Web Analytics Made Easy - Statcounter

ماهاتیر محمد که به مدت ۲۲ سال نخست وزیر مالزی بود، در این گفت وگو با شرح برجسته ترین اختلافات میان کشورش و سنگاپور ابراز داشت: سنگاپور در گذشته بخشی از کشور مالزی بود، اما انگلیس با پرداخت ۶۰ هزار دلار آن را از مالزی خریداری کرد و سالیان طولانی در آن اقامت گزید. پس از خارج شدن انگلیسی ها از سرزمین سنگاپور، رهبران مالزی با الحاق مجدد سنگاپور به خاک کشورشان مخالفت کردند زیرا دریافتند که ساکنان سنگاپور از نظر ساختار جمعیت در مالزی و تمامی کشورهای منطقه کاملا تفاوت یافته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته ماهاتیر، پس از آنکه سنگاپور پیشرفت کرد و برای آموزش نیروهای نظامی خود از ارتش رژیم صهیونیستی کمک گرفت، اختلافات بسیاری میان این کشور و همسایه بزرگش مالزی نمایان شد.

بنیانگذار مالزی نوین افزود: یکی از برجسته ترین این مشکلات توافقنامه های فروش آب بود که توافقنامه های غیرمنصفانه ای علیه مالزی به شمار می رفتند.

ماهاتیر محمد همچنین از مشکل راه آهن و حقوق کارگران مالزی مشغول کار در سنگاپور به عنوان دو مشکل برجسته فیمابین دو کشور نام برد.

بر اساس این گزارش، مالزی در دوران نخست وزیری مهاتیر محمد در صدد پیشرفت برآمد و سعی کرد با الگو گرفتن از سنگاپور جایگاه جهانی خود را ارتقا بخشد و بر همین اساس بندر بسیار بزرگی ساخت که توانست بسیاری از کشتی های تجاری بین المللی را جذب خود کند.

الجزیره به نقل از ماهاتیر خاطرنشان کرد: مالزی در همین راستا همچنین فرودگاه های بسیار نوین و پیشرفته ای ساخت و توانست با جذب بسیاری از بازرگانان از سراسر جهان یک جو سرمایه گذاری رقابتی در این کشور به وجود آورد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ماهاتیر محمد مالزی انگلیس توطئه پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۴۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید تحریم‌های انگلیس علیه شهرک‌نشینان افراطی اسرائیلی

به گزارش قدس آنلاین ، در بیانیه وزارت امور خارجه انگلیس که یک نسخه آن روز جاری در تارنمای دولت این کشور منتشر شد، آمده است که تحریم‌های جدید، دو گروه اسرائیلی حامی خشونت و چهار متهم به نقض حقوق بشر در کرانه باختری را شامل می‌شود.

این بیانیه می‌افزاید که خشونت شهرک نشینان اسرائیلی در کرانه باختری در حد بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید انگلیس علیه شهرک‌نشینان صهیونیست
  • تشدید تحریم‌های انگلیس علیه شهرک‌نشینان افراطی اسرائیلی
  • اختتامیه پانزدهمین جشنواره ملی شعر کودک ونوجوان رضوی- همدان
  • نکوداشت چهره برجسته فرهنگ و ادب کشور «استاد جواد محقق» در همدان
  • تشکیل شورا نماد برجسته مردم سالاری است/ جان‌بخشی به نظام شورایی مزیت بزرگی برای کشور است
  • حمله‌های ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس علیه فرودگاه «الحدیده» یمن
  • مرمت بانیه تاریخی استان مرکزی شتاب می‌گیرد
  • توطئه برهنگی برنامه نفوذ دشمن برای استحاله و براندازی است
  • یک پلیس انگلیسی به خاطر حمایت از حماس دادگاهی می‌شود
  • نخست‌وزیر مالزی: برای برقراری عدالت در قبال فلسطینی‌ها قاطعانه عمل می‌کنیم