Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-04@03:17:02 GMT

ماجرای تخلف 2 اپراتور تلفن همراه چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۵۵۰۲۷

ماجرای تخلف 2 اپراتور تلفن همراه چیست؟

افزایش قیمت تعرفه بسته‌های اینترنتی باید در چارچوب قوانین سازمان تنظیم مقررات باشد و افزایش قیمت به دلیل تغییرات نرخ ارز یا هر دلیلی دیگر بدون اطلاع و اعلام سازمان تنظیم مقررات تخلف است.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، گرانفروشی و تخلف دو اپراتور ایرانسل و همراه اول، در مورد افزایش ۱۰۰ درصدی تعرفه اینترنت خبر تاپ این روزهای کرونایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از روز چهارشنبه گذشته یازدهم تیر ماه دو اپراتور همراه اول و ایرانسل قیمت بسته‌های اینترنت خود را بدون اطلاع رسانی به مشترکان افزایش داده اند.
افزایش قیمت بسته اینترنت اپراتور‌های تلفن همراه درحالی اتفاق می‌افتد که این اپراتور‌ها پیش از این بار‌ها اعلام کرده‌اند که طبق قیمت کف و سقف تعیین‌شده در مصوبه تعرفه اینترنت از سمت رگولاتوری اقدام به تغییر قیمت بسته‌های خود می‌کنند.

گرانی دوبرابری
بررسی‌ها نشان می‌دهد که برخی از بسته‌های اینترنت تا دو برابر نیز گران شده است. برای مثال بسته ۱۵ گیگابایتی که پیش از این ۳۷ هزار تومان بوده است، هم اکنون از لیست بسته یکی از اپراتورها حذف و بسته ۷.۵ گیگابایتی با قیمت ۳۷ هزار تومان جایگزین آن شده است.

در این راستا و به دنبال اعتراض کاربران از این اقدام، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اعلام این تخلف، از پیگیری موضوع خبر داد و در پست توییتری خود نوشت:
«‏بالابردن قیمت در برخی اپراتور‌های تلفن‌همراه، درحالی که مردم به دلیل شیوع کرونا وابستگی بیشتری به فضای مجازی پیدا کرده‌اند، غیرمنطقی و غیرمعقول است و سازمان تنظیم با آن مخالفت کرده است. برخورد قانونی با اپراتور‌های متخلف از صبح (شنبه چهاردهم تیرماه) با ارسال اخطار آغاز شد. قیمت‌ها باید به قبل بازگردد.»
معاونت این سازمان نیز تاکید کرد که قیمت بسته‌های اینترنت اصلاح و به قبل از گرانی بازمی گردد و با توجه به اخطاری که به اپراتورهای موبایل داده شده است، قیمت‌ها از روز شنبه به قبل بازگشته و ضرر و زیان کاربران عودت داده می‌شود.

سامانه ۱۹۵
همچنین سامانه ۱۹۵ نیز آمادگی این را دارد که اگر مواردی از سوی کاربران اعلام شود، آن را پیگیری و اصلاح کند. همچنین معاونت این سازمان نیز با تأکید بر اینکه کاربرانی که طی روز‌های گذشته مبادرت به خرید بسته‌های اینترنت با نرخ گران‌تر از قبل کرده‌اند، حداکثر تا روز یکشنبه منتظر باشند که بسته‌های خریداری‌شده آن‌ها اصلاح شود، در غیر این صورت موضوع را از طریق سامانه ۱۹۵ گزارش و مطالبه کنند. لازم به ذکر است که افزایش قیمت تنها در اپراتور‌های موبایل اتفاق افتاده است و ما گزارشی مبنی بر گرانی اینترنت ثابت دریافت نکرده‌ایم.

مدیرکل دفتر نظارت بر سرویس ارتباطی و فناوری ارتباطات نیز اعلام کرد که درحال حاضر برنامه‌ای برای افزایش تعرفه بسته‌های اینترنتی وجود ندارد و اپراتور‌ها نیز در صورت درخواست افزایش باید موضوع را در کمیسیون مربوطه اعلام کنند.

با این حال شواهد نشان می‌دهد اپراتورهای موبایل تغییری در روند ارائه بسته‌های اینترنت نداشته و قیمت‌ها به شرایط قبل بازنگشته و مبالغ به کاربرانی که بسته‌ها را با قیمت گران خریداری کرده اند نیز، عودت داده نشده است. همچنین بسیاری از گزینه های انتخابی برای خرید اینترنت محدود شده است. به طور مثال بسته ی بیست گیگا بایتی سه ماهه در لیست خرید نیست.

واکنش اپراتورها
 ایرانسل که یکی از این دو اپراتور است، در توضیحی کوتاه و مبهم اعلام کرد که عرضه همه بسته‌های اینترنت با قیمت سابق ادامه خواهد داشت؛ هرچند با مراجعه به اپلیکیشن و کد‌های دستوری این اپراتور قیمت‌های جدید اصلاح نشده بود. همراه اول دیگر اپراتوری که مبادرت به افزایش یک‌باره قیمت بسته‌های اینترنتی خود کرده است، همین میزان از توضیح را هم برای مشترکانش نداشت و موضعی در این‌باره اتخاذ نکرد.

حال چه می‌شود؟

با تمام این اوصاف، حال دو گزینه محتمل وجود دارد؛ یا اپراتور‌ها از قیمت‌های جدید تا حدودی و نه به‌طور کامل عقب‌نشینی می‌کنند و احتمال اینکه وزارت ارتباطات و رگولاتوری با توجه به هزینه‌های دلاری اپراتور‌ها و درآمد ریالی آن‌ها اجازه افزایش قیمت نسبی را برای اینترنت موبایل بدهد، کم نیست، یا احتمال دوم این است که وزارت ارتباطات روی بازگشت قیمت‌ها به پیش از این افزایش پافشاری کند که در این صورت محتمل است با توجه به اینکه اپراتور‌ها هم راه‌هایی برای اعمال نظر خودشان دارند، شاهد افزایش بیش از پیش سهم ترافیک داخلی در مقایسه با ترافیک بین‌المللی در بسته‌های اینترنت آن‌ها برای مشترکان‌شان باشیم.

 

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: اپراتور تلفن همراه گرانی اینترنت بسته های اینترنت قیمت بسته سازمان تنظیم افزایش قیمت اپراتور ها قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۵۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژاپن بر روی اینترنت نسل۶، ۵۰۰برابر سریع‌تر از نسل۵ کار می‌کند!

نزدیک به ۵ سال از عرضه اینترنت نسل پنجم می‌گذرد و حال زمان روی کار آمدن نسل ششم رسیده‌است؛ در این بین توسعه دهندگان به دنبال راه‌هایی برای استفاده کامل از پهنای باند گسترده نسل بعدی هستند.

به گزارش خبرآنلاین، آزمایش این فناوری در ژاپن در یک دستگاه بی‌سیم، سرعت انتقال داده ۱۰۰ گیگابیت در ثانیه را نشان داد که ۱۰ برابر سریع‌تر از ۵G در اوج خود و ۵۰۰ برابر سریع‌تر از یک تلفن هوشمند متوسط ۵G است.

یک فیلم دوساعته و با کیفیت متوسط نتفلیکس که روی گوشی پخش می‌شود، حدود ۱.۵ گیگابایت حجم دارد، بنابراین از نظر عملی، ما به دنبال این هستیم که بتوانیم هشت یا نه فیلم از این فیلم‌ها را در هر ثانیه جابجا کنیم.

نتیجه تحقیق و توسعه گسترده توسط شرکت مخابرات ژاپن NTT، اپراتور تلفن همراه ژاپنی DOCOMO و شرکت‌های الکترونیک NEC و فوجیتسو، این دستگاه از باندهای فرکانس بالا در محدوده ۱۰۰ گیگاهرتز و ۳۰۰ گیگاهرتز استفاده می‌کند و به آن امکان این را می‌دهد تا داده‌های بیشتری نسبت به استانداردهای نسل قبلی منتقل کند.

پیشرفت در فناوری ارتباطات در واقع به اشکال مختلفی از فرستنده‌ها و گیرنده‌ها نیاز دارد. در مورد سخت افزار، شایان ذکر است که این نسخه به تجهیزات بسیار پیشرفته‌ای نیاز دارد. اما با توسعه فناوری، اندازه و هزینه‌های آن تجهیزات به تدریج کاهش می‌یابد.

ژاپن بر روی اینترنت نسل۶.۵۰۰برابر سریع‌تر از نسل۵ کار می‌کند!

همچنین مهم است که به یاد داشته باشید که حداکثر سرعت ۱۰ گیگابیت بر ثانیه برای ۵G، در شرایط عالی، با استفاده از قوی‌ترین و بهینه‌ترین سخت‌افزار است. طبق گزارش Opensignal، متوسط سرعت ۵G برای گوشی‌های هوشمند در T-Mobile در ایالات متحده - بهترین اپراتور این کشور برای سرعت ۵G - در حال حاضر ۱۸۶.۳ مگابیت بر ثانیه است.

به عبارت دیگر، ۶G سرعت بسیار بهبود یافته را نوید می‌دهد. به گفته محققان، این فناوری در همه چیز از دانلود فیلم با وضوح بالا گرفته تا ارتباطات بین وسایل نقلیه خودران مفید خواهد بود.

نسل ششم، از نظر پهنای باند یا ظرفیت شبکه نیز یک جهش رو به جلو وجود خواهد داشت: دستگاه‌های بیشتری می‌توانند به طور همزمان متصل بمانند. اگر تا به حال سیگنال تلفن را در یک کنسرت پرجمعیت یا بازی ورزشی از دست داده باشید، با ازدحام شبکه آشنا خواهید شد، و این چیزی است که ۶G باید تمام آن‌ها را از میان ببرد.

دیگر خبرها

  • نظرسنجی: تجربه شخصی شما درباره سرعت اینترنت بعد از افزایش قیمت
  • آزمایش یخ زدن دو گوشی تلفن همراه + فیلم
  • ژاپن بر روی اینترنت نسل۶، ۵۰۰برابر سریع‌تر از نسل۵ کار می‌کند!
  • امکان تماس تصویری بدون اینترنت (ViLTE) فراهم شد (جزئیات)
  • آخرین وضعیت سرعت و قطعی اینترنت در اپراتورهای مختلف
  • لزوم بررسی قیمت گوشی های نوکیا در بازار از سوی وزارت صمت
  • بسته ویژه اینترنت دولت برای معلمان
  • رایتل پرسرعت‌ترین سیم‌کارت کشور
  • عکس | فرار مالیاتی به سبک معامله میلیونی خط رندهای ایرانسل؟
  • ویدیو/ جریمه ۲۰۰ میلیون دلاری اپراتورهای تلفن همراه متخلف در آمریکا