Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «استفان بیگون» ( Stephen Biegun) معاون وزارت خارجه آمریکا و نماینده این کشور در مذاکرات با کره شمالی امروز سه شنبه وارد سئول پایتخت کره جنوبی شد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، معاون وزارت خارجه آمریکا وارد یک پایگاه نظامی متعلق به این کشور در جنوب سئول شده است و بر اساس برنامه از پیش تعیین شده، او قرار است در دو روز آتی با مقامات کره جنوبی دیدار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن طور که از شواهد و قرائن بر می آید، هر چه به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سوم نوامبر سال جاری میلادی نزدیک می شویم، تلاش کاخ سفید در راستای اغفال افکار عمومی این کشور در مواردی از قبیل چین هراسی و یا تظاهر به آشتی با کره شمالی بیش از پیش نمایان می شود.

این در حالی است که «کوآن جونگ گون» مدیرکل بخش امور آمریکا در وزارت خارجه کره شمالی ساعاتی پیش اعلام کرد که مقامات پیونگ یانگ قصد و تمایلی برای نشستن پای میز مذاکره با آمریکا ندارند.

این دیپلمات بلندپایه کره شمالی با انتشار یک بیانیه در خبرگزاری رسمی این کشور (KCNA) از اقدام کره جنوبی برای دامن زدن به «شایعه نابجا» در مورد نشست بعدی میان «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی و «دونالد ترامپ» همتای آمریکایی وی انتقاد کرد و از دولت سئول خواست تا «مداخله در امور [داخلی] سایر کشورها را متوقف کند».

در همین رابطه پیشتر نیز اعلام شد که شبکه تلویزیونی سی‌جی‌تی‌ان (CGTN) چندی پیش اعلام کرد که «استفان بیگون» نماینده ارشد آمریکا در مذاکرات با کره شمالی و معاون وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی اعلام کرد که مذاکره جدید میان سران واشنگتن و پیونگ یانگ پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ در نوامبر سال جاری میلادی بعید به نظر می‌رسد.

شایان ذکر است سه دُور مذاکره میان سران کره شمالی و آمریکا با کارشکنی‌های مکرر واشنگتن به شکست منتهی شد.

کد خبر 4968457

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا کره جنوبی کره شمالی ایالات متحده آمریکا عراق رژیم صهیونیستی ویروس کرونا لبنان دونالد ترامپ ایران عربستان سعودی فلسطین روسیه افغانستان ترکیه الحاق کرانه باختری سوریه کره شمالی کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۵۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند

به گزارش رویترز، سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی گفت: پیونگ یانگ در واکنش به استفاده واشنگتن از حقوق بشر به عنوان ابزاری برای تهاجم و رفتار خصمانه علیه کره شمالی، گزینه‌های سختگیرانه و قاطعی برای حفاظت از حاکمیت و امنیت خود خواهد داشت.

وزارت خارجه کره شمالی افزود: واشنگتن همواره از حقوق بشر برای اقدامات تحریک‌آمیز سیاسی و توطئه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند.

وزارت خارجه آمریکا هفته گذشته گزارش سالانه خود درباره حقوق بشر در کشور‌های مختلف را منتشر کرد و در آن کره شمالی را به «نقض گسترده حقوق بشر» متهم کرد.

در این گزارش ادعا شده است که گزارش‌های معتبری درباره «کشتار‌های غیرقانونی و خودسرانه از جمله قتل‌های فراقانونی، ناپدیدسازی قهری، شکنجه یا مجازات یا رفتار وحشیانه و غیرانسانی و تحقیرآمیز توسط مقام‌های دولتی» کره شمالی وجود دارد.

این گزارش در حالی منتشر شده که تنش‌ها میان آمریکا و متحدانش با کره شمالی در اوج قرار دارد و پیونگ یانگ به تازگی از تحریم‌های آمریکا انتقاد کرده است.

خبرگزاری مرکزی کره بامداد پنجشنبه به نقل از یک مقام ارشد وزارت خارجه کره شمالی که نامش را منتشر نکرد، نوشت: تحریم‌های ظالمانه آمریکا نیرویی برای افزایش تدریجی توان ملی ما بوده است.

وی تاکید کرد: کره شمالی در برابر تهدید‌های خصمانه و فشار‌های تحریمی آمریکا از حق حاکمیت و منافع امنیتی خود دفاع می‌کند و اقدامات قوی‌تری به منظور تقویت توان فنی و نظامی خود اتخاذ خواهد کرد.

این مقام اظهار کرد: ما به تحریم‌های آمریکا عادت کرده‌ایم و توان و قدرت بالایی برای ایستادن در مقابل هر گونه تحریم شدیدی داریم.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر به‌عنوان ابزار سیاسی علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • کره شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • کره شمالی : بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • کره‌شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشری در جهان را در آمریکا داریم
  • چین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را ندارد
  • دیدار و گفت وگوی علی باقری با نماینده ویژه پوتین
  • دیدار و گفت‌‌وگوی معاون سیاسی وزارت خارجه ایران با نماینده ویژه پوتین
  • بلینکن وارد چین شد