Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-02@14:43:00 GMT

طرح برنامه تحول دادگستری تهران رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۵۶۱۶۱

طرح برنامه تحول دادگستری تهران رونمایی شد

طی مراسمی با حضور محمد جواد حشمتی مهذب از طرح مکتوب برنامه و تحول دادگستری کل استان تهران رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی و رسانه دادگستری کل استان تهران، «محمد جواد حشمتی مهذب» در مراسم رونمایی از "طرح برنامه تحول دادگستری تهران" اظهار کرد: اهمیت برنامه‌ریزی در ایجاد تحول قضایی زمینه ساز تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در آغاز گام دوم انقلاب و دوره جدید موسوم به تحول در دادگستری تهران می‌باشد و دستیابی به اهداف آن موجب افزایش اعتماد عمومی نسبت به دستگاه قضایی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر لزوم نگرش تحولی در اجرای برنامه‌ها، نظارت و پایش اجرای برنامه‌های عملیاتی خصوصاً در کاهش اطاله دادرسی، کاهش پرونده‌های معوق، اتقان آراء، کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و افزایش رضایتمندی مراجعان تأکید کرد و افزود: برای نخستین بار در استان تهران برنامه‌های عملیاتی تمام حوزه‌های قضایی توسط رؤسای دادگستری و دادستان‌های محترم با هدف‌گذاری دقیق مبتنی بر سیاست‌ها و برنامه‌های دستگاه قضایی تدوین و پس از ارزیابی کارشناسی ابلاغ گردیده که قطعاً اجرای این برنامه‌ها و دستیابی به این اهداف موجب ارتقای قابل ‌توجه دستگاه قضایی استان تهران خواهد شد.

حسن بابایی معاون برنامه‌ریزی و فناوری دادگستری استان تهران، هدف اصلی از تدوین این طرح را که در راستای رسالت و مأموریت سازمانی تهیه شده را تحقق اهداف و راهبردهای طرح تحولی ابلاغ شده توسط قوه قضائیه بیان نمود.

طرح تحول، در بردارنده مهمترین محاسبات، تحلیل و برنامه‌های معرفی شده در جهت توسعه نهضت خدمت رسانی با رویکرد عدالت محوری، مبارزه با فساد و تکریم مراجعین با توجه به رهنمودها و فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای تأکیدات ریاست قوه قضائیه است.

برنامه تحول در سه فصل عملکرد و تحلیل آماری واحدهای قضایی، برنامه‌های عملیاتی سال ۱۳۹۹ و برنامه تحـول دادگستری تهران راهکارهای دستیابی به اهداف تحولی در دستگاه قضایی مشخص و به صورت برنامه محور به تبیین این مسیر پرداخته شده است./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: دادگستری دادگستری تهران دستگاه قضایی استان تهران برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۶۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان آمر به معروف در کاشمر

آفتاب‌‌نیوز :

دادگستری خراسان رضوی اعلام کرد پرونده قضائی برای ضاربان یک آمر به معروف و ناهی از منکر در کاشمر تشکیل و موضوع به صورت ویژه پیگیری می‌شود.

طبق گزارش دادگستری خراسان رضوی، در پی تذکر یک جوان کاشمری و آمر به معروف و ناهی از منکر به ۲ راکب موتور سیکلت که برای سه دختر نوجوان ایجاد مزاحمت کرده بودند وی از سوی ضاربان با ضربات چاقو مورد حمله قرار گرفت و از ناحیه گردن مجروح شد.

بنا بر این گزارش، پرونده قضائی در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان کاشمر تشکیل و متهمان با صدور قرار بازداشت موقت تحویل زندان شهرستان شدند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • استفاده از همه ظرفیت‌ها برای توسعه و پیشرفت مازندران
  • دادسرا رکن اصلی تشکیل پرونده است
  • دیدار رئیس قوه قضاییه با خانواده‌های دستگاه قضایی هرمزگان
  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان آمر به معروف در کاشمر
  • تعلیق عضو شورای یک شهر به اتهام دزدیدن شهردار!
  • تعلیق عضو شورای شهر بندر امام‌خمینی به اتهام آدم‌ربایی
  • راه‌حل رفع مشکل پرونده‌های معوق در سند تحول قضایی
  • افتتاح دوره دوم کارآموزی قضایی در دادگستری استان آذربایجان غربی با ۳۹ نفر 
  • دستور رئیس کل دادگستری تهران برای بررسی و رفع یک مشکل مهم در معاملات خودرویی
  • راهکار های سند تحول قضایی برای تحقق فصل خصومت