Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اعتماد، اکبر ترکان مشاور سابق حسن روحانی در یادداشتی نوشت: در تمامی کشورهای توسعه‌یافته و در حال توسعه جهان هنگام برگزاری انتخابات، افرادی خود را در معرض رای عموم مردم گذاشته و همزمان به رقابت با یکدیگر و نقد کارنامه و برنامه‌های رقیب خود می‌پردازند ولی زمانی که سوت پایان انتخابات به صدا درآمد و نتیجه آرا اعلام شد، رقابت‌ها جای خود را به رفاقت داده و بازندگان به کناری رفته و در نوع خود می‌کوشند تا فرد پیروز را یاری دهند تا بدین شیوه بتوانند برای دور آینده انتخابات نظر افکار عمومی را به سمت خود جلب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واقعیت آن است که این روند در ایران عملا یا اتفاق نمی‌افتد یا اگر بیفتد، همواره ناقص است و همین مساله سبب شده تا ما در جمهوری اسلامی با چرخه‌ای معیوب مواجه باشیم. در ایران با پایان انتخابات نه‌تنها رقبا تلاشی برای یاری‌رسانی به فرد پیروز انجام نمی‌دهند، بلکه با هزار و یک شیوه پیدا و پنهان و با بهره‌گیری از نفوذ و قدرت خود می‌کوشند مانع کار فرد پیروز در انتخابات شوند؛ اقدامی که مثال آن دقیقا پس از انتخابات ریاست‌جمهوری ۹۲ و ۹۶ رخ داد و مخالفان از همان ابتدا به تخطئه دولت حسن روحانی و اقدامات او پرداختند؛ حال آنکه در  ۲ سال ابتدایی دولت تدبیر و امید به‌ویژه پس از انعقاد توافق برجام، عملا اوضاع اقتصادی ایران رو به بهبود بود، به ‌طوری ‌که پس از سال‌ها بالاخره رشد اقتصادی جمهوری اسلامی مثبت شد.

این روند البته همچون تخریب‌ها ادامه داشت تا اینکه دولت دونالد ترامپ در ایالات‌متحده امریکا روی کار آمد. آن زمان مخالفان داخلی و خارجی توافق هسته‌ای برجام به ‌شکلی غیرمنتظره دست به دست هم دادند و در یک مسیر و به‌ منظور نابودی این توافق تلاش کردند تا اینکه در نهایت امریکا به‌ صورت یک‌جانبه از توافقی بین‌المللی خارج شد اما هوشمندی دولت جمهوری اسلامی و حفظ این توافق بدون ایالات‌متحده امریکا سبب شد تا ایران دست‌کم در عرصه سیاسی دست بالاتر را داشته باشد ولی فشارهای اقتصادی ایالات‌متحده و وضع شدیدترین تحریم‌های تاریخ جمهوری اسلامی سبب شد تا اوضاع اقتصادی امروز ایران نابسامان‌تر از همیشه باشد. 

در چنین شرایطی مجلس یازدهم با حذف اصلاح‌طلبان از گردونه انتخابات توسط شورای نگهبان و در انتخاباتی درون‌ جناحی میان اصولگرایان روی کار آمد و در گام نخست در اقدامی عجیب طی نامه‌ای به رییس‌جمهوری تمام نارسایی‌ها و مشکلات را متوجه دولت دوازدهم کرد و چنان رفتار کرد که گویی نه امریکایی وجود دارد و نه دشمنی و تحریم و تخاصمی.

نگارش این نامه و عدم اشاره به دشمنی‌های خارجی که ریشه اصلی مشکلات امروز جامعه است، به منزله ارسال پیام اشتباه برای جامعه است؛ پیامی که با نوع رفتار نمایندگان در نشست اخیرشان با حضور وزیر امور خارجه که حقیقتا قهرمان دیپلماسی امروز ایران است، تکمیل شد.

نوع رفتار نمایندگان مجلس یازدهم با وزیر امور خارجه چنان تند و دور از ادب و همراه با نسبت‌های ناروا بود که محمدجواد ظریف را وادار به استفاده از فرمایشات رهبری کرد اما نکته قابل‌تامل ماجرا، عدم ‌اعتنای مخالفانش به این صحبت‌ها بود؛ حال آنکه انتظار از آنان به عنوان نمایندگان مجلس آن است که اولا متوجه شرایط کنونی و ریشه مشکلات کشور باشند و ثانیا برای پیگیری مطالبات عمومی از روشی صحیح‌تر و البته همراه با منطق استفاده کنند و فراموش نکنند که تخاصم و دشمنی‌های امریکا و نوکران منطقه‌ای‌اش ریشه اصلی وضع موجود است.

این اظهارات البته به‌ معنای دفاع تمام و کمال از مدیریت داخل و عالی خواندن آن نیست ولی ریشه مشکلات در فشارهای بین‌المللی و تحریم‌های ظالمانه‌ای نهفته که نمایندگان مجلس متاسفانه به آن بی‌اعتنایی می‌کنند.

نمایندگان باید بدانند که این قبیل اقدامات در سال پایانی دولت دوازدهم که سال برداشت کاشته‌ها محسوب می‌شود، نتیجه‌ای درپی ندارد، مگر مشغول کردن دولت به حاشیه‌ها و پرت کردن حواس دولتمردان از پروژه‌های بزرگ در بخش‌های کشاورزی و صنعتی. بدین‌ترتیب و با در نظر گیری این موارد، مساله سوال نمایندگان از رییس ‌جمهوری را نیز می‌توان تفسیر کرد و گفت که این مهم دقیقا در ادامه همان رقابت‌های انتخاباتی است که ابتدا ذکر کردم. آنان که مقابل حسن روحانی شکست خورده بودند، با روش‌های مختلف حالا مقابل او ایستاده و تلاش می‌کنند انتقام گذشته را بگیرند؛ حال آنکه در این مسیر، جمهوری اسلامی و مردم بیشترین آسیب را متحمل خواهند شد؛ از این‌رو امیدواریم رقبای دیروز و مسئولان امروز در روش خود جدا تجدیدنظر کنند.

بیشتر بخوانید :

قالیباف مانع اصلی درخواستش از ظریف را نمی‌داند؟ | مجلس همان کاری را می‌کند که احمدی‌نژاد کرد انگار وزیر خارجه دشمن در مجلس حضور داشت | رهبری بیشتر از همه ظریف را می‌شناسند اولین واکنش ظریف به حواشی جنجالی حضورش در مجلس | رسم ما در ۷ سال قبل در یکسال آتی هم پابرجا خواهد بود جدول | واکنش‌ شخصیت‌ها به تنش مجلس در حضور ظریف | از به طمع انداختن آمریکا تا رفتار خارج از شان مجلس واکنش عطاالله مهاجرانی به حمله نمایندگان به ظریف | مقایسه با جلسه استیضاحش در مجلس پنجم انتقاد تند سلیمی‌نمین از برخورد نمایندگان با ظریف | نه تعقل دیدم، نه تدبر، نه ادبیات مناسب کد خبر 528809 برچسب‌ها دولت دوازدهم اکبر ترکان مجلس شورای اسلامی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: دولت دوازدهم اکبر ترکان مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۶۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا مشکلات دارویی برطرف شود

به گزارش خبرنگار مهر، «سیدمحمد حسینی» معاون رییس‌جمهور در امور مجلس، امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روز گذشته مجلس کار خوبی انجام داد و نمایندگان اشکالی که شورای نگهبان در مورد اجاره بها گرفته بود را رفع و نهایی کردند.

وی افزود: چون در آستانه تابستان و فصل نقل و انتقالات هستیم و امیدواریم شورای نگهبان هم زودتر تصویب کند تا در وزارت راه و شهرسازی به آن عمل شود.

حسینی افزود: نکته بعدی، تحقیق و تفحص مجلس در مورد سازمان آفات بود که بیشتر به دوران دولت قبل و تا ۱۴۰۰ مربوط می شود.

وی گفت: ضمن آنکه بحث اجرای ماده ۲۳۴ را داشتیم که به وزارت بهداشت و برخی دستگاه‌ها مربوط می‌شد و در مورد کمبود داروها توضیحاتی داده شد و نمایندگان قانع شدند که این مورد به قوه قضاییه ارسال نشود.

حسینی اظهار کرد: دستگاه‌های مختلف از جمله صمت و اقتصاد و وزارت بهداشت همه تلاش خود را می‌کنند تا مشکلات دارویی برطرف شود و مساله ابلاغ به قوه قضاییه منتفی شد چون جرمی مرتکب نشده است و کمبودهایی بوده و تمام تلاش دولت بر جبران این موارد است.

کد خبر 6087456

دیگر خبرها

  • تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی حساب‌کشی کنید
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی و دولت حساب‌کشی کنید
  • جنجالی که نماینده مشهد درباره «بمب اتم» برپا کرد؛ کریمی قدوسی کیست؟
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • پس لرزه برگزاری جلسه مجلس و دولت در دفتر قالیباف نه صحن مجلس
  • ببینید | توهین دولت سیزدهم به مردم به روایت نماینده اصولگرای مجلس
  • تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا مشکلات دارویی برطرف شود
  • سنای آمریکا بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان را تصویب کرد
  • نیازمند تشکیل مجلس قدرتمند و کارآمد هستیم