Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، فریدون بابایی اقدم در خصوص آخرین اقدامات تبریز برای پیوستن به شهرهای دوستدار کودک اظهار داشت: طبق تعریف سازمان جهانی یونیسف کلیه افراد صفر تا ۱۸ ساله در زمره کودکان تلقی می‌شوند که بر اساس همین تعریف ۲۷ درصد از جمعیت تبریز در این گروه سنی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عبارتی از هر ۴ شهروند تبریزی یک نفر در گروه سنی کودک و نوجوان قرار دارد.

او توجه به نیازهای این گروه سنی را مهمترین دغدغه و اولویت مدیریت شهری عنوان کرد و افزود: شهر باید برای همه مناسب سازی شده و همه بتوانند در آن زندگی کرده و لذت ببرند که برای تحقق آن ابتدا باید نیازهای گروه‌های مختلف شناسایی شود.

بابایی اقدم با اشاره به حضور گروه‌های مختلف مردم در شهر، اظهار داشت: امروزه مهمترین موضوع مورد تاکید در سطح جهانی فراهم‌سازی شهرها برای استفاده اقشار مختلف مردم است تا افراد معلول، سالم، زنان، مردان و کودکان و...براحتی زندگی کنند.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تبریز ادامه داد: پیشنهاد ما به شهرداری تبریز شناسایی نقاطی در شهر جهت احداث پارک مخصوص برای کودکان است ولی این اقدامات تنها محدود به احداث پارک نیست. اگر می خواهیم تبریز شهر دوستدار کودک باشد، باید در بخش‌های مختلفی همچون سیستم حمل و نقل عمومی نیز این تغییرات نمود پیدا کند.

او یادآور شد: به طور مثال طبق مصوبه‌ای، در مراکز خرید و مجتمع‌های تجاری تبریز فضایی به عنوان اتاق مادر و کودک فراهم شده تا فضایی برای شیردهی نوزادان اختصاص یابد.

بابایی اقدم با بیان اینکه دستگاه‌های مختلف نیز باید در این خصوص همیاری و تلاش کنند، گفت: مقرر شد معاونت شهرسازی و معماری شهرداری به عنوان دبیرخانه شهر دوستدار کودک، اگر تکالیف بودجه ای بر عهده مناطق است این موارد را بررسی کرده و نواقص موجود در این خصوص را گزارش دهد.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تبریز همچنین خاطرنشان کرد: از شهرداری می‌خواهیم در خصوص شناسایی نقاطی در مناطق کم برخوردار جهت ایجاد فضای استفاده برای کودکان این مناطق نیز اقدام کرده و در این راستا حتی تملک نیز می تواند انجام یابد.

او در پایان عنوان کرد: دبیرخانه شهر دوستدار کودک در شهرداری تبریز می‌تواند علاوه بر شهرداری از دیگر ارگان‌های دولتی نیز کمک گرفته تا با سلسله اقداماتی برای رضایتمندی هر چه بیشتر کودکان از زندگی در شهر تلاش شود.

48

کد خبر 1407678

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان آذربایجان شرقی شهر دوستدار کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۶۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 تلاش برای شاد کردن کودکان غزه

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از غزه، مهدکودک سراج الاقصی در شمال نوار غزه با وجود تخریب ساختمان آن و مشکلات ناشی از تجاوز رژیم صهیونیستی، فعالیت های آموزشی و سرگرم کننده خود را، دوباره آغاز کرد.

در این هفت ماه، فعالیت های آموزشی در مهدکودک ها، مدارس و دانشگاه ها متوقف شده بود. در حالی که کودکان غزه شاهد مصیبت های جنگ، ویرانی و حملات گسترده هستند و دچار اختلالات روحی شده اند، این مهدکودک بر آغاز مجدد فعالیت های آموزشی و سرگرم کننده خود برای کودکان اصرار دارد.

 

اظهارات:
مصاحبه ها
مربی مهد کودک
کودک

دیگر خبرها

  • ۲۲۰۰ گروه جهادی در کرمانشاه فعال هستند
  • اعزام کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار شهرستان قروه 
  •  تلاش برای شاد کردن کودکان غزه
  • اعزام کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار شهرستان قروه
  • اجرای تئاتر عروسکی در مناطق کم برخوردار فارس
  • جزئیات جدید از پیدا شدن دختر صحرا؛ پشت‌پرده دزدیده شدن «یسنا» فاش شد!
  • رکورد شهرداری در ایجاد مخازن آب اضطراری | پیرهادی: ۷۰ درصد مخازن در این دوره ایجاد شدند
  • لزوم رعایت دستورالعمل استقرار HSE در مناطق/برخورد قانونی با خاطیان فوت کارگر شهرداری تهران
  • جزئیات برگزاری دور دوم اردوی زیارت‌اولی‌ها ویژه دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار
  • اولویت اصلی شهرداری رفسنجان تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است/ ۲۰ پروژه شهری در مراحل پایانی