Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش رسانه‌های منطقه‌ای، در این نشست که به درخواست اردن و به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، وزیران خارجه عربستان، مصر، امارات، اردن، مغرب و فلسطین به عنوان اعضای "کمیته طرح صلح عربی" اتحادیه عرب به همراه وزیران خارجه تونس؛ تنها کشور عربی عضو شورای امنیت سازمان ملل، عمان رییس دوره‌ای شورای اتحادیه عرب در سطح وزیران، کویت عضو سابق شورای امنیت و «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب حاضر بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعضای حاضر در نشست پس از جلسه خود بیانیه‌ای صادر کردند که بر اساس آن دبیرکل اتحادیه عرب و دیگر حاضران به بیان اقدامات انجام شده برای ممانعت از اجرای طرح الحاق کرانه باختری پرداختند و نسبت به عواقب خطرناک اجرای آن از جمله فروپاشی طرح صلح در فلسطین و راه حل ایجاد دو دولت هشدار دادند.

این بیانیه بر ایستادگی کامل کشورهای عربی در کنار فلسطینیان برای دستیابی به تمامی حقوق مشروع خود از جمله تشکیل دولت مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شرقی بر اساس راه حل ایجاد دو دولت در مرزهای ۱۹۶۷ میلادی نیز تاکید می‌کند.

وزیران خارجه اتحادیه عرب در ادامه بیانیه خود از جامعه جهانی خواستند برای حمایت از قوانین بین‌المللی و صلح جهانی با اتخاذ مواضع و اقدامات واضح و تاثیرگذار مانع از اجرای طرح الحاق کرانه باختری شوند.

این بیانیه همچنین بر ضرورت بازگشت به گفت‌وگوهای جدی برای دستیابی به راه حلی برای بحران پیش‌آمده بر مبنای استقرار دو دولت و قوانین بین‌المللی مرتبط با موضع فلسطین تاکید کرد و از آمادگی کشورهای عربی برای حمایت همه جانه از این نوع گفت‌وگوها برای دستیابی به حقوق ملت فلسطین و تامین امنیت رژیم اسرائیل خبر داد.

این بیانیه می‌افزاید که طرح صلح رهبران کشورهای عربی در سال ۲۰۰۲ که در نشست بیروت به دست آمد همچنان بهترین سازوکار برای تحقق صلح فراگیر و شامل در فلسطین است و همانطور که در آن طرح آمده چنانچه اسرائیل از مناطق اشغال شده پس از سال ۱۹۶۷ میلادی عقب‌نشینی کند و دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی را به رسمیت بشناسد، تمامی کشورهای عربی آماده‌اند تا با اسرائیل روابط طبیعی برقرار کنند و نزاع عربی- اسرائیلی را خاتمه یافته تلقی کنند.

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهوینیستی و «بنی گانتس» رئیس ائتلاف «آبی- سفید» این رژیم پس از توافق برای تشکیل کابینه ائتلافی در خصوص آغاز الحاق دره اردن (غور اردن) و شهرک‌های صهیونیستی در کرانه باختری به این رژیم، از ابتدای ماه ژوئیه جاری(۱۱ تیر) به توافق رسیده بودند.

سرانجام، این طرح جنجالی با موج شدید مخالفت‌ ها و محکومیت‌های جهانی و داخل فلسطین مواجه و از تاریخ ۱۱ تیر به زمانی دیگر موکول شد.

برخی منابع نیز اعلام کرده اند که رژیم صهیونیستی با توجه به فشارهای گسترده بین المللی، طرح الحاق کرانه باختری را در چندین مرحله اجرا می‌کند و در مرحله نخست قصد دارد سه مجتمع بزرگ شهرک نشینی در کرانه باختری را به اراضی اشغالی ملحق کند.

بیش از ۸۰ درصد صهیونیست‌های ساکن کرانه باختری در این سه مجتمع شهرک‌نشینی سکونت دارند.

رژیم اشغالگر قدس همچنین قرار است در این گام، بیش از ۳۰ درصد خاک کرانه باختری را اشغال و به سرزمین‌های اشغالی الحاق کند.

برچسب‌ها کرانه باختری احمد ابوالغیط اسرائیل اتحادیه عرب فلسطین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرانه باختری احمد ابوالغیط اسرائیل اتحادیه عرب فلسطین کرانه باختری احمد ابوالغیط اسرائیل اتحادیه عرب فلسطین الحاق کرانه باختری وزیران خارجه کشورهای عربی اتحادیه عرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۶۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید تحریم‌های انگلیس علیه شهرک‌نشینان افراطی اسرائیلی

به گزارش قدس آنلاین ، در بیانیه وزارت امور خارجه انگلیس که یک نسخه آن روز جاری در تارنمای دولت این کشور منتشر شد، آمده است که تحریم‌های جدید، دو گروه اسرائیلی حامی خشونت و چهار متهم به نقض حقوق بشر در کرانه باختری را شامل می‌شود.

این بیانیه می‌افزاید که خشونت شهرک نشینان اسرائیلی در کرانه باختری در حد بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ادامه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کرانه باختری
  • رایزنی وزیران امور خارجه ایران و بنگلادش در مورد آخرین تحولات غزه
  • گزارش فلسطینی از اقدامات خرابکارانه و حملات صهیونیست‌ها در کرانه باختری
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: اسرائیل خاورمیانه را دچار بدترین چرخه خشونت کرده است/ تلاش‌ها برای راه حل دو دولتی باید افزایش یابد
  • انگلیس ۲ گروه از شهرک‌ نشینان صهیونیست را تحریم کرد
  • انگلیس ۲ گروه از شهرک‌نشینان صهیونیست را تحریم کرد
  • اشغالگران در تلاش برای خاموش کردن صدای کرانه باختری هستند
  • تحریم‌های جدید انگلیس علیه شهرک‌نشینان صهیونیست
  • تشدید تحریم‌های انگلیس علیه شهرک‌نشینان افراطی اسرائیلی
  • یورش اشغالگران به مناطق مختلف کرانه باختری/ شهادت ۱۸ فلسطینی