Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیران خارجه ۹ کشور عربی در بیانیه‌ای پایانی نشست امروز خود خواستار موضع بین‌المللی "صریح و موثر" علیه طرح‌های اسرائیلی و از سرگیری مذاکرات بین دو طرف براساس راهکار دو کشوری شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از اسکای نیوز، در نشست وزیران خارجه امارات،‌ اردن، مصر، عربستان، فلسطین، تونس و کویت امروز (سه‌شنبه)  تاکید شد، جامعه جهانی باید مواضع و تدابیر روشن و تاثیرگذاری برای ممانعت از اجرای طرح الحاق اسرائیل و حمایت از قانون بین‌الملل و حمایت از صلح اتخاذ کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه بر لزوم بازگشت به مذاکرات جدی و کارآمد برای حل درگیری‌های اسرائیل و فلسطین براساس راه حل دو کشوری و طبق قطعنامه‌های بین‌المللی مربوطه تاکید شد.

پایبندی به طرح صلح عربی سال ۲۰۰۲ و موضع عربی حامی راه حل دو کشوری از دیگر نکات مورد تاکید بود.

در این بیانیه بر ادامه تلاش با برادران و دوستان در جامعه جهانی برای تجلی موضعی جهانی در مخالفت با الحاق و تحرک موثر برای منع اجرای آن تاکید شد.

در این بیانیه همچنین تصریح شد، باید تلاش‌های مسالمت‌آمیز واقعی منتهی به صلح عادلانه و فراگیری از سرگرفته شوند که ضرورت منطقه‌ای و جهانی و راهکاری استراتژیک عربی است.

این نشست بنا به دعوت اردن در سایه تنش‌های اراضی فلسطینی و تلاش برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اسرائیل برگزار شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: الحاق کرانه باختری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۶۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوترش خواستار ارسال سریع کمک به غزه و برقراری آتش‌بس شد

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در یک کنفرانس مطبوعاتی در نیویورک بر تعهد به تلاش برای راه‌حلی که به اشغال فلسطین پایان داده و منجر به تشکیل کشور مستقل فلسطین شود، تاکیدکرد.
 
وی همچنین از کشورهای متحد با رژیم اشغالگر صهیونیست درخواست کرد تا از آغاز عملیات نظامی زمینی در رفح در جنوب غزه منصرف شده و بر پیامدهای فاجعه بار احتمالی برای فلسطینیان در غزه تاکید کرد.
 
گوترش بر ضرورت جلوگیری از قحطی با اطمینان از هدف قرار نگرفتن تلاش‌های بشردوستانه، کاروان‌ها، امکانات و افراد تاکید کرد.
 
پیشتر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بدون توجه به نتیجه مذاکرات آتش‌بس، حمله زمینی خود را در رفح آغاز خواهد کرد.
 
شهر رفح از زمان آغاز عملیات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه محل پناهندگی بسیاری از فلسطینیان شده است.
 

دیگر خبرها

  • گوترش خواستار ارسال سریع کمک به غزه و برقراری آتش‌بس شد
  • تاکید کشورهای عربی و اروپایی بر پایان جنگ غزه و راه‌حل ۲دولتی در نشست ریاض
  • بانوان آمریکای لاتین نسبت به کشتار زنان در غزه موضع بگیرند
  • موضع تازه اروپا نسبت به حمله اسرائیل علیه رفح
  • نسبت به تنش‌زایی آمریکا علیه امنیت و ثبات یمن هشدار می‌دهیم
  • امیدآفرینی در جامعه یکی از مهمترین دستاوردهای کارگران عزیز کشور است
  • امیدآفرینی در جامعه یکی از مهمترین دستاوردهای تلاش‌ها و تولیدات کارگران عزیز کشور است
  • بیداری جهانی و باتلاقی که اسرائیل برای آمریکا ساخت
  • اسد خطاب به وزیر بحرینی: همبستگی کشورهای عربی به ثبات در منطقه می‌انجامد
  • حزب‌الله لبنان موضع «السماقه» را هدف قرار داد