Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، جلیل کوهپایه زاده امروز در پنجمین نشست روسای دانشگاه های برتر ایران و روسیه، اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی ایران ۱۱ دانشکده مستقل و بیش از ۹ هزار دانشجو و بیش از هزار اعضای هیئت علمی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی‌ایران می‌تواند در شرایط کنونی با دانشگاه‌های روسیه در ارتباط باشد و توسط ارتباط‌های مجازی تجربیات خود را به اشتراک بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما کلینیک های آموزشی داریم که می‌توان آموزش‌ها را با دانشگاه‌های روسی که رشته‌هایی مثل پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پیراپزشکی، علوم رفتاری، مامایی و پرستاری دارند به اشتراک بگذاریم.

وی ادامه داد: ما می‌توانیم در این شرایط تجربیات حاصل از تولید واکسن و داروها را با دانشگاه های روسیه به اشتراک بگذاریم. امیدوارم بتوانیم ارتباط بین المللی به ویژه ارتباط مجازی را در سطح دانشگاه‌های ایران و روسیه تقویت کنیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تعاملات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور روسیه می‌تواند به شیوه‌های مختلف اعم از برگزاری دوره‌های کوتاه مدت آموزشی،  انجام پروژه‌های مشترک، تبادل استاد، اعزام دانشجو و غیره اتفاق بیفتد.

کوهپایه زاده یکی دیگر از زمینه‌های لازم برای همکاری‌های مشترک دانشگاه علوم پزشکی ایران با دانشگاه‌های علوم پزشکی روسیه را در حوزه تحقیق، توسعه و تجهیزات علوم پزشکی عنوان کرد و گفت: با توجه به شرایط ایجاد شده به دلیل شیوع کرونا می‌توانیم در حوزه تولید و توسعه وسایل حفاظت بهداشتی و علوم پزشکی و همچنین تجهیزات آزمایشگاهی با دانشگاه‌های کشور روسیه همکاری داشته باشیم که این امر در حوزه وسایل تنفسی و کمک تنفسی نیز می‌تواند صورت بگیرد. همچنین تبادل تجربیات مدیریتی در بحران ناشی از کرونا نیز می‌تواند به عنوان تعاملات دانشگاه‌های کشور روسیه و ایران در نظر گرفته شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه تدوین پروتکل‌های علمی در حوزه‌های تشخیصی، درمان و پیشگیری از کرونا و همچنین بیماری‌های تنفسی می‌تواند از دیگر موضوعات قابل بحث  و مشترک بین دانشگاه‌های علوم پزشکی روسیه و دانشگاه ایران باشد، تصریح کرد: این موضوع نیز قابلیت پیگیری در سطح دانشگاه‌های بین المللی و خارجی را دارد.

وی در ادامه از راه اندازی کمیته علوم پزشکی مشترک با دانشگاه‌های روسیه در دانشگاه علوم پزشکی ایران خبر داد و گفت: این کمیته می‌تواند در موضوعات مورد بررسی و پیگیری مشترک بین دانشگاه‌های دو کشور نقش تاثیرگذاری داشته باشد و حتی میتواند اصالت فعالیت‌های دانشگاهی را چندین برابر افزایش بدهد.

حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی در این نشست بیان کرد: در این چند ساله شناخت خوبی میان دانشگاه‌های ایران و روسیه و دانشمندان علوم انسانی دو کشور ایجاد شده است. ما در اجلاسی که در کیش داشتیم موفق شدیم یک همایش مشترک را با دانشگاه‌های روسیه در رابطه با روابط فعالیت‌های فرهنگی ایران و روسیه برگزار کنیم.

رئیس دانشگاه علامه اضافه کرد: ما اقداماتی برای ایجاد رشته‌های مشترک بین ایران و روسیه داشتیم و دانشجویان و اساتید ما در دوره‌های مشترک ایجاد شده بین دو کشور شرکت کردند.

سلیمی گفت: ما می‌توانیم کارگاه‌ها و همایش‌های خوبی را در فضای مجازی برگزار کنیم که احتمال موفقیت آنها بالا باشد. در اقتصاد جهانی صحبت از یک جهش دیجیتال وجود دارد که می‌تواند در مقوله آموزش نیز این جهش مشاهده شود. رئیس دانشگاه علامه طباطبایی پیشنهاد داد که دوره‌های آموزش کارشناسی ارشد مشترکی در حوزه زبان فارسی، زبان روسی، ایران شناسی، زبان شناسی و مطالعات منطقه‌ای برگزار شود. وی در پایان از همه دانشگاه‌هایی که می‌توانند در این زمینه‌ها دوره های آنلاین برگزار کنند، دعوت به همکاری کرد.

کد خبر 4968546 مهتاب چابوک

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی ایران ویروس کرونا روسیه ایران ویروس کرونا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان تحقیقات علمی فناوری نانو فناوری فضایی نوآوری فیس بوک موبایل سامسونگ ناسا اینترنت امنیت اطلاعات صندوق نوآوری و شکوفایی دانشگاه علوم پزشکی ایران دانشگاه های روسیه ایران و روسیه رئیس دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۶۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در دومین روز سفر به جمهوری تاجیکستان، با وزیر تندرستی این کشور پیرامون توسعه همکاری‌های مشترک با راه‌اندازی دفتر همکاری‌های علمی دانشگاهی، دیدار و گفتگو کرد.

در این نشست که در وزارت تندرستی تاجیکستان و با همراهی سفیر ایران در جمهوری تاجیکستان برگزار شد، پیرامون راه‌های توسعه همکاری‌های دو جانبه همفکری شد.

در ادامه این ملاقات، دفتر اختصاصی همکاری‌های علمی دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان، در ساختمان وزارت تندرستی افتتاح شد.

معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این خصوص اظهار کرد: افتتاح این دفتر که نشان دهنده اعتماد طرف تاجیک به توانمندی‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز است، روابط دو جانبه را با شتاب بیشتری توسعه می‌دهد.

سید حسن سراج افزود: با توجه به روابط گسترده علمی و آموزشی دانشگاه با جمهوری تاجیکستان، پیشنهاد تاسیس این دفتر همکاری از طرف دانشگاه علوم پزشکی شیراز به طرف تاجیک ارائه شد که مورد استقبال قرار گرفت.

او، راه‌اندازی این دفتر را فرصتی برای برنامه‌ریزی، هماهنگی و پیگیری موضوعات مورد علاقه دو طرف دانست.

در پایان برنامه‌های روز دوم سفر، وزیر تندرستی جمهوری تاجیکستان، نشان ملی تاجیکستان را به مهرداد شریفی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعطا کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  •  تداوم تجمعات حامی غزه برغم سرکوب پلیس؛ تظاهرات در دانشگاههای جورج واشنگتن و کالیفرنیا
  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز
  • همایش پیاده‌روی خانوادگی فردا در یاسوج برگزارمی شود
  • نمایشگاه سلامت در هرمزگان برگزار می‌شود
  • اشتراک‌پذیری بیش از ۱۰۰۰۰ مشترک جدید گاز در مناطق شهری و روستایی ایلام
  • ثبت بیش از ۲۰ هزار حیوان گزیدگی در خراسان رضوی
  • بازگشایی مجدد بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال
  • قم کمبود پزشک متخصص و عمومی دارد
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند