Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: کمیته‌های مربوطه برای تامین زیرساخت‌ها و برنامه‌ریزی این مجموعه به زودی تشکیل و کارگروه آن با اعلام نتایج برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، استاندار خراسان جنوبی در بازدید از زمین مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان خراسان جنوبی گفت: اجرای پروژه‌های حوزه دفاع مقدس به ویژه موزه‌ها باید از حالت دولتی صرف خارج و از همه ظرفیت‌ها مانند نهادها و خیرین نیز استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدصادق معتمدیان  افزود: برای آغاز فاز عملیاتی موزه دفاع مقدس هیات امنای این مرکز با فوریت تشکیل شود.

وی گفت: آغاز عملیات موزه دفاع مقدس نیازمند اقدامات زیرساختی است که باید در برنامه میان مدت مورد توجه قرار گیرد.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: کمیته‌های مربوطه برای تامین زیرساخت‌ها و برنامه‌ریزی این مجموعه به زودی تشکیل و کارگروه آن با اعلام نتایج برگزار شود.

وی تصریح کرد: جهت‌گیری‌ها کاملا مشخص باشد که تا پایان سال پروژه به کجا خواهد رسید.

معتمدیان گفت: این پروژه باید در قالب برنامه میان مدت و چند ساله اجرا شود.

وی تاکید کرد: از همه ظرفیت‌های موجود در استان برای هرچه بهتر اجرایی شدن پروژه موزه دفاع مقدس استفاده خواهد شد و دستگاه‌های ذیربط در ارتباط با پیشرفت پروژه همکاری کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی هم گفت: موزه دفاع مقدس خراسان جنوبی از اولین استان‌هایی است که اعتبار مصوب و زمین در اختیار گرفته و تاکید تهران بر آغاز پروژه با اعتبارات استانی است.

سرهنگ پاسدار غلامرضا فلاحی اظهار داشت: در صورت شروع پروژه از سوی منابع استانی، ستاد هم اعتبارات قابل توجهی را به این مرکز اختصاص خواهد داد.

وی گفت: طبق پیش بینی‌های صورت گرفته تا امروز ۳۵ میلیارد تومان برای اجرای این پروژه نیاز است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی افزود: تالارهای فرهنگی، اداری، فنی، مسجد خرمشهر و دیگر ابنیه مورد نیاز طبق نقشه‌های طراحی شده در هفت هزار متر مربع ساخته خواهد شد.

وی اظهار داشت: برای ۱۸ هکتار فضای سبز که این موزه را به پارک موزه دفاع مقدس تبدیل خواهد کرد، نیازمند همت بیش از پیش شهرداری و شورای شهر بیرجند هستیم.

فلاحی گفت: این پروژه در چهار فاز اجرا خواهد شد که برای فاز اول در سال ۹۸ یک میلیارد تومان اعتبار ملی تصویب شد و تاکنون ۴۰۰ میلیون تومان تخصیص یافته است.

با احتساب این پروژه، خراسان جنوبی دارای ۲ موزه استانی و بین‌المللی دفاع مقدس است که موزه استانی در مرکز استان و موزه بین‌المللی در محل شکست حمله نظامی آمریکا (صحرای طبس) احداث می‌شود.

موزه استانی با اعتبارات ملی و استانی و پروژه موزه طبس به صورت مستقیم توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور اداره خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی و مدیرکل راه و شهرسازی استان در این بازدید استاندار را همراهی کردند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دفاع مقدس موزه موزه دفاع مقدس خراسان جنوبی خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۶۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر انجام اقدامات جهش زا توسط اعضای شوراها

قناعت استاندار خراسان جنوبی در همایش استانی شورا‌ها با تاکید بر این که اعضای شورا‌های اسلامی شهر و روستا اقدامات جهش زا انجام دهند؛ گفت: اعضای شورا‌ها می‌توانند با شناسایی سرمایه گذاران و بهره گیری از ظرفیت آنان در منطقه جهش اقتصادی ایجاد کنند و عمران و آبادانی منطقه را به بار بیاورند.

وی بر تسلط هر چه بیشتر اعضای شورا‌ها بر قوانین و مقررات تاکید کرد و افزود: اعضای شورا‌ها وحدت و انسجام شان را حفظ کنند و منافع عمومی مردم را در نظر گیرند.

عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار هم گفت: از ظرفیت شورا‌ها باید به نحو مطلوب استفاده کرد و با توجه به شعار سال از توانمندی آنان در امور اقتصادی بهره برد.

همچنین اعضا شورا‌های اسلامی شهرستان‌ها به نمایندگی مشکلات شهرستان‌ها و روستا‌ها را بیان کردند.

قدردانی از شورا‌های برتر استان هم از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • ضعف شدید در حوزه روایت‌گری انقلاب اسلامی
  • برنامه اقدام مشترک برای رونق باغ‌موزه دفاع مقدس تبریز تدوین شود
  • مسئولان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تکلیف دینی خود بدانند
  • بازدید استاندار خراسان رضوی از پروژه ملی قطار «مشهد-گلبهار-چناران» / عملیات احداث سرعت می‌گیرد
  • بازدید استاندار خراسان رضوی از پروژه ملی قطار «مشهد-گلبهار-چناران»/عملیات احداث سرعت می‌گیرد
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • احداث سردخانه ۲ هزار تنی در استان خراسان جنوبی
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • برپایی کلاس درس دانشجویان دانشگاه آزاد در باغ موزه دفاع مقدس
  • تاکید بر انجام اقدامات جهش زا توسط اعضای شوراها