Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@11:24:26 GMT

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای گران است

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۵۶۸۵۰

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای گران است

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای گران است، گفت: در نظام آموزشی کشور فقط یک درصد اعتبارات آموزشی به فنی و حرفه‌ای برمی‌گردد.

افشین رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خلیل‌آباد اظهار کرد: در سال گذشته 120 هزار نفر ساعت آموزش مهارتی در دو بخش دولتی و خصوصی در خراسان رضوی برگزار شد که 70 هزار نفر ساعت در بخش خصوصی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی ادامه داد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای براساس نیاز و ظرفیت‌های هر منطقه انجام می‌شود و در هر رشته‌ای که شهرستان‌ها نیاز داشته باشند، محدودیت برگزاری نداریم.

وی افزود: با توجه به نامگذاری سال جهش تولید آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در سال جاری به صورت هدفمند برگزار می‌شود، اگر آموزش‌هایی که ارائه می‌شود به بهبود وضعیت معیشتی مردم کمکی نکند، عملا آموزش‌ها هدف ما را محقق نکرده است.

رحیمی با بیان اینکه امروز امکانات خوبی در روستاها فراهم شده است، گفت: با وجود همه امکانات خوبی که در روستاها وجود دارد اما باز هم مهاجرت زیاد است، چون فرد روستایی وقتی درآمدی نداشته باشد، آسفالت، گاز و تلفن به‌دردش نمی‌خورد، به همین دلیل به شهر می‌آید تا شغلی پیدا کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای گران است، اضافه کرد: در نظام آموزشی کشور فقط یک درصد اعتبارات آموزشی به فنی و حرفه‌ای برمی‌گردد که باید در سازمان برنامه و بودجه برای سال 1400 در این خصوص بازنگری شود و اعتبارات این بخش افزایش پیدا کند.

وی تعامل بخش خصوصی و معین‌های اقتصادی و صاحبان مشاغل را در پیشبرد اهداف فنی و حرفه‌ای مهم ذکر کرد و گفت: جمعیت قابل توجهی در خراسان رضوی را کشاورزان تشکیل می‌دهند و ارتقای مهارت این قشر برای ایجاد اشتغال پایدار از مأموریت‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است.

انتهای پیام/ 70053

منبع: فارس

کلیدواژه: فنی و حرفه ای معین های اقتصادی آموزش های فنی و حرفه ای آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۶۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغزندگی جاده‌های خراسان رضوی در پی بارش باران

به گزارش قدس خراسان، یوسف بنی اسدی در خصوص آخرین وضعیت جاده‌های خراسان رضوی اظهار کرد: بارش باران در حوزه بجستان، سبزوار، جغتای، خوشاب، کلات، باخرز و محور مشهد - سرخس (مزداوند) باعث لغزندگی سطح جاده‌های خراسان رضوی شده است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری خراسان رضوی افزود: به علت وقوع سیلاب و عدم وجود ایمنی در محور عشق آباد_ بردسکن در حوزه استان خراسان جنوبی، تا اطلاع بعدی مسدود است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • فیلم/ اجتماع بزرگ صادقیون در خراسان رضوی
  • دختر ۱۴ ساله گرفتار در حوض انبار با کمک امداد گران نجات یافت
  • پیشنهاد گسترش دامنه شمول در اصلاح قانون بیمه بیکاری
  • لغزندگی جاده‌های خراسان رضوی در پی بارش باران
  • مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت در البرز پایان یافت
  • راه‌اندازی آموزش نیروگاه برق خورشیدی در بوشهر
  • حسابرسی داده‌محور و توسعه حسابرسی رایانه‌ای در اولویت است
  • باران خراسان رضوی را فرا می‌گیرد
  • از بین رفتن یا تغییر در ۸۰ میلیون شغل طی چند سال آینده
  • ۴۰ درصد فضاهای آموزشی بَردَسکَن خراسان رضوی در طرح نوسازی قرار گرفته‌ است