Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر (سهامی عام) با عنوان «بررسی عملکرد سال مالی منتهی به 29 اسفند 1398» روز گذشته در سالن همایش‌های وزارت کشور برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر، در ابتدای این جلسه، جمشید ملارحمان مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر با اشاره به تلاش‌های گل‌گهر برای توسعه و رشد اقتصادی کشور گفت: تلاش ما بر این است شاخص‌های اساسی و مهمی که نقش محوری بر توسعه و تولید در بنگاه اقتصادی بزرگی مثل گل‌گهر به عنوان بزرگترین شرکت تامین کننده زنجیره فولاد کشور داشته به استحضار حضار برسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل گل‌گهر با اشاره به نقش محوری این شرکت در زنجیره فولاد کشور افزود: از 3 میلیارد تن ذخیره سنگ آهن کشور حدود 30 درصد در منطقه گل‌گهر وجود دارد و این مهم نشان می‌دهد منطقه گل‌گهر به عنوان یکی از پتانسیل‌های اصلی در حوزه تامین مواد اولیه فولاد کشور در راستای طرح جامع فولاد کشور می‌باشد.
وی با اعلام اینکه گل‌گهر جایگاه اول تولید کنسانتره و گندله را در کشور در سال 98 به خود اختصاص داده، بیان کرد: منطقه گل‌گهر نقش 43 درصدی در تامین مواد اولیه فولاد کشور داشته است. در زمینه رشد تولید کنسانتره بیش از 16 میلیون تن تولید داشته‌ایم که حدود 3 درصد بالاتر از تولید سال 1397 بوده است.
در زمینه رشد تولید گندله نیز بیش از 12 میلیون تن تولید داشته‌ایم که حدود 4 درصد بالاتر از تولید سال 1397 بوده است.
ملارحمان تاکید کرد؛ امروز سهامداران باید افتخار کنند، سهامدار شرکتی هستند که پایه اصلی‌ترین تامین کننده خوراک فولاد کشور بوده و نقش اساسی در افزایش تولید داشته باشد.
مدیرعامل گل‌گهر بیان کرد: سهامداران تا ده‌ها سال آینده نگران ارزش سهام و دارایی خود نیستند. درست است که از سال گذشته تا به امروز بازده سهام سهامداران 450 درصد بوده اما در آینده این بازده بیشتر از این‌ها می‌شود. تمام تلاش گل‌گهر بر امانتداری است و مجموعه سهامداران، این خواسته را از مدیریت دارند که در راستای جهش تولید حرکت کند.
او با اشاره به فعالیت‌های گل‌گهر در زمینه توسعه گفت: در سال 98 بیش از 8 هزار و 200 میلیارد تومان طرح‌های نیمه‌تمام را کامل کرده، در مدار تولید قرار دادیم و به دست رئیس‌جمهور افتتاح شد. در سال جاری نیز این نوید را می‌دهیم که بیش از 16 هزار میلیارد تومان طرح توسعه جدید به بهره‌برداری خواهد رسید. همچنین بیش از 30 هزار میلیارد تومان برای طرح‌های توسعه جدید هدف‌گذاری کرده‌ایم. به این ترتیب شرکت گل‌گهر با تولید، بهره‌وری و مدیریت مناسب و شفاف توانسته نظام درستی را ایجاد کند و برای 5 سال آینده خود برنامه‌ریزی کند.
ملارحمان با اشاره به شاخص‌های توسعه در این مجموعه گفت: سود خالص تلفیقی شرکت حدود 6900 میلیارد تومان بوده که رشد 54 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد. درآمد تلفیقی حاصل از فروش ما در سال 98 بیش از 17 هزار میلیارد تومان بوده که به معنی رشد 53 درصدی گل‌گهر است. درآمد حاصل از فروش شرکت گل‌گهر نیز 13 هزار میلیارد تومان بوده که نشان می‌دهد در سال 98 حدود 44 درصد نسبت به سال 97 رشد درآمد حاصل از فروش داشته‌ایم و سودی که از محل طرح برای سرمایه‌گذاران اختصاص دادیم، نویدبخش آینده‌ای خوب برای شرکت گل‌گهر و سهامداران است.
او با اشاره به زیرساخت‌ها و توانمندی‌ها در این حوزه گفت: سال گذشته نیروگاهی را افتتاح کردیم، امسال هم پروژه آب خلیج‌فارس را پیش رو داریم. تزریق نقدینگی در جهت تکمیل و راه‌اندازی طرح آب‌رسانی خلیج‌فارس در سال 98 صورت پذیرفته تا در سال جاری بتوانیم این طرح را افتتاح کنیم.
در ادامه این جلسه سهامداران به بیان نظرات خود پرداخته و سوالات خود را مطرح کردند.
ناظران و مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در ادامه به سوالات پاسخ دادند، سپس نماینده حسابرس مستقل، گزارش حسابرسی را قرائت و نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار نیز به اعلام نظرات خود پرداختند.
در این جلسه علاوه بر توانمندی‌های گل‌گهر در زمینه توسعه، سرمایه‌گذاری و تولید بر این مهم تاکید شد که در راستای سیاست‌های وزرات صنعت، ‌معدن و تجارت و حمایت‌های سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران نسبت به تقسیم متناسب سود برای انجام بی‌وقفه طرح‌های توسعه تلاش شود.
همچنین در پایان، بنا به پیشنهاد هیئت رئیسه مجمع و موافقت اعضا مجمع عمومی مقرر گردید به ازای هر سهم مبلغ 900 ریال تقسیم شود.
گفتنی است در گزارش حسابرسی، حسابرس اعلام نمود از سال 1386 تاکنون اولین بار بوده که حسابرسی مقبول بوده و مغایرتی ندارد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شرکت معدنی و صنعتی گل گهر هزار میلیارد تومان فولاد کشور گل گهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۶۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟ 

رونق تولید موضوعی است که در سال های اخیر بیشتر مورد توجه سیاست گذاران کلان و مسئولان اقتصادی کشور قرار گرفته و سال ۱۴۰۳ نیز شعار جهش تولید با مشارکت مردم انتخاب شده است اما نقش بورس در این زمینه چیست؟

به گزارش ایسنا، کارشناسان اقتصادی بازار سرمایه را یکی از ابزارهای مناسب برای اجرای سیاست رونق تولید عنوان می‌کنند، اما آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید در کشور شود؟ برخی معتقدند که بورس به واسطه بازار ثانویه امکان جذب نقدینگی جدیدی ندارد و بنابراین نمیتواند به شرکت ها کمک کند و  آنچه در بورس اتفاق می افتد، نوسانات متعدد است.

برزو حق شناس در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه بازار سرمایه یکی از مولفه‌های اقتصادی هر کشوری است، گفت: در  واقع رونق تولید نیز یکی از سیاست‌های کلان کشور در حوزه اقتصاد  محسوب می‌شود که بورس جزئی از آن و یکی از ابزارهای اجرای این سیاست کلان محسوب می‌شود. 
وی با اشاره به اینکه بورس نمی‌تواند به تنهایی باعث رونق تولید شود، یادآور شد: اگر سیاست های دیگر کشور در کنار بورس به کمک رونق تولید بیاید در آن زمان است که رونق تولید شکل می گیرد. 
وی در بخش دیگری از صحبت های خود به تفاوت بازارهای اولیه و ثانویه پرداخت و ادامه داد: اینکه بورس بازار ثانویه است تعریف درستی است،  اما اگر به درستی مدیریت نشود باعث اختلال در بازار اولیه می شود.
به گفته حق شناس، بازار اولیه به شرکت‌ها کمک می‌کند تا تامین مالی شوند و بتوانند عرضه اولیه خود را برای سرمایه گذاران به نمایش بگذارند، اما در کنار بازار اولیه اگر بازار ثانویه یعنی بورس فعالیت بانشاطی نداشته باشد نمی توان انتظار داشت که بازار اولیه هم رونق پیدا کرده و با استقبال سرمایه گذاران رو به رو شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فولاد مبارکه؛ دارنده کامل‌ترین زنجیره تولید ورق‌های فولادی
  • تولید ورق نازک سرآغازی برای رشد و شکوفایی خط قلع‌اندود
  • خودکفایی کشور در تامین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • تولید یک شرکت دانش بنیان برای خودکفایی در تأمین ماده اولیه بنزین
  • تامین ۷۰ درصدی لوله و اتصالات کشاورزی از تولیدکنندگان داخلی
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟ 
  • شرکت سهام عام پروژه مسیر توسعه مشارکت مردمی در تامین مالی زیرساخت‌های کشور
  • معرفی شرکت احیا استیل فولاد بافت
  • افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در فصل نخست ۲۰۲۴
  • افزایش تولید گاز / خوراک پتروشیمی ها تامین شد؟