Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهران فر، از تک رقمی شدن گزارشات انسداد و گرفتگی فاضلاب در شهرستان آبادان خبرداد و گفت: طی دو هفته گذشته یک‌هزار و ۴۶۰ مورد گرفتگی و انسداد فاضلاب گزارش شد که اکنون این میزان به ۳۱۰ مورد رسیده و ظرف مدت یک هفته آینده این آمار را تک رقمی می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «مصطفی مهران‌فر» در دومین نشست کارگروه بررسی مشکلات فاضلاب و آب‌های سطحی شهرستان آبادان اظهار کرد: در خصوص رفع مشکلات آب و فاضلاب شهرستان ما با حمایت مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان طی دو هفته گذشته توانستیم سه دستگاه جنتکس غیرفعال شده را مجدد وارد مدار کنیم و در کمترین زمان ممکن در خصوص رفع انسدادها اقدام می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سرپرست اداره امور آبفا شهرستان آبادان از رفع انسداد و گرفتگی فاضلاب یک‌هزار و ۵۱ نقطه در این شهرستان خبر داد و افزود: در آینده‌ای نزدیک جنتکس چهارم نیز با حمایت مدیرعامل این شرکت در استان که هزینه تعمیران آن را پرداخت کردند وارد مدار می‌شوند.

 

وی از تک رقمی شدن گزارشات انسداد و گرفتگی فاضلاب در شهرستان آبادان خبر داد و اضافه کرد: طی دو هفته گذشته در شهرستان آبادان بالغ بر یک‌هزار و ۴۶۰ مورد گرفتگی و انسداد فاضلاب گزارش شده بود که اکنون این میزان به عدد ۳۱۰ مورد رسیده و ظرف مدت یک هفته آینده این اعداد را تک رقمی خواهیم کرد.

 

مهران‌فر تصریح کرد: با توجه به این نشست کارشناسی، آبفای آبادان به همراه شهرداری باید کارگروه‌های لایروبی را برای رفع انسداد و گرفتگی آب‌های سطحی و فاضلاب تشکیل دهیم.

 

وی به همکاری شهرداری و آبفای آبادان اشاره کرد و اذعان داشت: امیدواریم با توجه به این همکاری فی مابین مشکلات حوزه آب و فاضلاب و همچنین آب‌های سطحی در شهرستان آبادان به حداقل برسند.

 

سرپرست اداره امور آبفای آبادان، میزان آب تحویلی طرح غدیر به این شهرستان را ۱۱۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز عنوان کرد و ادامه داد: پیش از این مقدار آب تحویلی در طرح غدیر کمتر از ۸۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز بود اما با توجه به پیگیری‌های انجام شده و حمایت مدیرعامل این رقم اکنون افزایش پیدا کرده است.

 

وی از افزایش تحویل آب در طرح غدیر به شهرستان آبادان خبر داد و عنوان کرد: خوشبختانه با حمایت نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی مقرر شده تا رقم تحویل آب طرح غدیر در این شهرستان به ۱۳۵ هزار مترمکعب در شبانه‌روز برسد. 

 

مهران‌فر با اشاره به میزان شوری آب رودخانه بهمنشیر خاطر نشان کرد: در حال حاضر ای سی آب رودخانه بهمنشیر ۲ هزار و ۹۳۰ است که حدود ۱۰ درصد آب تولیدی ما از بهمنشیر تامین می‌شود. 

 

وی دو مشکلات اساسی شرکت‌های آب و فاضلاب را بحث زیرساختی و فرهنگ خواند و ابراز کرد: بحث زیرساخت‌ها مربوط به اعتبارات است که از طریق محل اعتبارات ملی و تملک دارایی استانی تامین می‌شود و متاسفانه در سال گذشته ۱۵ درصد اعتبارات را به مسئله زیرساخت‌ها تخصیص دادند و این امر باعث شد تا همچنان مشکلات باقی بمانند.

 

سرپرست اداره امور آبفا شهرستان آبادان بیان کرد: امیدواریم با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی امسال اعتبارات مکفی در اختیار شرکت آب و فاضلاب قرار گیرد.

 

وی خواستار صرفه‌جویی در مصرف آب از سوی مردم شد و تاکید کرد: در بحث فرهنگ مردم باید با ما همکاری و در مصرف آب صرفه‌جویی کنند چرا که اکنون آبی که ما در حال تولید آن هستیم با هزینه‌های بالایی در اختیارشان قرار می‌گیرد.

 

مهران‌فر به قطعی آب اروندکنار و روستاهای آبادان در ساعاتی از شبانه‌روز اشاره کرد و اظهار داشت: متاسفانه با توجه به اینکه سازمان برق از ساعت ۱۳ لغایت ۱۷ به ما اجازه پمپاژ را نمی‌داد در برخی از نقاط مردم دچار کمبود آب شدند و خوشبختانه با رایزنی‌هایی که با این سازمان داشتیم اکنون مشکل برطرف شده است.

 

وی یاد آور شد: مخزن پیش‌ساخت شهر چوئبده کاملا به اتمام رسیده و در خصوص مسئله آب‌رسانی به این شهر، مجری و پیمانکار طرح قول مساعد داده‌اند که ظرف مدت چهارماه آینده این پروژه به بهره‌برداری برسد.

 

پایان پیام/660

منبع: شبستان

کلیدواژه: لایروبی فاضلاب انسداد فاضلاب گرفتگی فاضلاب طرح انتقال آب غدیر رودخانه بهمنشیر تولید آب متر مکعب منطقه آزاد اروند صرفه جویی در مصرف آب شهرستان آبادان آب و فاضلاب شبانه روز طرح غدیر مهران فر تک رقمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۷۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی روند بازسازی زیرساختهای آب وفاضلاب مناطق زلزله زده خوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، یاسر رهبردین در این بازدید، با حضور در روستاهای خنجر خان و مرتضی قلی کندی، اقدامات انجام شده برای بازسازی واحدهای آسیب دیده از زلزله و زیرساخت های خدماتی از جمله تامین آب شرب این روستاها را مورد بررسی قرار داد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی نیز در این بازدید با ارائه گزارش از نحوه تامین آب شرب این روستاها اظهار داشت: در پی وقوع زلزله و بروز خسارت به چاه تامین کننده آب شرب روستاهای خنجر خان و موسی قلی کندی با مساعدت استاندار آذربایجان غربی، در کوتاهترین زمان ممکن حفر و تجهیز چاه ها انجام و مورد بهره برداری قرار گرفت.

 یداله سلطانی گفت :شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی از اولین روز وقوع زلزله در روستاهای مذکور حضور داشت و به امداد رسانی و حل مشکلات آب شرب پرداخت.

دیگر خبرها

  • بیکاری در کشور تک رقمی شد
  • رقابت گروه تجربی در روز دوم نوبت اول آزمون سراسری
  • سارقان مسلح احشام در دام پلیس آبادان
  • بررسی روند بازسازی زیرساختهای آب وفاضلاب مناطق زلزله زده خوی
  • رفع اتفاقات شبکه آبرسانی روستاهای شهرستان خوی
  • سیل موجب انسداد ١٠ راه روستایی در شهرستان بم شد
  • خراسان جنوبی در محاصره سیل ؛ بعضی روستاها تخلیه شدند | انسداد برخی محورهای مواصلاتی + تصاویر
  • کمبود شیرخشک نوزادان در داروخانه‌های جنوب غرب خوزستان
  • انسداد برخی محورهای روستایی شرق استان گلستان / بارندگی شب گذشته خسارت زد
  • آخرین وضعیت شهرستان‌های اصفهان پس از بارش‌های رگباری شب گذشته