Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-26@17:04:38 GMT

بازگشایی مرز شملچه

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۵۷۰۴۶

بازگشایی مرز شملچه

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، اسعد العیدانی، استاندار بصره امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که مرز شملچه بعد از چهار ماه تعطیلی به منظور انجام فعالیت های تجاری میان ایران و عراق بازگشایی شد.

وی گفت که این اقدام بعد از موافقت مصطفی الکاظمی،  نخست وزیر عراق و همچنین وزارت بهداشت این کشور امروز اتخاذ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

العیدانی با اشاره به اینکه طرف ایرانی تدابیر لازم برای ضدعفونی کردن کالاها را اتخاذ کرده است، خاطرنشان کرد: این اقدام فشار به وجود آمده بر تجار استان بصره و دیگر مناطق جنوبی را کاهش می‌دهد.

از سوی دیگر، عدنان عبدجاسم،  معاون اداری گذرگاه شلمچه با تقدیر از موافقت مصطفی الکاظمی تاکید کرد که در ابتدا تنها برای واردات مواد غذایی از مرز شملچه استفاده خواهد شد و این مرز دو روز در هفته یعنی روزهای یکشنبه و چهارشنبه فعال خواهد بود و در این دو روز ۵۰۰ محموله ارسال می شود.

پربیننده ترین ممنوعیت واردات گوشی‌های بالای ۳۰۰یورو به کشور اتفاق عجیب در بازار گوشت کشور عدم بازگشت ارز در پی فاصله نرخ نیما و آزاد/ اسامی صادرکنندگان متخلف منتشر شود جدیدترین اخبار از واردات گوشی موبایل بالای 300یورو برخورد با صادرکنندگان متخلف از امروز آغاز می‌شود

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ایران و عراق واردات مواد غذایی وزارت بهداشت مرز مرز ایران و عراق مرز شملچه قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۷۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم۱۹درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گمرک ایران، میزان وزنی قهوه وارداتی در این مدت ۴۹ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۸.۵۵ درصد افزایش داشته است.

براساس این گزارش، در سال ۱۴۰۲ کشورهای امارات متحده عربی، ویتنام، هند، اندونزی و اوگاندا ۵ کشور عمده طرف معامله واردات قهوه با ایران بودند ،۹۵ درصد از ارزش قهوه وارداتی به کشور از طریق ۵ کشور مذکور انجام گرفته است. در این میان کشور امارات متحده عربی با ۷۸ میلیون دلار، ۵۲.۸۹ درصد از سهم واردات قهوه ایران به لحاظ ارزشی را به خود اختصاص داد.

همچنین، تشریفات گمرکی حدود ۸۲ درصد از وزن و ارزش واردات قهوه از طریق گمرک شهید رجایی انجام گرفته است و پس از آن گمرکات مشهد، بوشهر، بندرلنگه و تهران در رده بعدی قرار گرفتند. در سال ۱۴۰۲ این میزان قهوه وارداتی از سوی ۱۲۱ شخص و شرکت انجام گرفته است. تجارت جهانی قهوه در سال ۲۰۲۲ به میزان ۴۵.۵ میلیارد دلار بوده که بزرگترین صادرکنندگان قهوه، کشورهای برزیل کلمبیا و ویتنام و بزرگترین واردکنندگان قهوه آمریکا، آلمان و بلژیک بودند.

لازم به ذکر است؛ سهم قهوه از تجارت جهانی در سال ۲۰۲۲ به میزان ۱۹ صدم درصد از تجارت جهانی بوده است.

کد خبر 6088475 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور در سال ۱۴۰۲
  • واردات قهوه ۷۵ درصد افزایش یافت
  • از احمدی‌نژاد تا رییسی/چه کسی پای رانت را به بازار خودرو باز کرد؟
  • زنجیره ارزش پسته باید با کمک تولیدکنندگان و صادرکنندگان تکمیل شود
  • سهم ۱۹ درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته
  • سهم۱۹درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته
  • درآمدهای نفتی باعث ایجاد تورم می‌شود؟
  • از سرگیری صادرات دام زنده مازاد در کشور
  • واردات گوشت از آفریقا به کشور
  • یک خط عبوری محور خوروبیابانک به انارک و نائین بازگشایی شد