Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-08@11:05:13 GMT

توضیح جدید WHO درباره انتقال کرونا از طریق هوا

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۵۷۵۱۵

توضیح جدید WHO درباره انتقال کرونا از طریق هوا

سازمان جهانی بهداشت می‌گوید شواهد فزاینده‌ای درباره انتقال ویروس کرونا از طریق هوا وجود دارد اما این مسئله هنوز قطعی نیست.

به گزارش مشرق، سازمان جهانی بهداشت سه‌شنبه درباره مسائل اخیر مطرح‌شده در خصوص انتقال ویروس کرونا از طریق هوا توضیحاتی ارائه کرد.

سازمان جهانی بهداشت گفت شواهد درباره اینکه این ویروس از طریق هوا منتقل می‌شود رو به افزایش است اما این مسئله هنوز قطعی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بیشتر بخوانید: مبتلا نشدن دوباره به کرونا سرابی بیش نیست

بیش از ۲۰۰ دانشمند روز گذشته (دوشنبه) در نامه‌ای به سازمان جهانی بهداشت از این سازمان خواستند اعلام کند ویروس کرونا از طریق هوا قابل انتقال است. 

دانشمندان در این نامه نوشته‌اند: «مطالعات با قطعیت نشان داده‌اند که ویروس‌ها حین تنفس، صحبت و سرفه به صورت قطرات ریز و شناور در هوا منتشر می‌شوند.»

بیشتر بخوانید: بوسیدن و لمس خانه خدا ممنوع شد

سازمان جهانی بهداشت در بیانیه‌های قبلی تأکید کرده که راه انتقال کووید-۱۹ از طریق قطرات تنفسی با اندازه‌های بزرگتر که است هنگام سرفه یا عطسه فرد بر روی زمین می‌افتند. این سازمان احتمال انتقال ویروس از طریق هوا، مگر در شرایط خاص پزشکی را رد کرده است.  

سازمان جهانی بهداشت روز سه‌شنبه به «شواهد جدید» درباره احتمال انتقال این ویروس از طریق هوا اذعان کرد.  

«بندتا آلگرنازی»، کارشناس سازمان جهانی بهداشت امروز سه‌شنبه در ژنو گفت که این سازمان نگاه انعطاف‌پذیری به پیدا شدن شواهد جدید درباره روش‌های انتقال این ویروس دارد. 

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت مجلس یازدهم مشرق سرفه ژنو سازمان جهانی بهداشت ویروس کرونا آمار مبتلایان به کرونا اخبار کرونا مبارزه با کرونا سازمان جهانی بهداشت کرونا از طریق هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۷۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واشنگتن‌پست: دلیل تعلیق رابرت مالی نگه‌داری اسناد محرمانه در تلفن شخصی و به سرقت رفتن آنها از طریق حمله سایبری بود/ اعضای ارشد کنگره آمریکا خواستار توضیح شدند

به گزارش جماران؛ روزنامه واشنگتن پست در یادداشتی ادعا کرد تعلیق رابرت مالی، نماینده سابق دولت بایدن در امور ایران و عضو اصلی تیم مذاکره‌کننده آمریکا در مذاکرات هسته‌ای و تعلیق مجوز فعالیتش در کاخ‌ سفید که چند ماه پیش صورت گرفت، به علت نگه‌داری اسناد محرمانه در تلفن شخصی و سرقت شدن آن‌ها از طریق حمله سایبری بوده است.

در همین خصوص، جمعی از اعضای ارشد کنگره آمریکا در نامه‌ای به آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا نوشتند طبق تحقیقات خود دریافته‌اند یک «عامل متخاصم سایبری» توانسته به گوشی یا ایمیل شخصی رابرت مالی دسترسی پیدا کند، و از بلینکن خواسته شده این یافته‌ها درباره نماینده ویژه آمریکا در امور ایران را تایید کند.

 

 

 

دیگر خبرها

  • واشنگتن‌پست: دلیل تعلیق رابرت مالی نگه‌داری اسناد محرمانه در تلفن شخصی و به سرقت رفتن آنها از طریق حمله سایبری بود/ اعضای ارشد کنگره آمریکا خواستار توضیح شدند
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • سقف روزانه تراکنش های بانکی در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • کمک جامعه بین‌المللی به بخش صحت افغانستان
  • طالبان خواستار واگذاری جایگاه افغانستان در بهداشت جهانی شد
  • طالبان خواستار دریافت کرسی در سازمان جهانی بهداشت
  • مسائل بشردوستانه نباید با سیاست گره بخورد
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • سقف روزانه تراکنش‌های بانکی چقدر است؟
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود