Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،  محسن دارابی در نشست خبری امروز (۱۷ تیر) که به مناسبت هفته صنعت و معدن برگزار شد با اشاره به پنج راهبرد اصلی که امسال توسط سازمان صمت استان کرمانشاه دنبال می‌شود،گفت: این راهبرد‌ها شامل تکمیل هشت طرح اولویت‌دار استان، بازسازی و نوسازی واحد‌های صنعتی، احیای واحد‌های راکد، تامین سرمایه در گردش واحد‌های صنعتی و معدنی و تامین منابع مالی برای توسعه واحد‌های موجود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: این پنج راهبرد ۱۴۴ پروژه صنعتی استان را پوشش می‌دهد که سرمایه‌گذاری آن‌ها ۶۳۰۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی آن ۳۱۷۹ نفر است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه تاکید کرد: با اجرای این برنامه‌ها ۶۲۴۲ فرصت شغلی تثبیت، ۳.۷ میلیون تن به ظرفیت تولیدات صنعتی و معدنی استان اضافه و ۱۰ میلیون تن ظرفیت تولید صنایع و معادن کرمانشاه تثبیت می‌شود.

او اشاره‌ای هم به چند طرح مهم در دست اجرا در استان داشت و اضافه کرد: پروژه بیوایمپلنت در بخش تولید بافت نرم آماده افتتاح است و بنا داشتیم این پروژه را بهمن یا اسفند سال گذشته افتتاح کنیم، اما شیوع کرونا مانع شد.

دارابی تاکید کرد: باید تلاش کنیم تولید بافت سخت پروژه بیوایمپلنت کرمانشاه را نیز پیش ببریم.

رئیس سازمان صمت استان کرمانشاه از پیشرفت فیزیکی بیش از ۷۰ درصدی بیواتانول هم خبر داد و تاکید کرد: این پروژه از مصوبات سفر مقام معظم رهبری است و با جدیت پیگیر اجرای آن هستم.

به گفته این مسئول، با راه‌اندازی این واحد ظرفیت حدود ۲۰۰ میلیون لیتر الکل در روز فراهم می‌شود.

دارابی اظهار کرد: طرح توسعه پتروشیمی کرمانشاه نیز در گیر و دار تامین منابع مالی از صندوق توسعه ملی و مباحث مربوط به مسدودی ارزی می‌باشد که از مشکلات ناشی از تحریم‌ها تاثیر پذیرفته است.

او سرمایه‌گذاری این طرح را نزدیک به پنج هزار میلیارد تومان برآورد کرد و ادامه داد: طرح توسعه پتروشیمی کرمانشاه مانند ایجاد یک واحد پتروشیمی جدید است و ظرفیت ۶۰۰ هزار تنی کنونی این واحد تولیدی را بیش از ۶۵۰ هزار تن ارتقا می‌دهد.

او در ادامه با بیان اینکه تحقق جهش تولید در حوزه صنعت و معدن نیز امسال با جدیت دنبال خواهد شد، عنوان کرد: نباید فراموش کنیم جهش تولید یک فرآیند و متشکل از چندین حلقه به هم پیوسته است و همه دستگاه‌های مختلف باید در این زمینه پای کار بیایند.

دارابی اشاره‌ای هم به اقدامات انجام شده توسط این سازمان در سال گذشته داشت و برگزاری ۱۱۶ جلسه ستاد تسهیل، احیا ۱۹۳ واحد تولیدی در استان (سهم حوزه صنعت و معدن ۵۵ واحد) با سرمایه‌گذاری ۲۷۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۱۰۸۷ نفر، رفع مشکلات ۱۰۱ واحد تولیدی با اشتغال ۳۶۳۹ نفر و تزریق ۲۲۷ میلیارد تومان تسهیلات به این واحدها، جذب ۱۱۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه صنعت و معدن و ... را از مهمترین آن‌ها برشمرد.

او بیان  کرد: سال گذشته در حوزه تجارت استان نیز با فراز و نشیب‌های زیادی مواجه بودیم که رسمی شدن سه مرز سومار، شیخ صله و شوشمی بخش مثبت حوزه تجارت و بسته شدن مرز سومار به دلیل سیاست‌های عراق از تیر ماه تا بهمن و پس از آن نیز به دلیل شرایط کرونا از قسمت‌های منفی آن بود.

رئیس سازمان صمت استان کرمانشاه اضافه کرد: با وجود همه این مشکلات سال گذشته ۲.۲ میلیارد دلار صادرات از مرز‌های کرمانشاه به خارج از کشور صورت گرفت.
انتهای  پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت و معدن اشتغال جوانان صادرات کالا استان کرمانشاه میلیارد تومان سرمایه گذاری صنعت و معدن سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۷۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌سازی نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری برق در تابستان

وزیر نیرو با بیان اینکه برنامه تعمیرات اغلب نیروگاه‌های کشور به پایان رسیده است، افزود: تا نیمه اردیبهشت‌ماه با اتمام فعالیت‌های پیش‌بینی شده در این بخش، تمامی نیروگاه‌های کشور با حداکثر ظرفیت به استقبال روزهای اوج مصرف برق تابستان خواهند رفت.

به گزارش ایسنا، علی‌اکبر محرابیان در جریان بازدید از شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران گفت: با توجه به شروع فصل گرم سال در حال آماده‌سازی نیروگاه‌های کشور برای تولید برق پایدار و مطمئن در سراسر کشور هستیم.

وی با اشاره به اینکه از سال گذشته 180 پروژه در بخش‌های توسعه نیروگاه‌ها، افزایش و اصلاح شبکه و مدیریت مصرف برق برای تامین برق پایدار پیک تابستان امسال در دستور کار قرار گرفته است، ادامه داد: در همین راستا از مهم‌ترین اقدامات صنعت برق آماده‌سازی تمامی نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری در روزهای اوج مصرف تابستان است.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران نقش بسیار مهم و برجسته‌ای را برای تعمیرات، آماده‌سازی و ارتقای توان تولیدی نیروگاه‌های کشور بر عهده دارد، گفت: همکاران این مجموعه در طی چند ماه اخیر و حتی در ایام تعطیلات نوروز به صورت بی‌وقفه در تلاش بودند تا با آماده‌سازی نیروگاه‌های کشور مردم دغدغه‌ای برای تامین برق تابستان امسال نداشته باشند.

محرابیان اضافه کرد: از جمله پروژه‌های مهم در حال اجرای این شرکت بازسازی کامل واحد یک 225 مگاواتی نیروگاه برقابی رودبار لرستان است. این واحد سال گذشته دچار مشکلات اساسی شده و نیاز به تعمیرات اساسی داشت. با توجه به اینکه تجربه انجام این پروژه در کشور وجود نداشت، برخی معتقد بودند که اجرای این طرح در داخل کشور امکان‌پذیر نیست و بایستی برای بازسازی آن از پیمانکاران و مشاوران خارجی استفاده کنیم.

وی افزود: براساس پیشنهادات پیش‌بینی شده بود که با توجه به هزینه تعمیرات و شیوه کار بایستی حداقل 1.5 سال این واحد را از مدار خارج کنیم. اما با اعتماد به متخصصان شرکت تعمیرات نیروگاهی و انجام این کار توسط این مجموعه، هم اکنون پروژه بازسازی واحد یک نیروگاه رودبار با حداقل زمان در حال انجام است.

وزیر نیرو تاکید کرد: همکاران شرکت به صورت سه شیفت مشغول به فعالیت هستند تا این واحد در موعد مقرر به مدار تولید بازگردد. خوشبختانه سد لرستان نیز در وضعیت آب‌گیری بسیار مناسبی است که با اتمام این پروژه بخشی از ظرفیت نیروگاه‌های برقابی کشور به کمک شبکه سراسری برق کشور خواهد آمد.

محرابیان با بیان اینکه تعمیرات اغلب نیروگاه‌های کشور به پایان رسیده است، گفت: در حال حاضر بیش از 90 درصد برنامه‌های این بخش محقق شده است و تا نیمه اردیبهشت‌ماه به اتمام فعالیت‌های پیش‌بینی شده در این بخش، تمامی نیروگاه‌های کشور با حداکثر ظرفیت به استقبال روزهای اوج مصرف برق امسال خواهند رفت. 

شرکت برق حرارتی پیشتاز حمایت از تولید بار اول در کشور

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه شرکت مادرتخصصی برق حرارتی در حوزه تولید بار اول در کشور پیشتاز است، افزود: این شرکت توانسته است بیشترین حجم قرارداد با شرکت‌های دانش‌بنیان را داشته باشد و با همکاری شرکت برق حرارتی و دانش‌بنیان‌ها قطعات بسیار خوبی در حوزه صنعت نیروگاهی برای اولین بار در کشور ساخته شده است.

وزیر نیرو با بیان اینکه بیش از 95 درصد تجهیزات و قطعات نیروگاه‌های حرارتی و برقابی ساخت داخل است، ادامه داد: در حوزه تجدیدپذیرها نیز در حال افزایش سهم ساخت داخل هستیم. واحدهای بسیار خوبی در کشور در حال توسعه است تا بتوانیم در حوزه نیروگاه‌های تجدیدپذیر و به ویژه واحدهای خورشیدی به خودکفایی کاملی دست پیدا کنیم.

محرابیان با اشاره به اینکه صنعت نیروگاهی کشور بخش زیادی از حجم صادرات خدمات فنی و مهندسی را به خود اختصاص داده است، گفت: این بخش علاوه بر اینکه تاکنون نیروگاه‌های زیادی را در خارج از کشور احداث کرده است، در حوزه تعمیرات و بازسازی نیروگاه‌های موجود نیز مشغول به فعالیت است.

وی اظهار کرد: واحدهای نیروگاهی که عمدتا توسط شرکت‌های غربی و آمریکایی ساخته شده است هم اکنون توسط متخصصان ایرانی در حال تعمیرات، نوسازی و بازسازی هستند و وابستگی این کشورها به سمت صنعت برق کشور افزایش یافته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • «خضری» در یک قدمی فرآوری ۵ ماده معدنی/جهش اقتصادی در حوزه معدن
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • پیگیری پروژه‌های مهم اقتصاد دیجیتال در استان کرمانشاه
  • آماده‌سازی نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری برق در تابستان
  • فعالیت ۱۰ هزار نفر در طرح‌های صنعتی ایلام
  • ۱۰ هزار نفر در طرح های صنعتی ایلام مشغول به کار هستند
  • آغاز عملیات اجرایی واحد‌های مسکن ملی خبرنگاران
  • احداث بخشی از نهضت ملی مسکن در جوار شهرک‌های صنعتی
  • ۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل