Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه امشب، ١٧ تیرماه در پخش زنده اینستاگرامى به بیان جزئیات واگذارى این شرکت به بخش خصوصى و خساراتى که از این طریق به این مجموعه وارد شده، پرداختند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزارى دانشجو، ابراهیم عباسى، کارگر شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه امشب، ١٧ تیرماه در پخش زنده اینستاگرامى با موضوع «هفت خان براى کارگر» گفت: واگذارى شرکت هفت تپه به بخش خصوصى در سال ٩٤ صورت گرفت و از همان ابتدا، برخى از مسئولان استانى و حتى کارگران مخالف این خصوصى سازى بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  عباسى اضافه کرد: بعد از گذشت ٢ ماه از واگذارى شرکت به امید اسدبیگى، کارگران به عدم تولید و عدم مدیریت کارفرماهاى شرکت پى بردند و از همان ابتدا بعضى از مطالبات بحق کارگران پرداخت نشدند و روز به روز وضعیت شرکت وخیم‌تر مى شد.   این کارگر شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه ابراز کرد: بعد از واگذارى هفت تپه، اسدبیگى‌ها صاحب شرکتى مادر شده بودند و نتوانستند این شرکت را به درستى مدیریت کنند. هدف آن‌ها از خریدارى این شرکت، تولید نبوده و نیست و فقط براى سوء استفاده از نام هفت تپه و اخذ ارز دولتى و رانت و زد و بند مالکیت این شرکت را برعهده گرفتند.   وى ادامه داد: اسدبیگى‌ها قادر به تولید در شرکت هفت تپه نبودند چرا که هدفشان تولید نبوده است. از زمانى که شرکت به بخش خصوصى واگذار شده، تاکنون یک چهارم کاهش تولید داشتیم.   عباسى افزود: فساد اسدبیگى ها، ارزى بوده و در مهرماه ٩٨ هم از اعتصابات کارگرى شرکت به نفع خودشان استفاده کردند و از طریق آن، وام و ارز دریافت کردند و حتى در سال جارى هم دنبال اخذ ارز بودند! ٣ ماه بود که کارگران شرکت حقوق نگرفته بودند و ناچار شدیم دست به اعتراض صنفى بزنیم تا مسئولان، صدایمان را بشنوند. اکنون بخشى از معوقات پرداخت شده، اما نه به طور کامل!
عباسى: از زمانى که هفت تپه به بخش خصوصى واگذار شده، هیچ استخدام و افزایش تولیدى در آن صورت نگرفته!
وى با بیان اینکه سازمان خصوصى سازى یکسال قبل از اینکه هفت تپه را به اسدبیگى واگذار کند شرکت را قیمت گذارى کرده و با قیمتى پایین‌تر ارزش واقعى اش این شرکت را به آنان واگذار کرده است، یادآور شد: اسدبیگى‌ها با خرید این شرکت، صاحب میراثى شدند به نام هفت تپه که در سطح بین المللى شناخته شده است. وقتى این کارفرما‌ها وارد شرکت شدند، به دلیل نداشتن تخصص این مجموعه دچار مشکلاتى شد و با ایجاد کارخانجاتى صورى، اسدبیگى ارزهاى دولتى دریافت کرد و هیچ افزایش تولیدى نداشت! این کارگر هفت تپه بیان کرد: از زمانى که شرکت به بخش خصوصى واگذار شده، هیچ استخدام و افزایش تولیدى در آن صورت نگرفته و اسدبیگى در این بخش، اصل ۴۴ قانون اساسى را نقض کرده است. همچنین برخلاف ادعاهاى اخیر اسدبیگى، هیچگونه بهسازى جاده در این شرکت صورت نگرفته و کشت چغندر هم افت تولید داشته است؛ کشت نیشکر هم هر ساله به اصرار و فشار کارگران صورت مى گرفته وگرنه اسدبیگى تمایلى براى انجام این مهم نداشت! در زمانى که شرکت دولتى بوده، تولید شکر سفید ما ۶۰ هزار تن بود، اما امسال این میزان به حدود ۱۶ هزار تن رسیده است. وى تاکید مى کند: ما کارگران هفت تپه، به خوبى متوجه این موضوع هستیم که اعتصابات ما به نفع اسدبیگى بوده و از طریق آن، ارز و تسهیلات دریافت کرده، اما براى دریافت مطالبات صنفى (حقوق و حق بیمه و...) خود، چاره اى جز اعتصاب نداشتیم و هدفمان این بود که مسئولان صداى کارگران هفت تپه را بشنوند. عباسى ادامه داد: به دلیل برگزارى این اعتصابات، تعدادى از کارگران شرکت به کرونا مبتلا شدند و این تجمعات براى حفظ سلامت آنان خطرناک است، اما از سر ناچارى تجمع مى کنیم و خواستار رسیدگى سریعتر قوه قضائیه به پرونده هفت تپه و تعیین تکلیف وضعیت شرکت هستیم.
چشمه خاور: در سال ٩٩ هیچ شکر سفیدى در هفت تپه تولید نشده!
مسلم چشمه خاور، یکى دیگر از کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه است که در این پخش زنده اینستاگرامى، گفت: اسدبیگى اعلام کرده که شرکت در زمان واگذارى، ورشکسته بوده و این در حالى است که در سال ۹۴، حدودا ۵۵ هزار تن شکر سفید در انبارهاى شرکت وجود داشت! چشمه خاور با بیان اینکه نیشکر به گیاه جادویى معروف است، افزود: در شرکت هفت تپه، از سال ۹۴ تا ۹۸ حدودا ۱۵۲ هزار تن شکر سفید تولید شده که ۱۴۰ هزار تن آن، مربوط به قبل از خصوصى سازى شرکت بوده است و بر این اساس، به طور کلى از زمان خصوصى سازى شرکت تا به الان، ۳۸ هزار تن شکر سفید تولید شده است. البته امسال هیچ شکر سفیدى تولید نکردیم و فقط شکر زرد تولید شده است. این کارگر هفت تپه ادامه داد: از قوه قضائیه خواستاریم که هر چه سریعتر پرونده واگذارى شرکت به اسدبیگى هم به جریان بیافتد و تکلیف شرکت مشخص شود. وى اذعان کرد: امروز، ١٧ تیرماه بیست و سومین روز اعتصابات کارگرى هفت تپه را شاهد بودیم. اعتصابات ما از ابتدا هم صنفى بوده و فقط با هدف پرداخت مطالباتمان دست به تجمع زدیم و خواستار خلع ید اسدبیگى هستیم و امیدواریم زودتر وضعیت این شرکت و کارگرانش تعیین تکلیف شود.
خنیفر: اجاره زمین هاى شرکت دور باطلى است
محمد خنیفر، کارگر اخراجى شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه هم در این پخش زنده اینستاگرامى گفت: یازدهمین جلسه رسیدگى به تخلفات متهمان ارزى هفت تپه اخیرا برگزار شده و بنده در هشت جلسه از آن، حضور داشتم. با قاطعیت اعلام مى کنم که تمام ادعاهاى اسدبیگى درباره رشد و توسعه شرکت و استخدام نیروهاى انسانى و... کذب است و هفت تپه از زمانى که خصوصى سازى شده، در وضعیت مطلوبى به سر نمى برد. خنیفر افزود: مدتى است که زمین هاى شرکت از سوى رئیس اداره غیرنیشکرى هفت تپه اجاره داده مى شوند و چوب حراج به آن‌ها زده شده است. رئیس این اداره، شخصى بازنشسته است که هیچ سابقه کارى در هفت تپه نداشته و با ادامه این روند، هفت تپه متحمل خسارت جدى ترى مى شود و خواستار ممانعت از ادامه این دور باطل هستیم. این کارگر هفت تپه ابراز کرد: امیدواریم هر چه سریعتر وضعیت شرکت هفت تپه، تعیین تکلیف شود و اسدبیگى‌ها از این شرکت، خلع ید شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه پرونده هفت تپه هفت تپه قوه قضائیه شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه بخش خصوصى کارگران شرکت شرکت هفت تپه خصوصى سازى شکر سفید هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۸۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیدآفرینی در جامعه یکی از مهمترین دستاوردهای تلاش‌ها و تولیدات کارگران عزیز کشور است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح امروز سه‌شنبه هم‌زمان با روز کارگر، در سی و پنجمین جشنواره امتنان از کارگران، گروه‌های کار و واحدهای نمونه با تبریک این روز به همه جامعه بزرگ و محترم کارگری کشور، برگزاری این مراسم پس از دیدار کارگران با رهبر معظم انقلاب را فرصتی مغتنم برای اطلاع و پیگیری از منویات و رهنمودهای ایشان نسبت به موضوع کار و کارگران و تلاش در جهت تمهید ساز و کارهای اجرای این رهنمودها دانست.

رئیس جمهور با اشاره به برگزاری این مراسم در کارخانه‌ای بزرگ که محصولاتی قابل عرضه برای بازارهای داخلی و خارجی دارد، محصولات تولید شده در این کارخانه را گواه توانایی و تلاش کارگران و مهندسان و نیز نشان‌دهنده وجود توانمندی در کشور برای انجام کارهای بزرگ دانست و گفت: البته نباید به همین میزان بسنده کرد.

دکتر رئیسی دستاورد دیگر تلاش‌ها و تولیدات این کارخانه و دیگر واحدهای تولیدی کشور را امیدآفرینی با وجود تحریم‌ها و فشارها و برخی کاستی‌ها توصیف کرد که همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بوده است و افزود: مسئله امیدآفرینی به تعبیری ترجمان همان شعار ارزشمند «ما پای کار ایران هستیم» شما کارگران عزیز و محترم است که با روحیه ارزشمندتان همانطور که دشمن را در عرصه‌های مختلف ناکام گذاشتید در عرصه اقتصادی نیز ناکام گذاشتید و خواهید گذاشت.

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت به عمل آمدن همه حمایت‌های حقوقی، مالی و اجتماعی از کار و کارگر در جهت ارتقای کیفی و کمی روزانه تولید اظهار داشت: ملت ایران و کارگران ما نشان داده‌اند که می‌توانند تولیداتی داشته باشند که کیفیت آن از همه استانداردهای ضروری و جهانی بالاتر باشد، چنانکه در سفر اخیر ما به سریلانکا مهندسان و متخصصان سریلانکایی تاکید داشتند که کار متخصصان ایرانی در ساخت سد و نیروگاه در آن کشور از نظر فناوری و علم‌پایه بودن کاملا به‌روز و حتی بی‌نظیر بوده و برای اولین بار در منطقه کاری با این سطح از تکنولوژی اجرا شده است.

خبر تکمیل می‌شود ... .

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجلیل از کارگران شاغل در شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی
  • برنامه قطعی تاپیکو، بازگشت مجدد نفت ایرانول به جایگاه صدر در روان‌کاران است/ تولید و صادرات محصولات دانش بنیان باید در اولویت باشد
  • کاگران فولاد اکسین در ابتدای سال شعار "جهش تولید" را محقق کردند / شروع طوفانی اکسین در سال ۱۴۰۳ آغاز مسیر موفقیت است
  • بازدید وزیر جهاد کشاورزی از بزرگ‌ترین رویداد تولید،تجارت و صادرات
  • جهش تولیدات صنعتی با کمک بخش نخبگانی از طریق تقویت حضور دانش‌بنیان‌ها در صنایع بزرگ
  • امیدآفرینی در جامعه یکی از مهمترین دستاوردهای کارگران عزیز کشور است
  • امیدآفرینی در جامعه یکی از مهمترین دستاوردهای تلاش‌ها و تولیدات کارگران عزیز کشور است
  • وزیر نفت: تولید بنزین از متانول به زودی آغاز می شود
  • هدفگذاری کشور تولید ۴ میلیون بشکه نفت در روز است
  • اعطای نشان درجه یک اقتصاد مقاومتی به مدیرعامل پاکسان