Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک نوجوان داستان‌نویس گفت: نویسندگان ایرانی کمتر در حوزه نوجوانان قلم می‌زنند در حالی که نویسندگان خارجی بیشتر حواسشان به نوجوانان است.

خبرگزاری فارس _ همدان: زخم پشت گوش پسربچه را که به خاله نشان می‌دادم خادم فهمید. خانم خادم که بعد فهمیدم دکتر کودکان است پشت گوش بچه را نگاه کرد. وقتی فهمیدم خانم خادم یک خانم دکتر است، حس عجیبی پیدا کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با خوشحالی و بغض رو کردم به گنبد طلایی و زیر لب گفتم:" چه لذتی داره وقتی دکتر باشی و خادم حرم یه امام مهربون....

این قطعه بخشی از داستان یاسمین زهرا شکل‌آبادی است، یکی از نوجوانان داستان‌نویس همدان که به مناسبت روز ادبیات کودک و نوجوان چندکلامی با او گفت‌وگو کردیم.

این داستان‌نویس نوجوان با بیان اینکه در حال حاضر ۱۵ سال دارم و چندین سال است که در کلاس‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شرکت می‌کنم اظهار کرد: تاکنون تعداد زیادی داستان نوشته‌ام که با موضوعات نوجوانی بوده است.

وی افزود: دو مورد از داستان‌هایم با عنوان "خادم‌های مهربان آقا" و "امید نمی‌میرد" موفق به کسب مقام شایسته از کشور شده است.

شکل‌آبادی علت گرایش به داستان‌نویسی را علاقه‌اش به این حوزه دانست و گفت: با توجه به اینکه با نوشتن می‌توان احساسات را منتقل کرد بنابراین هرگاه سوژه خوبی به ذهنم برسد شروع به نوشتن می‌کنم.

وی ادامه داد: از ۹ سالگی در کلاس‌های کانون پرورش فکری شرکت می‌کردم، در ابتدا کلاس انیمیشن می‌رفتم که بعدها کارگاه خلاق نیز به آن اضافه شد، در آن کارگاه با نویسندگی آشنا شدم و کار را ادامه دادم.

شکل‌آبادی با بیان اینکه در همه موضوعات دست به قلم می‌شوم افزود: بیشتر در زمان‌هایی که سوژه‌های خاصی به ذهنم برسد، شروع به نوشتن می‌کنم.

وی با بیان اینکه در داستان‌هایم هم واقعیت و هم تخیل جای خود را دارد گفت: در مجموع سعی می‌کنم داستان‌های تخیلی‌ام قابل باور باشد.

این نوجوان داستان‌نویس حمایت والدین را عامل اصلی موفقیت‌اش دانست و بیان کرد: پدر و مادر با حمایت‌های خود باعث شدند تا این راه را ادامه دهم.

وی به مسائل و مشکلات حوزه نویسندگی اشاره کرد و گفت: کتاب‌هایی که می‌خوانم بیشتر در ژانر ماجراجویی، احساسات و هیجانات دوران نوجوانی است اما متاسفانه اینگونه کتاب‌ها کم است.

شکل‌آبادی با تاکید بر اینکه در کتاب‌های حوزه نوجوانان باید فضاسازی و استفاده از جملات و کلمات مناسب باشد تصریح کرد: نویسندگانی هستند که نمی‌توان با آنها ارتباط گرفت و مطالبشان گیج‌کننده است، از این شاخه به آن شاخه می‌پرند و حاشیه‌نویسی دارند.

وی با بیان اینکه کتاب‌های ایرانی با موضوع نوجوان کم است به خاطر همین بیشتر ادبیات خارجی می‌خوانم گفت: من در نوشتن از مربیان کانون کمک می‌گیرم و در آنجا علاوه بر نقد نوشته‌ها، سوژه‌هایی را برای داستان‌نویسی انتخاب می‌کنیم. 

این نوجوان داستان‌نویس بیان کرد: نویسندگان بیشتر حواسشان به نوجوانان باشد زیرا آنها بیشتر در زمینه بزرگسالان کتاب می‌نویسند در حالی که نویسندگان خارجی به نوجوانان توجه بیشتری دارند.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

منبع: فارس

کلیدواژه: نوجوانان کودک احساسات داستان نویس نوجوان داستان نویس شکل آبادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۹۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترفند جالب ماشاریپوف برای هماهنگی بیشتر

جلال‌الدین ماشاریپوف ستاره ازبکستانی استقلال روزهای جالبی را در این تیم پشت سر می‌گذارد و علاوه بر درخشش در ترکیب این تیم تمرینات پرنشاطی را هم پشت سر می‌گذارد.

او در جریان تمرینات استقلال و حتی خارج از تمرینات هم رابطه صمیمانه‌ای با فول بک‌های راست و چپ استقلال پیدا کرده و رفاقت با آنها در رویکرد آنها داخل زمین و حتی تمرینات هم تاثیر مثبت گذاشته است.

با توجه به شکل بازی استقلال که ماشاریپوف برای خلق موقعیت به سمت چپ و راست شیفت می‌شود و کارهای ترکیبی با فول‌بک‌های تکنیکی-سرعتی استقلال انجام می‌دهد، شناخت بیشتر و درک تاکتیکی و علاوه بر آن رابطه خوب آنها باعث شده تا کیفیت این تیم در فاز هجومی پیشرفت قابل توجه‌ای داشته باشد.

ابولفضل جلالی با انتشار استوری در اینستاگرام شخصی خودش از تمرینات شخصی زیر نظر مربی‌ بدنساز استقلال به همراه جلال‌الدین ماشاریپوف رونمایی کرد، البته او در تمرین امروز غایب بود و همین زمینه ساز شوخی مجازی مدافع چپ پای استقلال با هافبک ازبکستانی شده بود.

ماشاریپوف پس از تغییر پستی که در تیم استقلال پیدا کرد به شکل قابل توجهی عملکرد خودش و این تیم را بهبود بخشید و فوتبال چشم نوازی را ارائه می‌کند.

  منبع:ورزش سه 

دیگر خبرها

  • شمه‌ای از بی‌کفایتی پهلوی
  • داستان جذاب زندگی یک نوجوان در «جرئت و حقیقت»
  • ترفند جالب ماشاریپوف برای هماهنگی بیشتر
  • احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری
  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاههای کتابخوانی تمدید شد
  • روایت یک کارگردان از فیلمسازی در نوجوانی/ هیچ چیز جز گوشی موبایل لازم نیست
  • کمرنگ‌شدن نشریات تخصصی نوجوانان از عوامل افت شعر نوجوانان است
  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم(ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه ای انجام می شود
  • چرا شعر نوجوان مورد توجه نیست؟