Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اینکه امسال تاکنون ۷ شرکت وارد بازار سرمایه شده اند، گفت: حدود ۲۰ شرکت در مرحله ورود به بازار سرمایه هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «محسن خدابخش» شب گذشته (سه شنبه 17 تیر) با حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به اینکه سازمان بورس و اوراق بهادار و فرابورس ایران متولی ایجاد زمینه‌های ورود شرکت‌ها برای تأمین مالی به بازار سرمایه هستند، افزود: الزاماتی برای ورود شرکت‌ها به بازار سرمایه قرار داده شده است از جمله اینکه شرکت‌ها برای ورود به این بازار باید خودشان اعلام آمادگی کنند که می‌خواهند از طریق بازار سرمایه برای تأمین مالی خود اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: با توجه به اینکه ممکن است شفاف شدن فعالیت‌های مالی شرکت‌ها برای آن‌ها هزینه‌هایی از جمله مالیات داشته باشد بنابراین برخی از شرکت‌ها تمایلی برای ورود به بازار سرمایه ندارند.

 

خدابخش گفت: از زمانی که همه اطلاعات یک شرکت، شفاف به سازمان بورس ارائه شد حداکثر تا یک ماه می‌تواند کار‌های اداری را انجام دهد و وارد بورس شود و این زمان صرف بررسی مدارک می‌شود.

 

وی، نقدینگی بالا، رکود در دیگر بازار‌ها و نبود سهولت نقد شوندگی آن بازارها، افزایش نرخ ارز و نرخ‌های بازار پول را از عوامل رشد بازار سرمایه برشمرد و ادامه داد: افراد برای حفظ ارزش پول خود وارد بازار سرمایه شدند. سرمایه گذار برای سرمایه گذاری در بورس باید به سودآوری شرکت ها، ارزش دارایی و آینده آن شرکت توجه کند.

 

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار تأکید کرد: سرمایه گذاران با علم، به بازار سرمایه ورود کنند و ارزش ذاتی شرکت‌ها را همواره مدنظر قرار دهند.

 

وی با اشاره به اینکه امسال تاکنون ۷ شرکت وارد بازار سرمایه شده اند، گفت: حدود ۲۰ شرکت در مرحله ورود به بازار سرمایه هستند.

 

خدابخش گفت: باید کارگزاری‌ها را تشویق کنیم که شعبات و آی. تی خود را توسعه دهند. شرکت مدیریت فناوری بورس تهران و شرکت سپرده گذاری مرکزی و اوراق بهادار در حال عملیات آماده سازی هسته معاملات هستند و تلاش می‌کنند در معاملات، مشکل ایجاد نشود.

 

خدابخش با اشاره به اینکه روز چهارشنبه ۱۸ تیر، عرضه اولیه خواهیم داشت، اضافه کرد: ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در آخرین عرضه اولیه بازار سرمایه، شرکت کردند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: معاملات بورس بازار سرمایه بورس سازمان بورس و اوراق بهادار ورود به بازار سرمایه شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۹۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش بورس تا کی ادامه خواهد داشت؟

روزانه در سایت "نبض بورس" گزید‌ه‌ای از آخرین اخبار و مطالب جذاب پیرامون بازار سرمایه، مسکن، ارز، انرژی و سرمایه گذاری تهیه و منتشر می‌گردد. گزارش کامل از گزیده‌ خبرهای امروز «نبض بورس» (https://nabzebourse.com) را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

قیمت یورو به کانال بالاتر صعود کرد

 ریزش بورس تا کی ادامه خواهد داشت؟

 

اخبار مهم بورس فردا چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت| از افزایش نرخ دو نماد تا خبر‌های مهم مالیاتی

 

طلا و خودرو و مسکن مشمول مالیات می شود؟ | چه کسانی باید مالیات بدهند؟

 

دلایل ریزش بورس از نظر کارشناس بازار سرمایه

 

کدام نماد‌ها ورود پول حقیقی داشتند؟

 

قیمت خودرو ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ + عکس

 

سنگین ترین صفوف خرید برای این نمادها در روز قرمزپوشی بورس

 

مستاجران بخوانند

 

       

دیگر خبرها

  • قصه ناتمـام رکود در بورس
  • بازار آبزیان در بندر صیادی جلالی بوشهر احداث می‌شود
  • هفت پله قرمز بورس
  • بررسی عوامل تاثیرگذار بر قیمت‌های ارز دیجیتال
  • صندوق سرمایه‌گذاری سهامی‌ چیست؟
  • ریزش بورس تا کی ادامه خواهد داشت؟
  • جزییات مطالبه‌گری سرمایه‌گذاران مال باختگان شرکت طراوت نوین
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی
  • بازارگردانی به نفع یا به ضرر بورس؟
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه