Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@04:26:43 GMT

بنیاد علوی مجری طرح توسعه دامپروری سبک در چالدران

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۵۹۵۴۸

بنیاد علوی مجری طرح توسعه دامپروری سبک در چالدران

مدیر دفتر پیشرفت و آبادانی بنیاد علوی در چالدران روز چهارشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: این طرح برای اولین بار در شهرستان چالدران و به همت بنیاد علوی و با هدف افزایش بازدهی واحدهای تولیدی بخش دام این شهرستان با صرف ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار اجرا می شود.  

سیدمحمد پیام افزود: توانمندسازی مناطق روستایی و ایجاد و افزایش امنیت غذایی در حوزه گوشت قرمز از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: چالدران با ۲۵۰ هزار راس دام سبک یکی از مناطق مهم دامپروری در آذربایجان غربی است که در مرحله اول ۲۵ هزار راس دام در این طرح مورد استفاده قرار می گیرد.

مجری طرح توسعه رسته دام سبک در چالدران نیز گفت: با آموزش دامداران، سیستم مدیریت دام اصلاح شده و علاوه بر بهبود تغذیه و وضعیت جسمی دام‌ها، کنسانتره نیز در اختیار دامداران قرار می گیرد.

افشار حمیدی اضافه کرد: قوچ اندازی، بره زایی و تقویت ژن در گوسفندان از نتایج اجرای این طرح است.

وی ادامه داد: نیمی از مردم شهرستان چالدران در حوزه دامداری و کشاورزی مشغول فعالیت هستند که اجرای این طرح می‌تواند در بهبود شرایط درآمدی آنان موثر باشد.

چالدران در شمال آذربایجان غربی قرار دارد و از جمله شهرستان های محروم استان به شمار می رود.

چالدران ۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و کشاورزی عمده محل درآمد مردم این شهرستان است؛ این شهرستان حدود ۲۰۰ روستا در ۲ بخش مرکزی و دشتک دارد.

برچسب‌ها آذربایجان غربی چالدران بنیاد علوی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی چالدران بنیاد علوی آذربایجان غربی چالدران بنیاد علوی بنیاد علوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۹۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی۵۰۰ نفر از اهالی روستای فیروزآباد شهرستان چهاربرج از خدمات درمان تخصصی جمعیت هلال احمر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،حمید محبوبی؛مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی گفت:تیم های درمان تخصصی (BHCU) معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی، به مناسبت هفته هلال احمر در روستای فیروز آباد شهرستان چهاربرج مستقر و خدمات بهداشتی، درمانی و توانبخشی را به صورت رایگان به مردم شریف این روستا ارئه کردند.

وی در تشریح این مانور  گفت: جمعیت هلال استان آذربایجان غربی بااستفاده ازظرفیت تیم بهداشت و درمان اضطراری به استعداد ۲۰ نفر از پزشکان داوطلب فوق تخصص، متخصص، عمومی، دندانپزشکی، پرستاری، مامایی، مراقبت از مادر وکودک، روانشناس و تغذیه این مانور را باموفقیت عملیاتی کرد. 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: این مانور به مدت یک روز اجرا و در این مدت علاوه بر خدمات امدادی ، خدمات درمانی اعم از ويزيت پزشکان فوق تخصص، متخصص و عمومی، خدمات بهداشتی و دندانپزشکی ارائه و داروهای تجویزی نیز بااعتباری بالغ بر ۲۰ میلیون تومان به صورت رایگان در اختیار مردم منطقه قرار گرفت.

وی همچنین حضور پزشکان داوطلب جمعیت هلال احمر استان جهت خدمت رسانی رایگان به مردم منطقه را از اقدامات موثر جمعیت هلال احمر در تسکین آلام بشری دانست و از همه داوطلبان،امدادگران،و جوانان جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی در خدمت رسانی به مردم شریف فیروزآباد تقدیر و از میزبانی جمعیت هلال احمر شهرستان میاندواب و چهاربرج قدردانی کرد.

دیگر خبرها

  • بهره مندی۵۰۰ نفر از اهالی روستای فیروزآباد شهرستان چهاربرج از خدمات درمان تخصصی جمعیت هلال احمر
  • بانک‌ها پرداخت تسهیلات برای عشایر را تسهیل‌ کنند
  • برخورداری ۸۷ درصدی خانوارهای روستایی شهرستان پیرانشهر از راه آسفالت
  • پایه‌گذاری بیش از ۱۰۰۰۰۰ شغل توسط بنیاد علوی در سال جاری
  • استفاده از ظرفیت بنیاد علوی در توانمندسازی اقتصادی مناطق کمتر توسعه‌یافته
  • بررسی راهکارهای توسعه زیرساخت‌های شبکه برق آذربایجان غربی
  • بررسی راهکار‌های توسعه زیرساخت‌های شبکه برق آذربایجان غربی
  • شهروند خبرنگار؛پیگیری تخریب پل روستایی در چالدران
  • آب‌رسانی به ۶۰۰ روستای کم‌برخوردار با اختصاص اعتبار هزار میلیاردتومانی
  • مزاحمت ناموسی موجب قتل در شهرستان مهاباد شد