Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدجواد حسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش افزود: دانش‌آموزان در این پایگاه‌ها سنجش می‌شوند و ارجاعات تخصصی پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: خروجی ارجاعات تخصصی دانش‌آموزان ثبت‌نام در مدارس استثنایی است؛ از این رو امسال پیش‌بینی می‌شود که ۱۰ هزار دانش‌آموز بدو ورود به دبستان در حوزه استثنایی ثبت‌نام می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان آمورش و پرورش استثنایی پیش‌تر از تحت پوشش قرار گرفتن بیش از یک ‌میلیون و ۵۰۰ هزار دانش‌آموز در طرح سنجش نوآموزان خبر داده بود و گفت: ۲ هزار و ۲۰۰  پایگاه سنجش با حضور ۲۰ هزار نفر از عوامل اجرایی در سراسر فعال است.

حسینی ادامه داد: بر اساس مصوبه دولت در سال ۱۳۷۳ و دیگر اسناد بالادستی، اساسنامه سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی و قانون برنامه پنج ساله طرح سنجش هر ساله اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای داشتن یک آموزش‌وپرورش کیفی باید تلاش کنیم لذا ارتقای کیفیت و عدالت دو جوهره اساسی سند تحول بنیادین است.

به گزارش ایرنا، وزیر آموزش‌وپرورش‌ اعلام کرده است که طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی تا آغاز سال تحصیلی ادامه دارد؛ زیرا این طرح تسهیل‌کننده جریان یادگیری و مروری بر سلامت دانش‌آموزان است.

محسن حاجی میرزایی معتقد است: یادگیری تنها به استعداد بستگی ندارد بلکه به توانایی جسمانی، توانایی شنیدن، دیدن و گفتن نیز بستگی دارد؛ بنابراین باید تمام توانایی نوآموزان سنجیده شود تا آموزش‌های متناسب با نیاز هر یک ارائه شود.

به گفته وی، طرح سنجش که از سال ۱۳۷۳ با پوشش یک ونیم درصدی آغاز شد، اکنون به بیش از ۹۹ درصد رسیده است.

سازمان آموزش و پرورش استثنایی نیز دستورالعمل مالی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان در سال ۱۳۹۹ را به استان ها ابلاغ کرده است.

بر اساس این دستور العمل و به منظور جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی در پرداخت حق الزحمه عوامل اجرایی پایگاه های سنجش اجرای مفاد مالی دستورالعمل بر عهده شورای سنجش استان ها است.

برچسب‌ها مدارس سید جواد حسینی وزارت آموزش و پرورش پروندهٔ خبری آموزش مجازی ؛ تجربه ای نو در سایه کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس سید جواد حسینی وزارت آموزش و پرورش مدارس سید جواد حسینی وزارت آموزش و پرورش طرح سنجش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۹۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور بیش از ۳۳ هزار دانش آموز البرزی در اردوی عملی آمادگی دفاعی

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد فرمانی از شرکت بیش از ۳۳ هزار دانش آموز مقطع متوسطه دوم البرزی در اردوی عملی درس آمادگی دفاعی خبر داد و گفت: ۱۶ هزار دانش آموز پسر در سطح استان در میادین تیر شرکت می‌کنند و موضوعاتی مثل صف جمع، آمادگی جسمانی، امداد و نجات و مهارت‌های تیراندازی را آموزش می‌بینند.

وی تصریح کرد: ۱۷ هزار دانش آموز دختر نیز در مراکز آموزشی و کلاس‌های درس، با مباحث آمادگی دفاعی و موضوعات مهم این درس آشنا می‌شوند. این برنامه در سطح شهرستان‌های استان البرز به همت نواحی، بسیجیان و مربیان آموزش نظامی و آموزش و پرورش و بسیج دانش آموزی، در حال برگزاری است.

مسؤول سازمان بسیج دانش آموزی استان البرز هدف از برگزاری این اردو را افزایش مهارت‌های فردی و گروهی در دفاع نظامی و غیر نظامی، استفاده صحیح از ابزارهای دفاعی هنگام بکارگیری و انسجام بخشی به بخش عملی درس آمادگی دفاعی برشمرد و بیان کرد: اردوی آمادگی دفاعی موجب می‌شود دانش آموزان به هویت دانش آموزی خود برسند.

کد خبر 6088315

دیگر خبرها

  • پشت پرده جهش ۱۵۰ درصدی یارانه نان در بودجه ۱۴۰۳
  • شرایط برگزاری کنکور نسبت به سال‌های گذشته مناسب‌تر است
  • شرایط برگزاری آزمون سراسری نسبت به سال‌های گذشته مناسب‌تر است
  • جشنواره نوآوری و فناوری دانش آموزی در تبریز برگزار می شود
  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • جشنواره فناوری و نوآوری دانش‌آموزی رینوفست ۲۰۲۴ برگزار می‌شود
  • حضور بیش از ۳۳ هزار دانش آموز البرزی در اردوی عملی آمادگی دفاعی
  • استقبال گسترده دانش‌آموزان یزدی از رویداد ایده شو دانش‌آموزی
  • افزایش ۵۰ درصدی قیمت کتاب‌های درسی برای سال تحصیلی جدید
  • مهارت‌آموزی ۱۴۹۳ بانوی بیرجندی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای