Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@13:39:59 GMT

همه چیز درباره ساخت شهر جدید در کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۵۹۶۲۵

همه چیز درباره ساخت شهر جدید در کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه معاون عمرانی استانداری کرمانشاه از ساخت شهری جدید در کنار شهر کرمانشاه خبر داد و افزود: مطالعات این طرح جهت تعیین زمین هم اکنون در حال انجام است.

مهرداد سالاری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به سابقه ساخت شهرهای جدید در کشور، گفت: بطور معمول در شهرهای بزرگ که تمرکز جمعیت بالا بوده و تقاضا برای اسکان در آنها روز به روز در حال افزایش است، شاهد بروز پدیده حاشیه نشینی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: افرادی که توانایی مالی ندارند و خواهان اسکان در شهرهای بزرگ هستند، به ناچار به شکل غیرقانونی در حاشیه شهرها ساخت و ساز کرده و ساکن می شوند و این امر معضلاتی را هم در این مناطق و هم برای کل شهر به وجود می آورد.

سالاری تصریح کرد: جهت رفع این مشکل هم اکنون ساخت شهرهای جدید در کنار شهرهای بزرگ در دستور کار قرار گرفته و افرادی که بضاعت مالی کمتری دارند می‌توانند در این شهرها با قیمت ارزانتر صاحب زمین و خانه شوند.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه افزود: از طرفی این شهرها در اطراف شهرهای بزرگ احداث شده و رفت و آمد این افراد به مراکز شهرهای بزرگ تسهیل شده و امکان پذیر است.

سالاری خاطرنشان کرد: هم اکنون در اطراف تهران حدود پنج شهر جدید از جمله پرند و پردیس، در اطراف شهر اراک سه شهر و در اطراف سایر شهرهای بزرگ مانند مشهد هم چند شهر جدید ساخته شده و یا در حال شکل گیری است.

این مسئول تصریح کرد: در حال حاضر یک شرکت به نام شرکت عمران شهرهای جدید به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی فعال است و در زمینه شکل گیری شهرهای جدید در اطراف شهرهای بزرگ فعالیت می کند و هم اکنون مطالعات ایجاد شهر جدید در استان کرمانشاه توسط این شرکت در حال انجام است.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه افزود: ضرورت ایجاد این شهر در اطراف کرمانشاه به تصویب شورالی عالی معماری و شهرسازی رسیده و مشاور این پروژه، دانشگاه شهید بهشتی است که در حال بررسی موقعیت اراضی اطراف شهر کرمانشاه است.

سالاری خاطرنشان کرد: با تعیین چند نقطه و اولویت بندی صورت گرفته، در نهایت زمین مناسب برای ساخت شهر جدید در اطراف شهر کرمانشاه با امکان ایجاد زیرساخت هایی مانند آب، برق و ... تعیین می شود.

سالاری تصریح کرد: با تعیین زمین، شرکت عمران شهرهای جدید موظف است زیرساخت های این شهر جدید را تامین کند و زمین ارزان قیمت جهت سکونت در اختیار مردم قرار دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كرمانشاه منطقه کرمانشاه معاون استانداری کرمانشاه اطراف شهر شهرهای بزرگ شهرهای جدید ساخت شهر هم اکنون شهر جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۹۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبی، میزبان بزرگ‌ترین پروژه‌های خاورمیانه

دبی با رونمایی از پروژه بزرگ‌ترین ساحل جهان با گنبدهای زیستی و فناوری پیشرفته در کنار ابرپروژه‌هایی هم‌چون بزرگ‌ترین فرودگاه، اولین استادیوم زیر آب، بلندترین برج ساعت مسکونی جهان و دبی‌لند، گام دیگری در تبدیل شدن به شگفتی جهان برداشته است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، ابرشهر خاورمیانه، دبی، در حال حاضر از بلندترین ساختمان‌ها گرفته تا بزرگ‌ترین مرکز خرید، خانه شگفتی‌های معماری متعدد است. این شهر بیش از ۴۲۵ رکورد جهانی گینس دارد که بیش از هر شهر دیگری در خاورمیانه است. در جدیدترین اقدام خود نیز به برنامه‌ریزی برای ساخت بزرگ‌ترین ساحل جهان با گنبدهای زیستی و فناوری پیشرفته رونمایی کرده که می‌تواند به شگفتی بعدی جهانی تبدیل شود، زیرا این خط ساحلی ۴۵ مایلی قرار است به بهشت حرا تبدیل شود.

بزرگ‌ترین ساحل جهان در دبی

این پیشنهاد بلندپروازانه دارای گنبدهای شیشه‌ای آینده‌نگر است که مرکز بازدیدکنندگان، موزه گیاه‌شناسی و مرکز حفاظت را در خود جای خواهد داد و توسعه‌دهنده آن از طرح‌هایی برای کاشت ۱۰۰ میلیون مانگرو در سواحل خلیج فارس رونمایی کرده است. در داخل گنبدهای زیستی، بازدیدکنندگان می‌توانند گیاهان مختلف را بررسی کنند و در عین حال اطلاعات بیشتری در مورد جنگل‌های حرا و گیاهان منطقه بیاموزند.

گردشگران همچنین می‌توانند در طول خط ساحلی قدم بزنند و از طبیعت اطراف و مناظر خیره‌کننده اقیانوس لذت ببرند. پروژه حاضر برای علاقه‌مندان به تناسب اندام و سلامتی نیز مسیرهای دویدن و دوچرخه‌سواری به همراه تمام امکانات ورزشی ساحلی ارائه داده است.

زیرساخت‌های پروژه همچنین شامل فضاهای اجتماعی و مناطق اختصاص داده شده به کشاورزی زیست شور (یک روش کشاورزی با استفاده از آب شور) خواهد بود.

علاوه بر مزایای تفریحی، این پروژه با هدف تقویت گردشگری آموزشی و اکوسیستم محلی به نحوی پیاده‌سازی خواهد شد که طبیعت را با اوقات فراغت ترکیب می‌کند.

حرای دبی گواهی بر این است که چگونه نوآوری‌های شهری و محیطی می‌توانند به‌عنوان الگویی هماهنگ برای شهرهای سراسر جهان عمل کنند و قدرت دگرگون‌کننده ادغام حفاظت از محیط زیست با رشد شهری را به نمایش بگذارند. با این حال این پروژه بسیار بیشتر از بازسازی یا تاب‌آوری ساحل و در مورد تعیین یک استاندارد جهانی برای چگونگی تعادل شهرها بین نیازهای کره زمین و نیازهای مردم است.

انتظار می‌رود که جنگل حرای دبی سالانه ۱.۲۳ میلیون تن کربن‌دی‌اکسید را جذب کند که معادل انتشار ۲۶۰ هزار خودرو در سال است. این ابتکار پیشگامانه هنوز در مراحل اولیه است، اما مبتکران آن قصد ایجاد یک بزرگراه دوچرخه‌سواری ۵۸ مایلی را نیز دارند که در یک لوله شیشه‌ای محصور شده است که در اطراف دبی قرار می‌گیرد و در صورت ساخته شدن، دارای یک کف جنبشی خواهد بود که هنگام پا گذاشتن روی آن انرژی تولید می‌کند و دبی را به متصل‌ترین شهر پیاده‌رو یا دوچرخه‌سوار تبدیل می‌کند.

برنامه‌های بلندپروازانه‌تر دبی برای آینده

دبی همچنین از برنامه‌های خود برای ساخت بزرگ‌ترین فرودگاه جهان رونمایی کرده است که ۲۶۰ میلیون مسافر را از طریق مرکزی ۲۸ میلیارد پوندی جابه‌جا می‌کند. به این ترتیب ساخت ترمینال مسافربری جدید در فرودگاه بین‌المللی آل مکتوم این شهر آغاز شده است.

این شهر همچنین قرار است اولین استادیوم زیر آب را با سقف شیشه‌ای ۱۰۸ فوتی داشته باشد که به سمت اقیانوس قرار دارد. این پروژه پیشگامانه با قیمت چشمگیر دو میلیارد پوندی قرار است در قسمتی از شهر بین برج‌العرب و جزایر نخل جمیرا در دبی واقع شود و علاوه بر نگهداری از ماهی‌ها و حیوانات دریایی، دارای هفت زمین تنیس با صخره‌های مرجانی نفس‌گیر است.

پروژه‌های بزرگ دبی در حالی انجام می‌شوند که این شهر در حال آماده شدن برای ساخت بلندترین برج ساعت مسکونی جهان با ارتفاع خیره‌کننده ۴۵۰ متری (پنج برابر بلندتر از همتای بریتانیایی ۹۶ متری خود) خواهد بود. در همین حال دبی‌لند که دیزنی‌لند خاورمیانه نامیده می‌شود نیز پس از گذشت ۲۱ سال از چالش‌ها، هنوز در حال ساخت است. این پروژه ۱۰۷ متر مربعی با هزینه حدود ۵۰ میلیارد پوند، دو برابر اندازه استراحتگاه جهانی والت دیزنی خواهد بود و به ۶ منطقه مجزا تقسیم می‌شود.

کد خبر 750027

دیگر خبرها

  • از ساخت و ساز ساختمان ناایمن در کرمانشاه جلوگیری شد
  • مقابله با ساخت و سازهای غیراصولی و ناایمن در کرمانشاه
  • حادثه در کرمانشاه جان یک نصاب آسانسور را گرفت
  • دبی، میزبان بزرگ‌ترین پروژه‌های خاورمیانه
  • اولین معلم آدم ابوالبشر خداوند متعال بود که او را بیان، نطق و علم داد
  • رد درخواست ۹۶ درصد متقاضیان نهضت ملی در شهرهای تهران
  • اجرای بزرگ‌ترین پروژه درمانی خراسان شمالی آغاز شد
  • آغاز بزرگ‌ترین پروژه درمانی خراسان شمالی/ کلنگی که در نهایت بر زمین خورد
  • این استان خطرناک‌ترین استان در بحران فرونشست شناخته شده است
  • جریمه کابینت ساز متقلب در کرمانشاه