Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: متاسفانه مبتلایان به کرونا در استان روند صعودی دارد و روزانه تعداد زیادی از بیماران مشکوک به کرونا به بیمارستان‌های استان مراجعه می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمدرضا رضایی بنا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روز گذشته 45 بیمار در بخش ویژه کرونا بیمارستان‌های استان بستری شدند که این تعداد بستری در طی یک‌ ماه گذشته بی‌سابقه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حال حاضر از ۲۱۳ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان تعداد ۴۲ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه کرونا بستری هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: روزانه تعداد زیادی از بیماران با علائم مشکوک به بیمارستان‌های استان مراجعه و بستری می‌شوند و در حال حاضر فقط در بیمارستان امام خمینی(ره) اردبیل، 10 بخش به کرونا اختصاص یافته است‌.

رضایی بنا بیان کرد: باتوجه به روند صعودی تعداد مبتلایان پیش بینی می‌شود این روند ادامه‌دار بوده و باید با محیا کردن بخش‌های بیشتری آمادگی پذیرش بیماران بیشتری را داشته باشیم.

وی ادامه داد: همانند موج اول کرونا کلیه توصیه‌های بهداشتی باید توسط مردم رعایت شده و در صورت حضور در اماکن عمومی حتما از ماسک استفاده شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اظهار داشت: به عموم مردم استان توصیه و هشدار می‌دهیم که از برگزاری مراسم‌ها به‌خصوص عروسی و ترحیم خودداری کرده و در صورت برگزاری، تعداد جمعیت در حد خیلی محدود و حداقلی باشد.

رضایی بنا تصریح کرد: طبق بررسی‌های انجام شده برگزاری این چنین مراسم‌های در استان نقش اساسی در روند افزایشی و صعودی تعداد مبتلایان داشته است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا در استان اردبیل حدودا ۴ هزار بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه کرونا بستری شده است که تعدادی براساس نتایج آزمایشگاهی به کرونا مبتلا بودند و تعدادی دیگر مشکوک به کرونا شناسایی شدند.

وی ادامه داد: در کل ۳ هزار و ۵۰۰ بیمار از بخش مراقبت‌های ویژه ترخیص شده که تعداد قابل توجهی پس از سیر درمان مرخص شده‌اند.

رضایی بنا تصریح کرد: از روز گذشته باتوجه به افزایش تعداد مبتلایان، استان اردبیل در وضعیت هشدار قرار گرفت و در حال حاضر متاسفانه روند کرونا در استان اردبیل با سرعت زیادی در حال حرکت است.

وی بیان داشت: اگر پروتکل‌ها رعایت نشود در روزهای آینده استان اردبیل در وضعیت قرمز قرار می‌گیرد و بر اساس روند و شدت شیوع، محدودیت‌ها اعمال خواهد شد.

انتهای پیام/3463/120

منبع: فارس

کلیدواژه: شیوع کرونا افزایش بیماران کرونایی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیمارستان های استان تعداد مبتلایان کرونا در استان استان اردبیل رضایی بنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۹۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان رایگان کودکان بیمه شده زیر هفت سال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ از هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ کلیه بیمارستان‌های دولتی و واحد‌های تابعه دانشگاه مکلف هستند پذیرش، بستری، اعمال جراحی، اقدامات تشخیصی – درمانی و ترخیص کودکان زیر هفت سال بیمه شده را به صورت رایگان انجام دهند.

رایگان شدن درمان کودکان زیر هفت سال به ویژه درمناطق محروم و روستایی در شورای عالی بیمه، مصوب شده است.   مردم در صورت مشاهده تخلف از اجرای این طرح در بیمارستان‌های دولتی با شماره ۱۹۰ یا ۱۰۰۰۲۵۳۵ تماس بگیرند.

دیگر خبرها

  • تخلیه بوستان‌های ساحلی دزفول در پی افزایش دبی «دز»/ هشدار خودداری از حضور در مناطق تفریحی
  • لزوم خودداری شهروندان خوزستانی از تردد غیرضروری در هنگام بارندگی
  • درمان رایگان کودکان بیمه شده زیر هفت سال
  • وضعیت تومورهای مغزی در کودکان/ رویکرد درمان چند تخصصی
  • نرخ فرزندآوری در مادران جوان صعودی شد
  • بانوی ۶۱ ساله اردبیلی نجات بخش جان همنوعانش شد
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان مفید
  • افزایش فرزندآوری در مادران ۲۰ تا ۲۴ سال | روند صعودی زایمان فرزند چهارم و پنجم
  • وضعیت فرزندآوری در کشور/ روند صعودی زایمان فرزند چهارم
  • رشد فرزندآوری در مادران جوان/ روند صعودی زایمان فرزند چهارم