Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: باز تابستان فرا رسید و مشکل بی آبی دامن مردم بسیاری از نقاط شیراز را گرفت. هرسال با فرارسیدن فصل گرم سال مردم شیراز باید روزهای بی آبی را تحمل کنند و یا اینکه کاهش محسوس فشار آب را از طریق منبع‌های خانگی برطرف کنند. تابستان امسال نیز طبق عادت هرساله مدتی است که کمبود فشار آب در شهر شیراز امان از شهروندان شیرازی گرفته و فغان این شهروندان نیز با عدم پاسخگویی و عدم اتخاذ تدبیر مناسب توسط مسئولین تأمین آب شیراز در نطفه مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به استعلام‌هایی که از نقاط مختلف شهر شیراز از شهروندان گرفته شده کمبود یا قطعی آب در شهر شیراز در تمامی نقاط شهری کاملاً مشهود است که باعث شده تا شهروندان با مشکلات مختلفی مواجه شوند یکی از راهکارهایی که شهروندان در راستای افزایش فشار آب در سطح این کلان شهر اتخاذ کرده‌اند استفاده از پمپ‌های برقی آب است.

مردم می‌گویند با توجه به اینکه فشار آب به قدری کاهش یافته که با آن نمی‌توان هیچیک از نیازهای روزمره و لازم خود را برطرف کنیم مجبور به استفاده از پمپ‌های برقی آب در راستای افزایش فشار آب در منازل هستیم که البته استفاده از این پمپ‌ها خود تبعاتی نیز در پی داشته و شاهد افزایش نارضایتی مردم به علت ایجاد آلودگی صوتی در زمان استفاده از این پمپ‌ها هستیم.

پر کردن منبع‌های خانگی نیز راهکار دوم مردم شیراز است اما زمان قطعی آب آنقدر زیاد است که عملاً در مجتمع‌های آپارتمانی کفاف چند روز بی آبی را نمی‌دهد و مردم بعد از یکی دو روز باید دوباره بی آبی را تحمل کنند.

خط آبرسانی درودزن نیز مشکل را حل نکرد

در شرایط فعلی که کرونا نیز بر مشکلات مردم اضافه شده، نبود آب برای شستشو و رعایت بهداشت نیز خطرات مضاعفی را برای مردم شیراز ایجاد کرده است. هرساله با بروز مشکل کم آبی مسئولان حوزه آب وعده می‌دادند که با افتتاح خط آبرسانی از سددرودزن به شهر شیراز مشکل کمبود آب رفع خواهد شد. این در حالیست است که ۱۲ تیر ماه فاز اول خط دوم این طرح به بهره برداری رسید.

افتتاح این پروژه اما بازهم دردی از مشکل آب شیراز حل نکرد تا همچنان مردم از کم آبی در روزهای گرم سال رنج ببرند.

کمبود برق عامل افت فشار آب ‏‬

اما رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل جدید آبفای شیراز معتقد است: کمبود برق عاملی برای افت محسوس فشار آب است.

بهمن بهروزی که در پاسخ به استاندار فارس در شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان فارس گفت: به ازای تعطیلی هر ساعت برق در مدار تأمین آب بیش از ۵ ساعت شاهد کاهش فشار آب در سطح شبکه آبی شهر شیراز هستیم.

وی اضافه کرد: فعالیت کارکنان آبفا شیراز در راستای کاهش مدت زمان افت فشار آب در حال انجام است و در تلاش هستیم تا شرایط به گونه‌ای شود که افت فشاری در سطح شهر شیراز وجود نداشته باشد.

آبفای شیراز پاسخ نداد

این در حالی است که پیگیری‌های خبرنگار مهر در راستای ارتباط با مدیران شرکت آبفای شیراز به در بسته خورد و مدیران شرکت آبفا به خبرنگار مهر در خصوص این موضوع پاسخی ارائه نکردند.

معاون خدمات مشترکان آبفا فارس پیش‌تر گفته بود: سرانه مصرف آب در استان فارس روزانه ۲۷۰ لیتر است و این آمار دو برابر آمار جهانی است.

علی اسدی ادامه داد: الگوی مصرف در کشور ۲۲۰ لیتر و در سرانه جهانی ۱۳۵ لیتر در روز است.

وی گفت: در صورتی که مشترکان صرفه‌جویی و مصرف آب را مدیریت نکنند، ۱۵ درصد مشترکان شرکت آبفا ی فارس دچار افت فشار یا قطعی آب خواهند شد.

مشکلات عجیب آب و فاضلاب در چهارمین شهر بزرگ ایران

کلانشهر شیراز چهارمین شهر بزرگ ایران است اما این شهر از میهمانان خود در ورودی شهر با بوی مشمئز کننده فاضلاب پذیرایی کرده تا نشان دهد علاوه بر اینکه در تأمین آب شهروندان نیز مشکل دارد ید طولایی در عدم پیگیری و حل مشکلات فاضلاب نیز در این کلانشهر وجود دارد.

وجود فاضلاب در ورودی شهر شیراز از سویی و حرکت فاضلاب شهر جدید صدرا به سمت شیراز از سویی دیگر باعث شده تا مشکلات زیست محیطی در این کلانشهر ایجاد شود و مسئولین مرتبط با حوزه محیط زیست نیز به علت این مشکلات آینده خوبی برای کلانشهر شیراز و مناطق الحاق شده به آن متصور نمی‌شوند.

علی ناصری رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر به خبرنگار مهر گفت: رها شدن فاضلاب در نقاط مختلف شهر شیراز تبعاتی برای این کلانشهر در پی دارد که از جمله این مشکلات می‌توان به ایجاد مشکلات زیست محیطی برای ساکنین مناطق مختلف شهر شیراز اشاره کرد.

وی ادامه داد: یکی از دغدغه‌های نمایندگان مردم در شورای شهر شیراز برطرف کردن مشکلات فاضلاب این کلانشهر است که شاهد ایجاد چهره‌ای نازیبا برای این کلان شهر در ورودی‌های شیراز شده است.

قبل از به بهره برداری رسیدن تصفیه خانه شماره دو شیراز این تصور وجود دارد که با بهره برداری از این طرح شاهد کاهش مشکلات در مناطق ورودی شهر شیراز باشیم که این مهم تاکنون میسر نشده و همچنان ورودی شیراز از سمت جنوب غرب دچار مشکل فاضلاب و بوی مشمئز کننده ناشی از آن است.

این نکته نیز قابل تأمین است که تصفیه خانه شماره دو به گفته استاندار فارس مقرر شده بود تا آبان ماه سال ۹۸ به بهره برداری برسد.

استاندار فارس مهر ماه سال ۹۸ در جمع خبرنگاران و پس از بازدید از عملیات اجرایی تصفیه خانه شماره دو شیراز گفت: تصفیه خانه شماره ۲ شهر شیراز در مراحل پایانی عملیات اجرایی خود است و احتمالاً آبان ماه مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

استاندار فارس عنوان کرد: تصفیه خانه شماره دو شیراز در مراحل پایانی خود است و با توجه به استفاده از تکنولوژی بروز شده این تصفیه خانه یکی از مدرن‌ترین تصفیه خانه‌های ایران خواهد بود.

وی ابراز امیدواری کرد: تصفیه خانه شماره دو شیراز تا یک ماه دیگر مراحل عملیاتی، بهسازی و تکنیکالی آن به پایان می‌رسد و این پروژه آماده بهره برداری خواهد بود.

به هر حال مشکلات آب و در پی آن مسئله فاضلاب این شهر باید با جدیت توسط مسئولان امر برطرف شود تا مردم بیش از این در تب و تاب بی آبی نباشند.

کد خبر 4968137

منبع: مهر

کلیدواژه: آبفا شیراز شورای شهر شیراز فارس علی ناصری بی آبی ویروس کرونا بوشهر شیراز شیوع کرونا قزوین گرگان ایلام بیرجند شهرکرد خطبه های نماز جمعه ستاد مقابله با کرونا استانداری سمنان مجلس شورای اسلامی سیستان و بلوچستان تصفیه خانه شماره دو شیراز استاندار فارس بهره برداری فشار آب شهر شیراز افت فشار پمپ ها بی آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۹۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص دارچین شگفت‌انگیز است؛ پیشگیری از خونریزی تا کاهش فشار خون

خواص دارچین بسیار زیاد است. این ادویه گیاهی محبوب در غذاای ایرانی نیز حضور نسبتا پررنگی دارد، اما باید به شما بگوییم آن‌طور که باید حقش در خورد و خوراک ما ایرانی‌ها ادا نشده است! پس بیایید فواید دارچین را با هم بررسی کنیم.

زی‌سان: دارچین یک ادویه محبوب است که از پوست نوعی درخت به‌دست می‌آید. دارچین طعمی گرم و تند دارد و معمولاً به محصولات پخته شده مانند کیک و شیرینی، غذا‌ها و نوشیدنی‌هایی مانند شربت سیب، اضافه می‌شود. علاوه بر کاربرد‌های آشپزی، دارچین را می‌توان به عنوان مکمل هم مصرف کرد، چراکه دارچین حاوی ترکیبات دارویی مختلفی است که می‌توانند برای افراد مبتلا به بیماری‌هایی مانند دیابت و بیماری قلبی مفید باشند.

در ادامه برخی از برجسته‌ترین فواید دارچین برای سلامتی را بیان کرده‌ایم؛ پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با زی‌سان همراه باشید.

خاصیت دارچین: دارای ترکیبات آنتی اکسیدانی و ضد التهاب

فواید زیاد دارچین برای سلامتی تا حد زیادی به غلظت بالای ترکیبات گیاهی محافظ آن مانندِ کومارین، اسید سینامیک، اوژنول و سینامالدئید مربوط می‌شود. این مواد دارای خواص ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و ضد دیابتی قوی هستند. ترکیبات پلی‌فنولی موجود در دارچین، مانند سینامالدئید، به کاهش التهاب در بدن از طریق تنظیم پروتئین‌های التهابی کمک می‌کند.

برخی تحقیقات نشان می‌دهند که این ترکیبات ممکن است به افزایش فعالیت آنتی‌اکسیدان‌ها نیز کمک کنند، که در محافظت از بدن در برابر رادیکال‌های آزاد نقش مهمی دارند. دارچین به دلیل غلظت بالای ترکیبات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی، برای مبتلایان به بیماری‌های التهابی مانند آرتریت روماتوئید (RA) نیز مفید است.

+ چهارده ماده غذایی برای رفع التهاب از بدن

خواص دارچین برای مردان و مشکل نعوظ

دارچین در درمان اختلال نعوظ، یک اختلال جنسی در مردان استفاده می‌شود. دارچین در درمان اسپاسم عضلانی استفاده می‌شود و برای ورزشکاران مردی که نیاز به جریان اکسیژن بیشتری به عضلات دارند ایده‌آل است. دارچین به بازیابی اشتها کمک می‌کند و به بیمارانی که از کم‌اشت‌هایی رنج می‌برند نیز کمک می‌کند.

خواص دارچین برای زنان

دلایل زیادی وجود دارند که نشان می‌دهند زنان به دارچین در رژیم غذایی روزانه‌شان نیاز دارند. دارچین سیکل قاعدگی را تنظیم می‌کند، علائم PMS را کاهش می‌دهد، باعث کاهش وزن، سلامت قلب، تقویت ایمنی بدن و افزایش انرژی در زنان می‌شود.

نقش دارچین در کاهش چربی خون و فشار خون

مصرف دارچین باعث بهبود فشار خون، گردش خون و کاهش سطح چربی خون (کلسترول LDL) می‌شود؛ در نتیجه می‌تواند برای سلامت کلی قلب مفید باشد. داشتن فشار خون بالا و سطوح بالای چربی خون می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش دهد، بنابراین مصرف دارچین به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی کمک می‌کند.

مطالعات نشان می‌دهند که ترکیبات موجود در دارچین، مانند سینامالدئید، خاصیت شل کنندگی عروق دارند؛ به این معنی که به رگ‌های خونی کمک می‌کنند. این امر می‌تواند به بهبود فشار خون و گردش خون در سراسر بدن کمک کند.

سینامالدئید همچنین از آزاد شدن کلسیم که یک ماده معدنی ضروری برای انقباض عروق یا سفت شدن عروق خونی است، جلوگیری می‌کند. بد نیست علاوه بر دارچین میوه‌های کاهش دهنده فشار خون را هم میل کنید.

مصرف دارچین به کاهش سطح قند خون کمک می‌کند!

مصرف دارچین برای افرادی که سطح قند خون بالایی دارند، از جمله افراد مبتلا به دیابت نوع‌۲، مفید است. مطالعات نشان می‌دهند که دارچین ممکن است با کاهش سرعت آزاد شدن گلوکز در جریان خون، افزایش جذب گلوکز و افزایش حساسیت بدن به انسولین، هورمونی که به انتقال قند خون به داخل سلول‌ها کمک می‌کند، باعث کاهش سطح قند خون در بدن شود.

+ آیا چاه سیاه قند خون را تنظیم می‌کند؟!

نقش دارچین در جلوگیری از خونریزی

دارچین می‌تواند به طور طبیعی، خونریزی بیش از حد را متوقف کند و روند بهبودی را سرعت ببخشد. این خاصیت دارچین واقعا شگفت‌انگیز است!

خاصیت دارچین در پیشگیری از ابتلا به بیماری آلزایمر

مصرف دارچین می‌تواند به پیشگیری از آلزایمر کمک کند. دو ترکیب موجود در دارچین، به نام اپی کاتچین و سینامالدهید، به مبارزه با از دست دادن حافظه و ابتلا به زوال عقل کمک می‌کنند. این ۲ ماده همچنین از رشد رشته‌ای در سلول‌های مغزی که عامل این بیماری (آلزایمر) هستند، جلوگیری می‌کنند.

نقش دارچین در افزایش تمرکز

دارچین به بهبود تمرکز و هوشیاری روانی بدن کمک می‌کند. برای بهتر شدن فعالیت مغز، این ادویه را ببویید. بو کردن آن می‌تواند عملکرد شناختی را افزایش دهد و موجب افزایش توجه و تمرکز شود.

خواص دارچین برای لاغری

دارچین می‌تواند متابولیسم را افزایش دهد، زیرا بدن انرژی بیشتری برای پردازش ادویه نسبت به سایر غذا‌ها مصرف می‌کند. دارچین ممکن است عملکردی شبیه انسولین در بدن داشته باشد که در نحوه تجزیه قند در بدن دیده می‌شود. دارچین همچنین می‌تواند متابولیسم بدن را بهبود بخشد و چربی‌های رسوب‌شده در ناحیه شکم را هدف قرار دهد.

+ چه بخوریم که لاغر شویم؟

چگونه دارچین را مصرف کنیم؟

دارچین را می‌توانید به عنوان ادویه روی مواد غذایی یا به عنوان مکمل مصرف کنید. مکمل‌های حاوی دارچین معمولاً در دوز‌های تقسیم شده در طول روز مصرف می‌شوند و می‌توانند با غذا یا بدون غذا مصرف شوند.

یک راه آسان برای افزایش مصرف دارچین این است که این ادویه را به وعده‌های غذایی، میان وعده‌ها و نوشیدنی‌های مورد علاقه خود اضافه کنید. دارچین را همچنین می‌توانید به غذا‌هایی مانند بلغور جو دوسر، محصولات پخته شده، اسموتی‌ها، پودینگ چیا و سوپ‌ها اضافه کنید. با این کار هم از فواید دارچین برای سلامتی بهره می‌برید هم طعم و مزه خوراکی‌هایی که می‌خورید بهتر می‌شود.

+ پیشنهاد مطالعه: نقش دارچین در افزایش میل جنسی

آیا مصرف دارچین بی خطر است؟

زمانی که دارچین به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی معمولی مصرف شود، بی خطر است و با عوارض جانبی نامطلوب همراه نیست. با این حال، مانند بسیاری از ادویه‌ها و گیاهان، مصرف دوز‌های بالاتر دارچین به شکل مکمل می‌تواند عوارض جانبی ایجاد کند و برای همه بی خطر نیست. پس قبل از مصرف هر گونه مکمل حاوی دارچین، با پزشک متخصص مشورت کنید.

tags # دارچین ، مواد غذایی سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند
  • رییسی مطرح کرد؛کاهش نرخ بیکاری در کشور/ بر عهد خود با شما مردم باقی هستم
  •  استفاده از ظرفیت‌های مردمی بهترین راه برای حل معضلات اجتماعی
  • بهترین راه برای برطرف شدن معضلات اجتماعی استفاده از ظرفیت‌های مردمی است
  • آتش‌نشانان شیرازی ۱۲۹ عملیات در بارندگی انجام دادند/۱۱۴۰ تماس با مرکز ۱۲۵ در یک روز بارانی
  • آتشنشانان شیرازی ۱۲۹ عملیات در بارندگی انجام دادند
  • انجام ۱۲۹ عملیات آتش‌نشانان شیرازی در بارندگی‌های اخیر
  • پیگیری مشکلات فاضلاب منطقه ۲۲ تهران
  • خواص دارچین شگفت‌انگیز است؛ پیشگیری از خونریزی تا کاهش فشار خون
  • سوق دادن سرمایه‌ها به بخش تولید با اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم/ فشار را از دوش تولید کنندگان بر داریم