Web Analytics Made Easy - Statcounter

«مصیب نعیمی» روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره ترور  «هشام الهاشمی» کارشناس امنیتی و رسانه ای عراقی و پذیرفتن مسئولیت این ترور از سوی داعش گفت: بیانیه داعش بسیار مشکوک است و نوع و جنس این بیانیه مشخص است نمی‌تواند کار آنها باشد هر چند این موضوع به یکی از مسائل نگران کننده عراق تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس مسائل عراق افزود: جمهوری اسلامی از همان ابتدا و در یک بیانیه رسمی این اتفاق را محکوم کرد، بعد از آن ذهنیت‌ها به سمت متهمان جدیدی مانند آمریکا و سازمان‌های جاسوسی آن کشور و رژیم اسراییل رفت. این دو کشور تاکنون هیچ موضعی اتخاذ نکرده‌اند و شک‌ها متوجه آنهاست.

نعیمی افزود: سرویس‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی و آمریکا فقط مخالفان خود را ترور نمی‌کنند و جنس این گونه اقدامات برای ایجاد تنش در منطقه و اختلاف میان گروه‌ها است.

وی با اشاره به اینکه ترور هشام الهاشمی به یک معما تبدیل شده، گفت: با توجه به سوابق و فعالیت‌هایی که الهاشمی در سال‌های اخیر داشته، صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها متهمان اصلی این ترور هستند. برخی هم انگشت اتهام خود را به سوی نیروهای داخل عراق نشانه رفته‌اند، در حالی که ترور او هیچ سودی به حال نیروها و گروه‌های بسیج مردمی عراق ندارد.

این کارشناس مسائل خاورمیانه ادامه داد: دولت عراق در حال بررسی، پی‌گیری و تحقیق برای شناسایی عامل یا عاملان این ترور است و اگر چه داعش اطلاعیه‌ای در این رابطه منتشر کرده و مسئولیت آن را پذیرفته است ولی هنوز منابع رسمی اصالت بیانیه را تایید نکرده‌اند.

نعیمی گفت: الهاشمی چهره‌ای ملی‌گرا بود و دیدگاه‌ها و نظریات رادیکالی در این باره داشت و در رابطه با آمریکا مواضع خیلی تندی داشت.

مدیر مسئول روزنامه الوفاق با اشاره به اینکه در حوادث و اتفاقاتی شبیه به ترور الهاشمی، صهیونیست‌ها سابقه زیادی دارند، اظهار کرد: بیانیه داعش از ابتدا مورد توجه قرار گرفت ولی در ادامه کارشناسان به آن با دیده تردید نگاه کردند و گزینه‌هایی چون آمریکا و اسراییل اکنون در مرکز و معرض اتهام هستند، ضمن اینکه نوع بیانیه یا اطلاعیه‌ای که با نام داعش منتشر شد، شباهتی به نمونه‌های قبلی نداشت.

وی افزود: چنین اتفاقاتی که رخ می‌دهد هر گروهی به دنبال بهره‌برداری خود است، به خاطر همین معتقدم نمی‌توان اکنون به طور قطعی در خصوص عامل یا عاملین اصلی این ترور اظهار نظر کرد. ولی باید این مهم را در نظر داشت که ممکن است صادر کننده بیانیه -که شاید داعش هم نباشد- برای انحراف افکار عمومی دست به چنین اقدامی زده باشد.

نعیمی، الهاشمی را از نظر فکری و دسته‌بندی سیاسی به نخست‌وزیر عراق نزدیک دانست و افزود: برخی او را مشاور نخست‌وزیر هم معرفی کرده‌اند، لذا در چنین مواردی برای سردرگم کردن افکار عمومی، عامل یا عاملین پشت سر گروهی دیگر چون داعش قرار می‌گیرند.

«هشام الهاشمی» از کارشناسان مطرح امنیتی و رسانه ای عراق شامگاه دوشنبه توسط افراد ناشناس ترور شد. افراد ناشناس با استفاده اسلحه مجهز به صدا خفه کن وی را در مقابل خانه اش ترور کردند. هویت و انگیزه ضاربان از این اقدام تاکنون مشخص نشده است.

برچسب‌ها گروه تروریستی داعش اسرائیل خاورمیانه ایالات متحده آمریکا جمهوری اسلامی عراق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گروه تروریستی داعش اسرائیل خاورمیانه ایالات متحده آمریکا جمهوری اسلامی عراق گروه تروریستی داعش اسرائیل خاورمیانه ایالات متحده آمریکا جمهوری اسلامی عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۹۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنرانی ترومن پس از بمباران هیروشیما / عماد مغنیه که بود و چگونه ترور شد؟ / تراژدی منابع مشترک چیست؟ / لذت رانندگی با شورلت‌های کلاسیک

بسته ویدیویی «تابناک»؛ مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 


سخنرانی ترومن پس از بمباران هیروشیما

 

پسر کوچک، نام بمبی بود که در سال ۱۹۴۵ توسط آمریکایی‌ها به شهر هیروشیمای ژاپن انداخته شد. این بمب که اولین بمب هسته‌ای بشر بود و در جنگ استفاده می‌شد با قدرت تخریب عظیمی که داشت، آخرین مقاومت‌های ژاپن را در جنگ جهانی دوم شکست. اما روند توسعه و ساخت چنین جنگ‌افزار قدرتمندی آن هم در شرایط جنگ جهانی دوم، خالی از مسائل حاشیه‌ای مهم نبود. پروژه ساخت بمب هسته‌ای، که پروژه منهتن نام داشت، در نهایت مخفی‌کاری ممکن توسط دولت آمریکا انجام می‌شد. اکثر افرادی که در این پروژه مشغول به کار بودند، از ماهیت اصلی آن خبر نداشتند و جاسوس‌های کشور‌های مختلف از جمله شوروی به شدت در کشف هرگونه اطلاعاتی در مورد این پروژه تلاش می‌کردند. نهایتا پس از استفاده از اولین بمب هسته‌ای علیه ژاپن، پرده از نتیجه پروژه منهتن به کنار رفت و ترومن با سخنرانی که می‌توانید قسمت‌های مهم آن را در این ویدیو ببینید، روند و ماهیت آن را با دنیا در میان گذاشت.

 


عماد مغنیه که بود و چگونه ترور شد؟

 

عماد فایز مغنیه که به اختصار عماد مغنیه خوانده می‌شد و به حاج رضوان شهرت داشت، از فرماندهان نظامی حزب‌الله لبنان بود که در ۱۲ فوریه ۲۰۰۸ در انفجاری در دمشق طی عملیات مشترک سی آی‌ای و موساد ترور شد. واشنگتن پست مدت‌ها بعد از وقوع این ترور، انجام این عملیات مشترک را تایید کرد. بر اساس گزارش این روزنامه آمریکایی، بمبی که باعث کشته شدن فرمانده پرسابقه حزب‌الله شده، مدت‌ها پیش در میدان مشق سیا در کارولینای شمالی آزمایش شده بود. مغنیه جزو اهداف اصلی سی آی‌ای بود و سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا برای خبری که منتهی به دستگری مغنیه شود، ۲۵ میلیون دلار جایزه تعیین کرده بود. در گزارش واشنگتن پست تاکید شده بود که دستور کتبی این عملیات را جرج بوش، رئیس جمهور وقت آمریکا صادر کرد و دادستان کل، مدیر اطلاعات ملی و مشاور امنیت ملی آمریکا آن را تأیید کردند؛ اما عماد مغنیه که بود و چگونه ترور شد؟ در این موشن گرافی به این پرسش‌ها در این باره پاسخ داده می‌شود.

 


تراژدی منابع مشترک چیست؟

 

در این ویدیو به پدیده‌ای به نام تراژدی منابع مشترک می‌پردازیم که چطور انسان‌ها با طمع، دست به خودویرانگری منابع خویش می‌زنند و برای سود کوتاه مدت، منابع خود را از بین می برند.

 


لذت رانندگی با شورلت‌های کلاسیک

 

معمولاً افراد ماشین‌باز که طرفدار خودروهای عضلانی آمریکایی هستند، به یک برند خاص تعصب دارند. فردی که در این ویدیو خواهید دید، از این قاعده مستثنا نیست. او به شدت طرفدار خودروهای شورلت کلاسیک است و تعدادی از آنها را خریداری و بازسازی کرده و در ویدیو تمام توضیحات لازم درباره آنها را داده است. طرفداران خودروهای عضلانی کلاسیک، این ویدیو را از دست ندهند.

دیگر خبرها

  • ببینید | واکنش جالب روزنامه‌نگار ایتالیایی به انتقال مهدی طارمی به اینتر
  • سخنرانی ترومن پس از بمباران هیروشیما / عماد مغنیه که بود و چگونه ترور شد؟ / تراژدی منابع مشترک چیست؟ / لذت رانندگی با شورلت‌های کلاسیک
  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد
  • بیانیه مشترک امیر کویت و پادشاه اردن با تاکید بر کاهش تنش‌ها
  • اجرای حکم یک روزنامه‌نگار
  • دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی و همتای عراقی وی در سن‌پترزبورگ
  • لحظه ترور یکی از فرماندهان حزب‌الله لبنان توسط رژیم اسراییل (فیلم)
  • (ویدئو) لحظه ترور یکی از فرماندهان حزب‌الله لبنان توسط رژیم اسراییل
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • ابواسماعیل به هلاکت رسید؛ انهدام مخفیگاه داعش