Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-06@22:05:21 GMT

راه‌های فرعی و غیرضروری جنگل ابر مسدود شد

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۵۹۸۷۰

راه‌های فرعی و غیرضروری جنگل ابر مسدود شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود بابیان اینکه راه‌های فرعی و غیرضروری جنگل ابر مسدود شد، گفت: این اقدام در راستای حفاظت از منطقه صورت گرفته است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمدرضا کشاورزیان ضمن بیان اینکه با همکاری اداره محیط‌زیست شاهرود راه‌های فرعی و غیرضروری جنگل ابر مسدود شد، ابراز داشت: با توجه به اینکه یک سال از ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی می‌گذرد لذا باقی ماندن آن در این فهرست تنها منوط به حفظ اصولی آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ضمن بیان این‌که در راستای حفاظت از جنگل ابر شاهرود چهار گله گوسفند از منطقه خارج و آغل‌های غیرمجاز تخریب شدند، افزود: هدف ازاین‌گونه اقدامات حفظ و حراست از این جنگل‌های باستانی است.

رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود بابیان اینکه بسته شدن راه‌های فرعی جنگل ابر برای جلوگیری از تخریب انجام‌شده است، ابراز داشت: متأسفانه در هر تعطیلات شاهد هجوم گردشگران به منطقه و خودروهای دو دیفرانسیل هستیم که این امر می‌تواند زیستگاه منطقه را دچار مخاطره کند.

کشاورزیان اضافه کرد: بسته شدن راه‌های فرعی این فرصت را به منطقه خواهد داد تا پوشش گیاهی ازدست‌رفته را ترمیم کند لذا از طبیعت گران نیز درخواست می‌شود مسئولانه به طبیعت سفر و از هرگونه تخریب اجتناب کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شاهرود جنگل ابر هیرکانی راه های فرعی جنگل ابر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۹۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری مطالبه اهالی بخش ناغان از نابودی درختان بلوط بر اثر آفت برگ خوار

آقای احمدی گفت: همه ساله آفات برگخوار و جوانه خوار بلوط خسارات سنگینی را به عرصه‌های جنگلی استان وارد می‌کنند و در سال ۱۴۰۳ سطحی معادل ۴۵۰۰۰هکتار از جنگل‌های استان را آلوده نموده که منطقه مشایخ شهرستان کیار نیز از این موضوع مستثنا نبوده و مورد هجوم این آفات قرار گرفته اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با توجه به اعتبارت خود اقدام به مبارزه با این آفات در سطح ۳۰۰ هکتار در جنگل‌های منطقه مشایخ نموده است.

وی افزود: از آنجایی که در جنگل‌ها استفاده از سموم شیمیایی ممنوع می‌باشد عملیات مبارزه با ترکیب بیولوژیک BT صورت پذیرفته است.

بیشتر بخوانید

مبارزه با طرح آفت جوانه خوار درختان بلوط در فلارد

احمدی اضافه کرد: بخش عمده‌ای از این مناطق در منطقه حفاظت شده محیط زیست واقع شده و اداره کل منابع طبیعی استان با توجه به اعتبارات خود هر ساله اقدام به مبارزه می‌نماید.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • پیگیری مطالبه اهالی بخش ناغان از نابودی درختان بلوط بر اثر آفت برگ خوار
  • هیچگونه قطع درختان جنگلی در فندقلو اتفاق نیفتاده است
  • آسفالت بیش از ۵۰۰۰۰ مترمربع معابر در هفته سی و هفتم در شیراز
  • جلوه گری شکوفه‌های درختان گیلاس در جنگل فندقلو اهر + فیلم
  • اجرای ۱۸۰ برنامه شاخص هفته بسیج در شاهرود پیش‌بینی شد
  • سقوط مرگبار در ارتفاعات شاهرود
  • حادثه سقوط در جنگل ابر شاهرود/ مرد ۴۰ ساله جان باخت
  • سیل برخی از راه‌های روستایی و فرعی خراسان جنوبی را مسدود کرد
  • سیل برخی از راه‌های روستایی و فرعی را مسدود کرد
  • سقوط مرگبار عکاس ۴۰ ساله از ارتفاعات جنگل ابر شاهرود