Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@04:06:05 GMT

شهرداری الوند موظف به تعیین وضعیت نصرت آباد است

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۵۹۹۷۴

شهرداری الوند موظف به تعیین وضعیت نصرت آباد است

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: در خصوص تغییر کاربری اراضی روستای نصرت آباد اظهار داشت: وضعیت این روستا باید مشخص شده و از ادامه ساخت و سازها در این محدوده جلوگیری شود و شش نقطه که اهالی برای تغییر کاربری درخواست داده‌اند در اختیار شهرداری الوند قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت الاسلام نورالله قدرتی رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: حفظ حقوق بیت المال و مقررات قانونی ایجاب می‌کند سهم اوقاف در نقاط مختلف شهری و روستایی طبق مقررات تحویل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در اراضی که اوقاف سند مفروزی دارد باید از متصرفین رفع تصرف گردد و در اراضی که بدون معارض در تصرف اوقاف است، نسبت به اخذ سند مفروزی از طریق اداره کل ثبت و اسناد اقدام گردد و نسبت به اراضی مشاعی در محدودۀ روستا کارگروهی با عضویت اداره اوقاف، بنیاد مسکن و سایر ادارات مرتبط تشکیل شود تا آنچه سهم مفروزی مردم و اوقاف است بر اساس توافق، اقدام و آن چه مورد اختلاف است در جلسه آتی پس از ارائه گزارش اتخاذ تصمیم شود.

مقام ارشد قضایی استان در خصوص تغییر کاربری اراضی روستای نصرت آباد اظهار داشت: وضعیت این روستا باید مشخص شده و از ادامه ساخت و سازها در این محدوده جلوگیری شود و شش نقطه که اهالی برای تغییر کاربری درخواست داده‌اند در اختیار شهرداری الوند قرار گیرد و در کنار آن با افرادی که زمین را بر خلاف مقررات قانونی تفکیک کرده و فروخته‌اند برخورد قانونی شود.

حجت الاسلام قدرتی رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال پس از ارائه گزارش مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین در خصوص مشکل ایجاد شده در بحث املاک دولتی یادآور شد: هر شخصی به نوعی حق دولت را نداده و موجب تضعیع حقوق دولت گردد منتظر برخورد قاطع دستگاه قضایی باشند، قطعا تا حصول نتیجۀ مطلوب موضوع تحت بررسی و پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت. البته اگر اشخاصی مدعی حق باشند و اسناد و مدارکی ارائه نمایند، باید مورد بررسی و توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، روستای نصرت آباد، در نزدیکی شهر الوند تا پیش از این به‌عنوان یکی از نواحی منفصل شهری الوند به شمار می‌رفت، اما در سال 95 و در پی تصمیمی پرحاشیه از این شهر انتزاع پیدا کرده و به‌عنوان روستا معرفی شد و در نهایت در انتخابات شوراهای اسلامی سال 96، حواشی فراوانی در شهر الوند ایجاد کرد. از همان سال تا کنون مشکلات عدیده در اداره روستای نصرت آباد، مدیریت شهری الوند و نیز زمین‌های این روستا به وجود آمده است و نیازمند رسیدگی سریع مسؤولان است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کاربری اراضی روستا قزوین شهرداری روستای نصرت آباد تغییر کاربری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۹۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت بارش اخیر به ۹۰ درصد راه های عشایری گچساران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، منصور الوند فر افزود: هزارو ۱۰۰ کیلومتر راه عشایری در شهرستان گچساران وجود دارد که ۹۰ درصد آن معادل۹۹۰ کیلومتر در بارندگی های سیا آسای روز گذشته دچار خسارات شده و نیاز به بازگشایی دارند. رئیس اداره امور عشایر گچساران ادامه داد: این راه‌ها در مناطق دریلا، باباکلان، آبگندی، چهار تنگ، هلیگان، کوه گود گل، خشاب، کمر زرد، تنگ دالین، گچ عوض، گچ ترابعلی و سدخاکی واقع شده بودند. الوند فر بیان کرد: بر اثر بارندگی سیل آسای روز گذشته ۷۰ درصد از ابنیه های پل ها و فنی مناطق عشایری و خطوط لوله انتقال آب در مناطق عشایری این شهرستان دچار خسارت شدند. وی گفت: ترمیم و باز گشایی یکهزارو ۱۰۰ کیلومتر جاده خاکی عشایری این شهرستان که در بارندگی های بهاره مسدود شده بود امسال انجام، که متاسفانه بر اثر بارندگی شب گذشته قسمتی از آنها دچار خسارت شد. رئیس اداره امور عشایر گچساران با اشاره به اینکه برای بازگشایی این میزان راه عشایری بیش از ۸۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است افزود: انتظار می رود بنیاد مسکن و شرکت نفت برای بازگشایی جاده های عشایری همکاری لازم را با این اداره داشته باشند. الوند اضافه کرد: ۲ هزار خانوار عشایری با جمعیتی بیش از ۱۲ هزار نفر در مناطق عشایری این شهرستان از جمله دریلا، باباکلان، هلیگان کمر زرد، تنگ دالین، گچ عوض، گچ ترابعلی و سدخاکی سکونت دارند. وی ادامه داد: این در حالی است که از این تعداد جمعیت عشایری ۹۰ درصد آنها تاکنون به مناطق قشلاقی کوچ کردند و تنها ۱۰ درصد قشر مولد در شهرستان ساکن هستند. تخریب چادرهای عشایر گچساران بر اثر بارندگی/ راه دسترسی برای امداد رسانی به عشایر به سختی انجام می شود وی با بیان اینکه راه دسترسی به عشایر گچساران برای امداد رسانی به سختی انجام می شود گفت: بر اثر بارش های سیل آسای روز گذشته چادرهای عشایری مستقردر شهرستان گچساران خسارت دیدند. الوند فر ابراز کرد: بارش شدید باران شب گذشته باعث آبگرفتگی چادرهای عشایری در مناطق و تلف شدن تعدادی از دام های آن ها شده است. مناطق قشلاقی شهرستان گچساران سالانه محل استقرار و سکونت حدود دو هزار خانوار عشایر کوچرو از مناطق سردسیری استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان است. عشایر گچساران ۴۰۰ هزار راس دام را پرورش می دهند. عشایر این شهرستان شامل طوایف بویراحمد علیا و سفلی، ترک های قشقایی و دره شوری در مناطقی مانند دریلا، آبگندی و کلاغ نشین سکونت دارند. این قشر مولد سالانه ۲ هزار و ۷۰۰ تن گوشت قرمز ، ۶ هزار و ۴۸۰ تن انواع فرآورده‌های لبنی، ۱۵۰ تن پشم و ۲۵ تن گوشت سفید تولید می‌کنند.

دیگر خبرها

  • قبرستان متروکه منطقه دهخدای زنجان تعیین تکلیف می‌شود
  • آخرین وضعیت لایحه اصلاح قانون کار برای قراردادهای کاری
  • تعیین تکلیف پروژه ۱۵ ساله سد قشلاق تا ۳۱ اردیبهشت
  • تشریح جزئیات بررسی پرونده‌های امور اراضی استان تهران/ تعیین تکلیف ۴۵ پرونده
  • تیراندازی در عروسی پرواز‌های این شهر را لغو کرد
  • تیراندازی در عروسی پرواز‌های خرم‌آباد را لغو کرد
  • میامی برای توسعه به راه اندازی کارخانه های فرآوری نیاز دارد
  • آغاز ساخت ایستگاه مخابراتی احمد آباد-جوزار بویین میاندشت
  • خسارت بارش اخیر به ۹۰ درصد راه های عشایری گچساران
  • ۴۵ پرونده امور اراضی استان تهران تعیین تکلیف شد