Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین محمدجواد عسکری در گفت‌وگو با ایسنا در مورد افزایش قیمت مرغ و تخم‌مرغ اظهار کرد: در مورد افزایش قیمت مرغ، دست‌کم سه عامل وجود دارد. اول، عدم دقت در توزیع نهاده‌های دامی مثل دانه‌های مرغی. دوم، بی‌تدبیری مسئولان و ناتوانی در واردات نهاده‌ها در زمان مناسب و نکته سوم معدوم کردن جوجه‌های یک روزه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رئیس دوم کمیسیون کشاورزی مجلس یازدهم از دعوت وزیر جهاد کشاورزی به کمیسیون کشاورزی مجلس خبر داد و گفت: بررسی‌ها انجام خواهد شد. سعی خواهیم کرد اقدامات این وزارت‌خانه با جدیت شکل بگیرد. اگر در فرآیند تولید پروتئین سفید وقفه ایجاد شود، گران می‌شود. این وقفه ممکن است نرسیدن به موقع نهاده‌های دامی، واکسن مرغ و عدم تنظیم بازار باشد.

نماینده مردم داراب و زرین‌دشت در مجلس گفت: نکته مهم این است که وزارت صنعت، معدن و تجارت برنامه خاصی برای کنترل قیمت‌ها ندارد. وزارتخانه هم‌اکنون با سرپرستی اداره می‌شود. وقتی یک وزارتخانه مهم با سرپرست اداره بشود، چنین مشکلاتی به وجود خواهد آمد. رئیس جمهور باید هر چه سریع‌تر تکلیف وزیر صمت را تعیین کند.

وی در پاسخ به این پرسش که چه ارتباطی بین معدوم‌سازی جوجه‌های یک روزه و افزایش قیمت مرغ وجود دارد؟ گفت: این مورد در گوشت مرغ تأثیرگذار است. جوجه‌ریزی و برداشت هر ۴۵ روز یک بار انجام می‌شود. وقتی در این فرایند وقفه می‌افتد، کاهش عرضه مورد به وجود می‌آید و در نهایت قیمت افزایش می‌یابد.

عسکری علت افزایش تخم‌مرغ را «عدم نظارت بر بازار» دانست و گفت: تخم‌مرغ تولیدی ما برگرفته است در طولانی مدت از آنها استفاده می‌شود و تعداد آنها اخیرا کم و یا زیاد نشده است.

نایب رئیس دوم کمیسیون کشاورزی مجلس  در پایان در خصوص کشتی‌های جامانده ِحامل نهاده‌های دامی در بنادر ایران گفت: این خبر درست است. تعدادی از کشتی‌های حامل نهاده‌های دامی ما در سواحل جنوبی  پهلو گرفته و به علت مشکل ارزی اجازه ورود به ایران ندارند. من با رئیس بانک مرکزی شخصا تماس گرفتم و خواستار حل این مشکل شده‌ام. این موضوع در جلسات هفته آتی کمیسیون به دقت بررسی خواهد شد.

کد خبر 529012 برچسب‌ها اقتصاد بازار گرانی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: اقتصاد بازار گرانی افزایش قیمت مرغ نهاده های دامی نهاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۰۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد در شهرستان فیروزه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، سرپرست شبکه بهداشت و درمان فیروزه گفت: در بازدید کارشناسان بهداشت محیط در طرح سلامت نوروزی از واحد‌های صنفی تهیه و توزیع مواد غذایی شهرستان مقدار یک تن مواد غذایی فاسد و غیر مجاز، جمع آوری شد و همزمان با هفته زمین پاک با همکاری شهرداری فیروزه در جایگاه دفن زباله معدوم سازی شد.

محبوبه مهماندوست افزود: این مواد فاسد و تاریخ مصرف گذشته شامل انواع بیسکویت و کیک، نوشابه و نوشیدنی‌های گازدار، انواع شیرینی، شکلات و تنقلات فاقد مشخصات بهداشتی بوده است.

وی حفظ ایمنی غذایی مردم و ارتقای بهداشت عمومی جامعه را از اهداف اجرای طرح کنترل و نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی عنوان کرد گفت: با واحد‌های صنفی متخلف برخورد جدی، قاطع و قانونی می‌شود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان فیروزه  تاریخ تولید وانقضا، مجوز و پروانه ساخت وزارت بهداشت، آدرس کارخانه، نام محصول و مواد تشکیل‌دهنده، رعایت شرایط نگه داری بهداشتی را به‌عنوان شش مشخصه اصلی مواد غذایی برشمرد وافزود: مردم هنگام خرید مواد غذایی به این مشخصات دقت کرده و تخلفات احتمالی را به بازرسان شبکه بهداشت و درمان فیروزه و یا به شماره ۱۹۰ سامانه ارتباط مردمی وزارت بهداشت گزارش دهند.

دیگر خبرها

  • معدوم سازی ۲۸ تن مواد غذایی فاسد در کبودراهنگ
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • معدوم سازی ۳۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی در اهواز
  • جوجه یک روزه
  • رشد ۱۷ درصدی قراردادهای ارتباط با صنعت دانشگاه شاهد در ۲ سال
  • گیلان، تأمین کننده جوجه یکروزه کشور 
  • ضبط و معدوم‌سازی ۷۰۰ کیلوگرم مواد خام دامی در مرکز لرستان
  • معدوم سازی هشت تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در زاهدان
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد در شهرستان فیروزه