Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: به طور میانگین، حدود ۶۷ درصد سرقت های رخ داده در استان کرمان کشف می شود.

سرهنگ "یدالله حسن پور" صبح امروز چهارشنبه ۱۸ تیرماه در جمع خبرنگاران درباره بحث سرقت در شهر و استان کرمان اظهار کرد: دلایل مختلفی برای سرقت در دنیا وجود دارد که از زیاده خواهی این دلایل می تواند باشد تا فقر؛ اما نوع وقوع سرقت ها با گذر زمان متفاوت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه نمی توانیم منکر پدیده بزه سرقت باشیم افزود: در مجموع تمام ارکان انتظامی استان، دادگستری و سایر دستگاه های مربوطه تلاش می کنند این جرم را مهار و آمار سرقت را در استان کاهش دهند.

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه مجموع پلیس جهت ارتباط نزدیک با مردم پلیس سامانه ۱۱۰ را راه اندازی کرده است افزود: سامانه ۱۱۰ پل ارتباطی بین مردم و پلیس است و انتظار می رود مردم به محض اینکه اتفاقی رخ دهد، با سامانه ۱۱۰ تماس بگیرند و این تماس، مبنای اولیه تشکیل پرونده آن حادثه خواهد بود و سپس برای رسیدگی تخصصی فرد می تواند به آگاهی مراجعه کند.

وی با اشاره به متوسط میزان کشف جرم در استان کرمان اظهار کرد: انواع سرقت ها داریم که با توجه به نوع سرقت ها، ممکن است کشف آنها متفاوت باشد اما در مجموع و به طور متوسط حدود ۶۷ درصد سرقت های استان کشف می شود.

حسن پور درباره متوسط زمان کشف سرقت در استان کرمان نیز گفت: نمی توان میانگین زمانی برای کشف سرقت تعیین کرد اما کشف جرم یک موضوع مستمر و دائمی بوده که تا زمان کشف سرقت، ادامه خواهد داشت.

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان کرمان با اشاره به راه اندازی مرکز هشدار الکترونیک پلیس برای جلوگیری از سرقت ها اظهار کرد: مها، سامانه اطلاع رسانی و اعلام خطر آنلاین و هوشمند است که به صورت ۲۴ ساعته با کمک حسگرهای حرکتی، لرزشی و ... هر نوع سرقت  را در زمان عدم حضور مالک در منزل، مغازه و ... و در کسری از ثانیه به مالک و مبادی امدادی از جمله پلیس اعلام می کند و خوشبختانه تاکنون در مکان هایی که این سامانه راه اندازی شده است موردی از سرقت را نداشته و یا بلافاصله نیروهای انتظامی به محل رسیده و مانع از سرقت شده اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سرقت پليس آگاهي اخبار اجتماعی کرمان استانی اجتماعی انتظامی استان استان کرمان سرقت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۰۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو سارق حرفه ای و سابقه دار احشام در گچساران دستگیر شدند

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان خادمیان ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: متهمان در بازجویی‌های اولیه به ۳۸ فقره سرقت احشام در سطح شهرستان اعتراف کردند.

وی بیان داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت احشام در سطح شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت و مأموران با هماهنگی مقام قضائی و با تلاش شبانه روزی و تحقیقات و رصد اطلاعاتی، موفق به شناسایی دو سارق حرفه‌ای و سابقه دار شدند.

خادمیان افزود: مأموران انتظامی در بازرسی از مخفیگاه متهمان ۵۲ رأس احشام مسروقه را کشف و ضبط کردند و این سارقان حرفه‌ای در عملیاتی از سوی پلیس آگاهی شهرستان دستگیر و به یگان انتظامی انتقال داده شدند.

وی تصریح کرد: همچنین در این راستا یک دستگاه خودروی پژ و۴۰۵ و یک دستگاه خودروی پژو پارس متعلق به سارقان نیز توقیف و متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

کد خبر 6097099

دیگر خبرها

  • ۵ سارق ۵۰ میلیارد ریال از کاشانی‌ها سرقت کردند
  • دستگیری ۲۲ سارق در طرح مبارزه با سرقت‌ منازل در گیلان
  • ۷ میلیارد کلاهبرداری تحت عنوان غصب عناوین انتظامی و قضایی
  • سرقت همراه با ضرب و جرح در این استان
  • باند سارقین طلای پیرزن ها متلاشی شد
  • سرقت همراه با ضرب و جرح در سمنان/ ۳متخلف دستگیر شدند
  • دستگیری سارق و اعتراف به ۶ فقره سرقت گوشواره از دختربچه‌ها
  • سارق گوشواره‌های طلای دختربچه‌های اصفهانی دستگیر شد
  • کشف ۲۰۶ موبایل مظنون به سرقت در البرز
  • دو سارق حرفه ای و سابقه دار احشام در گچساران دستگیر شدند