Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، فرماندار شهرستان پارس‌آباد مغان در آئین گشایش این دفتر، راه اندازی و شروع فعالیت این مرکز را گامی مهم در راستای ارتقای سلامت و بهبود کیفیت زندگی مردم دانست.

عدالت حاجی پور، با تاکید بر ضرورت رعایت بهداشت فردی و اجتماعی افزود: سلامت مقوله‌ای بسیار مهم برای ارتقای شاخص‌های زندگی آحاد جامعه محسوب می‌شود به طوری که رعایت نکردن مراقبت‌های اولیه بهداشتی در زندگی روزمره، علاوه بر ایجاد مسائل و مشکلات جسمی و روحی برای افراد، سالانه هزینه زیادی نیز برای کشور تحمیل می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین با اشاره به خیز دوباره ویروس کرونا در منطقه و کشور بیان کرد: بیماری کرونا به دلیل کم‌توجهی مردم به طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت نکردن پروتکل‌ها و الزامات بهداشتی دوباره در حال گسترش است.

فرماندار شهرستان پارس آباد با قدردانی از اقدامات و تلاش اصناف این شهرستان پس از شیوع کرونا، از مردم خواست با عمل به هشدارها و توصیه‌های ستاد کرونا و رعایت موازین بهداشتی، به قطع زنحیره انتقال این بیماری کمک کنند.

مسئول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان پارس‌آباد نیز در این آیین گفت: دفتر خدمات سلامت پارس‌آباد با رعایت کامل قوانین و مقررات و به منظور تقویت نظارت بر مراکز صنفی و اغذیه فروشی‌ها توسط بخش خصوصی ایجاد شده است.

ایرج اسماعیلی افزود: در حال حاضر، بسته خدمات سلامت که به این دفاتر واگذار شده شامل صدور کارت بهداشت، آموزش بهداشتی و عملیات اجرایی صدور صلاحیت‌های بهداشتی می‌شود.

وی ادامه داد: با شروع فعالیت این دفتر، پس از این واحدهای صنفی قبل از مراجعه بازرسان مرکز بهداشت، شرایط و وضعیت بهداشتی خود را به دفتر خدمات سلامت گزارش می‌دهند و بازرسان بر این گزارش‌ها نظارت کرده و اقدامات کنترلی لازم را انجام می دهند.

مسئول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان پارس‌آباد مهمترین فایده این کار را جدا شدن خدمات حاکمیتی مانند ارائه صلاحیت بهداشتی از خدمات غیرحاکمیتی عنوان کرد و گفت: با راه‌اندازی این مرکز، ارتقای خدمات بهداشت محیط به شکل تخصصی‌تر دنبال می‌شود.

مدیر دفتر خدمات سلامت پارس‌آباد نیز گفت: دفاتر خدمات سلامت در کشور، با هدف ارتقای وضعیت بهداشتی مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی و افزایش ایمنی مواد غذایی در سطح عرضه و با استناد به تبصره ۳ قانون اصلاح ماده ۱۳ قانون مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی و مواد ۲۴، ۲۵ و ۴۱ آیین نامه اجرایی ماده ۱۳ قانون اصلاح مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی مصوبه دولت، ایجاد شده است.

علی حبیب‌پور افزود: واحدهای صنفی شهرستان قبل از مراجعه بازرسان بهداشت به محل فعالیت آنها، شرایط و وضعیت بهداشتی خود را به دفاتر خدمات سلامت گزارش می‌دهند و پس از آن بازرسان این مرکز بر اساس دستورالعمل ابلاغ شده بر فعالیت آنها نظارت می‌کنند.

وی ادامه داد: با شروع به کار دفتر خدمات سلامت شهرستان پارس‌آباد، حدود سه هزار صنف و مرکز مربوط به ماده 13 در خصوص مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی تحت پوشش این مجموعه قرار گرفته است.

وی بیان کرد: دفتر خدمات سلامت پارس‌آباد، در راستای کمک به اصناف و مراکز تولیدی، آموزش، مشاوره و پشتیبانی از صنوف راه‌اندازی شده و دنبال توقف فعالیت اصناف نیست.

به گزارش ایرنا، مراکز خدمات سلامت از حدود سه سال پیش با هدف کاهش تصدی‌گری دولت و ارتقای خدمات بهداشت محیط در کشور راه‌اندازی شده و در راستای اجرای محور هفتم طرح تحول سلامت و ارتقای بهداشت عمومی فعالیت می‌کند.

برچسب‌ها سلامت پارس آباد مغان استان اردبیل بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سلامت پارس آباد مغان استان اردبیل بهداشت و سلامت سلامت پارس آباد مغان استان اردبیل بهداشت و سلامت شهرستان پارس آباد بهداشت محیط راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۰۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی اهواز عملیاتی می‌شود

معاون اجرایی مرکز بهداشت خوزستان، گفت: طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی و همچنین کنترل کیفیت مواد غذایی عرضه شده در بیش از ۵۰ هزار مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی عملیاتی می‌شود. - اخبار استانها -

مهرداد شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز، اظهار داشت: طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی و همچنین کنترل کیفیت مواد غذایی عرضه شده در بیش از 50 هزار مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی تحت پوشش این دانشگاه از اولویت‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز است.

وی افزود: به همین منظور در ماه‌های اخیر گام‌های بسیار موثری جهت رفع کمبودهای موجود در حوزه بازرسی مهندسین سلامت محیط مراکز بهداشت شهرستان‌ها توسط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز برداشته شده است.

معاون اجرایی بهداشت خوزستان، گفت:  در این خصوص با صرف هزینه یک میلیارد تومان در ماه‌های گذشته نسبت به خرید تجهیزات آزمایشگاه‌های آب‌شناسی از قبیل اتوکلاو، فور، کدورت‌سنج و بن ماری برای 23 شهرستان‌ تحت پوشش این دانشگاه اقدام شد.

وی بیان کرد: در ادامه در روزهای آینده با اختصاص یک میلیارد تومان دیگر نسبت به خرید دستگاه‌های پرتابل سنجش کیفی آب آشامیدنی شامل کیت‌های پرتابل کلرسنجی و قرص های سنجش کلر باقیمانده آب (DPD)، پودر و قرص‌های پرکلرین، حلال‌ها و محیط‌های کشت میکروبی مورد نیاز آزمایشگاه آب‌شناسی و همچنین دستگاه‌های پرتابل سنجش قطبیت روغن و دماسنج و اندیکاتورهای سنجش بارمیکروبی سطوح در کارگاه‌های تولید و فراوری مواد غذایی اقدام شد.

شریفی افزود: هدف از این اقدامات افزایش سطح پوشش و‌ تقویت نظارت به موقع و فوری بهداشتی بر تاسیسات آبرسانی و تصفیه‌خانه‌های آب، شبکه‌های توزیع آب شهری و روستایی و همچنین کنترل بهداشتی مواد غذایی در سطح عرضه است.

وی تاکید کرد: با این اقدامات صورت گرفته امیدواریم مخاطرات در این حوزه‌‌ها شناسایی و با همکاری متولیان مربوطه خطری متوجه سلامت جامعه نشود.

معاون اجرایی معاونت بهداشت دانشگاه چمران در این زمینه افزود: 380 مهندس بهداشت محیط در 23 شهرستان تحت پوشش این دانشگاه در نوبت‌های صبح و عصر در قالب اجرای طرح تشدید بازدید از مراکز تهیه و توزیع و اماکن عمومی و کنترل کیفی آب آشامیدنی از ساعت 8 صبح تا 20 عصر در قالب تیم‌های بازرسی ثابت و سیار در حال انجام وظیفه است.

شریفی همچنین گفت: عدم رعایت موازین بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی خط قرمز مرکز بهداشت می‌باشد و با کسانی که سلامت مردم را به مخاطره می اندازند به هیچ وجه مماشات به عمل نمی‌شود.

وی بیان کرد: بر اساس قانون ماده 13 مواد خوردنی و آشامیدنی مصوب مجلس شورای اسلامی از طریق مراجع قضایی پیگیری‌های لازم برای برخورد با متخلفان بهداشتی شده و در صورت عدم توجه به اخطار بهداشتی مراکز و اماکن نامبرده پلمب خواهند شد.

انتهای پیام/341/

دیگر خبرها

  • ساخت پایگاه سلامت در محله تاریخی کهنه‌دژ سمنان آغاز شد
  • امحای ۱۵۳۹ کیلو گرم مواد عذایی غیر بهداشتی در هشترود
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • افتتاح ۲ خانه بهداشت روستایی در تالش
  • افتتاح ۲ طرح بهداشتی در جوین
  • عملیات ساخت پایگاه سلامت شهدای «کهنه‌دژ» آغاز شد
  • طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی اهواز عملیاتی می‌شود
  • افزایش ۳۵ درصدی خدمات بهداشتی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی در چهارمحال و بختیاری
  • بیش از 95 درصد مردم چهارمحال و بختیاری به شاخص‌های سلامت دسترسی دارند
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد در شهرستان فیروزه