Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده روسیه در شورای امنیت با اشاره به تثبیت اوضاع در منطقه ادلب، از قطعنامه‌ پیشنهادی این کشور درباره وجود تنها یک پاسگاه در مرز سوریه-ترکیه برای ارسال کمک‌های انسان دوستانه برای مردم این منطقه خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "واسیلی نبنزیا" نماینده دائم روسیه در سازمان ملل شب گذشته پس از پایان نشست شورای امنیت اعلام کرد که این کشور پیش نویس قطعنامه‌ای را به شورا ارائه می دهد که در آن پیشنهاد استفاده از تنها یک پاسگاه مرزی در مرز سوریه و ترکیه برای تحویل کمک‌های انسان دوستانه مرزی مطرح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این، فدراسیون روسیه و چین قطعنامه پیشنهادی بلژیک و آلمان را وتو کردند که در آن پیشنهاد تمدید وجود دو پاسگاه مرزی برای این منظور مطرح شده بود. سایر کشورهای عضو شورای امنیت به نفع این سند رای داده بودند.

حامیان قطعنامه - آلمان و بلژیک - این موضع گیری طرف روسی را نادیده گرفتند، که بارها خواستار کاهش تدریجی تعداد پاسگاه‌ها شده که بدون هماهنگی با مقامات دمشق فعالیت دارند.

در متن بیانیه نبنزیا در این رابطه آمده است: «ما قصد داریم پیش‌نویس قطعنامه‌ای را به شورای امنیت ارائه می‌دهیم که خواستار تمدید مکانیزم موجود برای مدت شش ماه است، ضمن اینکه تعداد ایستگاه‌های بازرسی موجود را به یک نقطه - پاسگاه مرزی باب الهوی- محدود کنیم.»

به گفته این دیپلمات روس، محدوده قلمرو کنترل شده توسط گروه‌های تروریستی در منطقه ادلب 30 درصد کاهش یافته است و به همین دلیل یک پاسگاه مرزی برای تأمین نیازهای انسان دوستانه در منطقه کافی خواهد بود.

در این بیانیه همچنین یادآوری شده است که طی شش سال گذشته اوضاع در این کشور عربی (سوریه) به طرز قابل توجهی تغییر کرده است، به ویژه ، مناطقی که تحت کنترل دولت سوریه قرار ندارد، به میزان بسیار زیادی کاهش یافته است.

نبنزیا افزود: «ما از شرکای خود در شورای امنیت و سایر کشورهای عضو سازمان ملل می خواهیم تا مسئله کمک‌های انسان دوستانه به سوریه را سیاسی نکنند، بلکه در عوض از پیش نویس قطعنامه ما حمایت کنند که در صورت تصویب آن بتوان به ارائه کمک‌های انسان دوستانه به مردم ادلب ادامه داد.»

شورای امنیت سازمان ملل در ماه ژانویه، قطعنامه‌ای را برای تمدید ارائه کمک‌های انسان دوستانه مرزی به سوریه برای مدت شش ماه به تصویب رساند، ضمن اینکه تعداد پاسگاه‌های انتقال در مرزهای این کشور از چهار به دو مورد - باب السلام و باب الهوی، کاهش یافت.

منبع اطلاعاتی این خبرگزاری در سازمان ملل در رابطه نحوه رأی گیری از راه دور توضیح داد که این کار از طریق نوشتن نظر هر نماینده به رئیس شورای امنیت صورت گرفته است.

چین و روسیه قطعنامه ارسال کمک‌ به سوریه را وتو کردندواکنش وزارت خارجه سوریه به برگزاری کنفرانس بروکسلآمریکا در شمال سوریه فرودگاه نظامی جدید تاسیس کرده است

انتهای پیام/

R7535/P/S8,89,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط کشور سوریه آخرین تحولات سوریه کشور روسیه بیشتر بخوانید... روسیه: ادعای کمک انسانی غربی‌ها به سوریه بی فایده است روسیه: تروریست‌ها از برخی تاسیسات سازمان ملل در سوریه استفاده می‌کنند دیپلمات روس: ترکیه به تعهداتش برای خنثی سازی تروریست‌ها در ادلب عمل کند

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشور سوریه آخرین تحولات سوریه کشور روسیه سوریه آخرین تحولات سوریه اخبار روسیه کمک های انسان دوستانه شورای امنیت پاسگاه مرزی سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۰۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت درباره غزه عمل نکرده است

بورل اظهار کرد: اتحادیه اروپا باید با کشور‌های حاشیه خلیج فارس برای ایجاد راه حل سیاسی در خاورمیانه همکاری کند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه رژیم صهیونیستی به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در مورد تسهیل ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه عمل نکرده است، افزود: امیدوارم بتوانیم با برقراری آتش‌بس دائمی در غزه، درباره راه حل سیاسی این بحران بر اساس راه حل دو دولتی فعالیت کنیم.

سرانجام پس از نزدیک به ۶ ماه از جنگ اسرائیل در غزه، اعضای شورای امنیت سازمان ملل ۶ فروردین ماه ۱۴۰۳ برابر با ۲۵ مارس ۲۰۲۴ با ۱۴ رای مثبت این شورا و نیز رای ممتنع آمریکا و عدم وتوی این کشور، با قطعنامه‌ای (قطعنامه ۲۷۲۸) برای برقراری آتش‌بس فوری در غزه موافقت کردند تا در ۱۵ روز باقیمانده در ماه مبارک رمضان آتش بس میان اسرائیل و حماس برقرار شود.

آمریکا پیش‌تر سه قطعنامه آتش‌بس را وتو کرده بود، اما این بار به این قطعنامه رای ممتنع داد و به این ترتیب، به دلیل عدم مخالفت اعضای دائم شورای امنیت و بدون هیچ مخالفتی این قطعنامه به تصویب رسید. این قطعنامه را ۱۰ عضو غیردائمی شورای امنیت تنطیم کرده بودند.

این قطعنامه خواستار اجرای آتش بس فوری در غزه در ماه رمضان شده و گفته است: آتش بس فوری در ماه رمضان توسط همه طرف‌ها رعایت شود که منجر به آتش بس پایدار می‌شود.

این قطعنامه همچنین خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط همه اسیران و تضمین دسترسی بشردوستانه برای رفع نیاز‌های پزشکی و سایر نیاز‌های بشردوستانه آنها شده است و از طرفین می‌خواهد به تعهدات خود تحت قوانین بین المللی در رابطه با تمام افراد بازداشتی عمل کنند.

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه امروز (سه‌شنبه) آخرین آمار کشتار و ویرانی ناشی از حملات ارتش رژیم صهیونیستی به این منطقه را با گذشت ۲۰۰ روز از جنگ اعلام کرد.

این دفتر در گزارش خود آورده است: پس از گذشت ۲۰۰ روز از جنگ نسل کشی رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه، ۴۱ هزار و ۱۸۳ نفر در جرگه شهدا و مفقودان هستند. از این تعداد، اسامی ۳۴ هزار و ۱۸۳ نفر به عنوان شهید در مراکز پزشکی ثبت شده است.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ارسال ۲۴۰ اثر به جشنواره طوفان القوافی
  • ایروانی:تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است
  • سفر مهم دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه/پنج پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت اطلاعات در جهان
  • ممانعت روسیه از تصویب قطعنامه آمریکایی استقرار سلاح در فضا
  • واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا
  • روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • جزئیاتی از حمله به سایت اتمی ایران و کنسولگری ایران در سوریه از زبان دبیر شورای عالی امنیت /۵ پیشنهاد به نشست سن پترزبورگ
  • بورل: اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت درباره غزه عمل نکرده است