Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت افغانستان از آزادی ۶۰۰ زندانی طالبان به این دلیل تعلل می‌کند که برخی از آنها در فهرست سیاه آمریکا و کابل قرار دارند و برخی دیگر شبه نظامیان پاکستانی هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک منبع مطلع اعلام کرد: ۲۵۰ تن از این افراد در فهرست سیاه آمریکا و ۱۵۵ تن دیگر از شبه نظامیان پاکستانی هستند که در جریان درگیری‌های مسلحانه با نیروهای افغان دستگیر شده‌اند و مابقی نیز در فهرست سیاه امنیت ملی افغانستان قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منبع مطلع همچنین اعلام کرد، آمریکا مخالف آزادی تمامی زندانیان طالبان است حتی اگر این مساله به تاخیر مذاکرات بین افغان‌ها منجر شود.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان در بیانیه‌ای بر آزادی تمامی زندانیان در فهرست سیاه دو طرف به عنوان پیش شرط گفتگوی بین افغان‌ها تاکید کرد و گفت: هیچ زندانی در لیست ما وجود ندارد که در لیست سیاه قرار بگیرد. ما وعده دادیم و با آمریکا توافق کردیم که واژه فهرست سیاه دیگر نباید اهمیتی داشته باشد.

دولت کابل و طالبان به آزادی زندانیان دربند دیگر متعهد شدند که بخشی از توافق مورد مذاکره بین طالبان و آمریکا در دوحه، قطر است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: طالبان فهرست سیاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۰۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه کنیم تا یارانه مان قطع نشود؟

بخشی از گردش مالی حساب‌های شخصی بعضی افراد یارانه‌بگیر مربوط به تنخواه شرکت‌ها بوده که ضروری است این گردش مالی با حساب شرکت باشد تا افراد از فهرست مشمولان دریافت یارانه حذف نشوند.

به گزارش مشرق، سال گذشته سرمایه دهک‌های مختلف دو بار مورد ارزیابی قرار گرفت و میزان درآمد خانوار رصد شد. با افزایش حجم سرمایه در نوبت‌های ارزیابی سطح درآمدی خانوارها برخی از فهرست دریافت یارانه حذف می‌شوند.

بخشی از گردش مالی بعضی افراد مربوط به تنخواه شرکت‌های آنها بوده که عموماً ماهانه مبلغی برای هزینه کرد ماهانه از سوی مدیریت به حساب شخصی این افراد واریز می‌شود. این امر حجم سرمایه و گردش مالی حساب شخصی افراد را افزایش داده و منجر به حذف آنها از فهرست دهک‌های مشمول یارانه می‌شود؛ بنابراین لازم است این گردش مالی با حساب شرکت و حق برداشت تن خواه بگیران انجام شود.

امسال پیش از شهریور میزان درآمد و حجم سرمایه خانوارها مورد بازبینی و ارزیابی مجدد قرار می‌گیرد و بخشی از خانوارها با افزایش ارزش ریالی اموال از فهرست یارانه بگیران حذف شده و بعضی هم ممکن است جابجایی دهک برای آنها اتفاق بیفتد.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • سند‌های «رفسنجان قشم» ساماندهی می‌شود/ آزادی ۴۰ زندانی افغان و پاکستانی برای مبادله با زندانیان ایرانی
  • (ویدئو) زن افغان فعال حقوق بشر زلمی خلیلزاد را غافلگیر کرد
  • سند‌های «رفسنجان قشم» سازماندهی می‌شود/ آزادی ۴۰ زندانی افغان و پاکستانی برای مبادله با زندانیان ایرانی
  • سکانس‌هایی از فیلم آخرین تولد
  • وقوع انفجار نزدیک وزارت کشور طالبان در کابل
  • وقوع انفجار در کابل
  • طالبان: بازداشت دانشجویان در آمریکا سرکوب دموکراسی است
  • اختصاص اولین حقوق به آزادی زندانیان غیر عمد
  • چه کنیم تا یارانه مان قطع نشود؟
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل