Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@05:25:11 GMT

ساخت مسکن برای مددجویان بهزیستی اندیمشک

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۶۱۰۸۴

ساخت مسکن برای مددجویان بهزیستی اندیمشک

رئیس اداره بهزیستی اندیمشک از ساخت مسکن برای مددجویان بهزیستی این شهرستان توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء خبر داد و گفت: به‌زودی مراحل ساخت این منازل آغاز و طی ۲ ماه به افراد واجد شرایط تحویل داده می‌شوند.

«فرحناز بیروم‌وند» در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، تامین مسکن مناسب برای معلولان و مددجویان تحت پوشش روستایی دارای زمین را از اهداف مهم سازمان بهزیستی برشمرد و اظهار کرد: سازمان بهزیستی سالانه تعاملات زیادی را با ارگان‌های مختلف در این خصوص دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس اداره بهزیستی اندیمشک افزود: در این راستا در سال ۹۸ طی تفاهمنامه‌ای بین سازمان بهزیستی و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء تصمیم گرفته شد که توسط این قرارگاه یک‌هزار واحد مسکن برای مددجویان و معلولان سرپرست و خانوارهای دارای زمین مناسب ساخت در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر در کل کشور ساخته شود.

 

وی با اشاره به اینکه شهرستان اندیمشک مطابق شرایط اعلام شده و پس از انجام پایش اطلاعات مددجویان، ۹ نفر واجد شرایط را شناسایی و به استان معرفی کرد اذعان داشت: پس از بررسی و برگزاری جلسات و انجام بازدید از زمین‌های معلولان، هفت نفر تایید نهایی شدند که به‌زودی مراحل ساخت این منازل آغاز و طی ۲ ماه توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء ساخته و به معلولان تحویل داده می‌شوند.

 

بیروم‌وند به ارائه برخی اقدامات واحد آسیب‌های اجتماعی و اورژانس اجتماعی ۱۲۳ بهزیستی اندیمشک در خصوص پیشگیری از ویروس کرونا پرداخت و تصریح کرد: در این راستا برگزاری جلسه هم‌اندیشی با کارشناسان بهداشت با موضوع پیشگیری و کاهش آسیب‌های جسمی و روانی بیماری کرونا، نصب بنر و توزیع بروشور با موضوع راهکارهای پیشگیرانه از بیماری کرونا در سطح محلات و آگاه‌سازی ساکنان در خصوص راهکارهای پیشگیرانه از بیماری کرونا و کاهش آسیب‌های روانی ناشی از این بیماری، ارائه مشاوره در زمینه کاهش اضطراب و استرس ناشی از این ویروس و آموزش و ارائه راهکارهای پیشگیرانه و مراقبت‌های لازم به ساکنان صورت گرفت.

 

وی از اجرای طرح پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ویژه کودکان کار در خیابان با اختصاص بیش از ۹ میلیون تومان از سوی سازمان بهزیستی جهت تهیه تجهیزات و بسته بهداشتی خبر داد و عنوان کرد: تهیه و توزیع ۷۰ بسته بهداشتی ماسک، دستکش یکبار مصرف، ژل ضدعفونی کننده، صابون، دستمال کاغذی، الکل، مایع دستشویی ۲ و چهار لیتری میان کودکان کار در خیابان انجام شد.

 

رئیس اداره بهزیستی اندیمشک ادامه داد: در همین راستا رصد کودکان کار در محل‌های پرتردد و تکمیل فرم غربالگری و گزارش‌گیری از کودکان کار در خصوص علامت‌های ابتلا به بیماری کرونا، آموزش عملی اقدامات بهداشتی و آموزشی نکات پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا به کودکان کار در خیابان و سایر کودکان در مناطق آسیب پذیر صورت گرفت.

 

وی با اشاره به اجرای طرح جمع‌آوری کودکان کار در سطح خیابان‌ها در راستای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا و لزوم ماندن در خانه و تحویل آنها به خانواده‌های خود اضافه کرد: آموزش تلفنی ۱۳۹ کودک کار دارای پرونده در مرکز حمایتی و آموزشی کودک و خانواده بهزیستی شهرستان اندیمشک به همراه خانواده‌های آنها در خصوص پیشگیری از بیماری کرونا انجام شد.

 

بیروم‌وند با بیان اینکه توزیع بروشور و ارائه توصیه‌های بهداشتی جهت پیشگیری از انتقال ویروس کرونا و توصیه به حفظ آرامش و ارائه تکنیک‌های کنترل اضطراب و استرس حاصل در سطح اندیمشک به‌صورت مستمر انجام می‌شود افزود: کارشناسان اورژانس اجتماعی در سطح شهرستان مستقر شده‌اند و اقدام به تب سنجی و آموزش کودکان کار و عموم مردم جهت پیشگیری از ویروس کرونا می‌کنند.

 

وی در پایان با اشاره به برگزاری مسابقه کشوری آثار هنری کودکان و نوجوانان در قالب نقاشی و دلنوشته با موضوع تقدیر از تلاشگران عرصه مبارزه با ویروس کرونا یاد آور شد: این مسابقه با هدف فعال شدن ذهن کودکان و نوجوانان و حس قدرشناسی و نوع‌دوستی در میان کودکان و نوجوانان کار مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده اداره بهزیستی اندیمشک برگزار شد.

 

پایان پیام/661

منبع: شبستان

کلیدواژه: ساخت خانه برای مددجویان بهزیستی کودکان کار قرارگاه خاتم الانبیاء اداره بهزیستی اندیمشک سازمان بهزیستی کودکان کار بیماری کرونا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۱۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد

قادری رئیس سازمان بهزیستی کشور در جلسه هم اندیشی با منتخبان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی در شیراز اظهار کرد: با توجه به اینکه هر ساله به تعداد مددجویان بهزیستی به خاطر تصادفات اضافه می‌شود لازم است مجلس شورای اسلامی در افزایش بودجه این سازمان برای خدمات رسانی بهتر به مددجویان همتی مضاعف داشته باشد.

او گفت: در حال حاضر در کشور ۱۴۸ هزار نفر در نوبت دریافت حق پرستاری معلولان تحت پوشش بهزیستی هستند که لازم است مجلس برای رفع این مشکل هم مساعدت داشته باشد. 

منتخبان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی در جلسه هم اندیشی با رئیس سازمان بهزیستی کشور در شیراز، بررسی و رفع مشکلات بهزیستی را خواستار شدند. 

در این جلسه نمایندگان فعلی و منتخبان مجلس دوازدهم مشکلاتی، چون کم بودن خدمات به مددجویان از جمله مبلغ حق مددکاری، حق پرستاری، خدمات درمانی و پزشکی را مطرح کردند و خواهان برگزاری جلسات ویژه برای ارائه طرح‌های مورد نیاز برای کمک به بهزیستی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • نبود زمین برای ساخت مسکن، چالش این روزهای مددجویان و کمیته امداد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • ۳۵ هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی واگذار شد
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • مجلس ، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!