Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@04:21:07 GMT

بوعلی‌سینا هم ماسک زد

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۶۲۴۶۱

بوعلی‌سینا هم ماسک زد

ایسنا/همدان حجت‌الحق، شرف‌الملک، نابغه مشرق‌زمین، حکیم هزاره‌ها، حسین بن عبدالله معروف به بوعلی‌سینا یا به عبارت صحیح پورسینا، دانشمند همه‌چیزدان ایران‌زمین در روزهایی که کروناویروس جهان را تحت تأثیر قرار داده، ماسک زد تا به مردان و زنان جهان یادآور شود مبارزه با این بیماری غریب و ناشناخته یک عزم همگانی می‌طلبد

ابوعلی سینا که دستی بر تمام علوم از ریاضی و نجوم گرفته تا فیزیک، شیمی، منطق، فلسفه، پزشکی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

... داشته و به واسطه آثار فاخرش با کتاب‌های چون «شفا» در علم و فلسفه و «قانون» در پزشکی آوازه جهانی دارد، در این روزهای کرونایی ماسک زد تا به جهانیان یادآور شود راه مهم حفاظت از خود و دیگران در این روزها استفاده از ماسک است.

پورسینا که پیکرش در یکی از میدان‌های مرکزی کهن‌شهر همدان آرام گرفته است و مجسمه تمام‌قدش در سوی دیگر میدان نشان از عظمت و بزرگی این پزشک حاذق قرن‌های متمادی عمر بشر دارد، هنوز هم نسخه‌هایش به ویژه در استفاده از گیاهان دارویی در دنیا حرف‌های فراوانی برای گفتن دارد و اگر بود، شاید دنیای امروز خیلی زودتر به واکسن و داروی کرونا دست پیدا می‌کرد.

و اینک در حالیکه هنوز هم پس از قرن‌ها پزشکان جهان به احترام حکیم هزاره‌ها و مردی از تبار ایران بزرگ کلاه از سر برمی‌دارند و مقبره این نابغه تکرارناشدنی در همدان یا همان هگمتانه، پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین سالانه مأوای هزاران هزار عاشق علم و ادب و عرفان است، نشستن ماسک بر چهره مجسمه پورسینا نشانی خواهد بود برای آن که در راه مبارزه با کرونا، باور کنیم همه باید نقش ایفا کنیم و یادمان نروند دنیا روزهای قشنگ‌تری هم خواهد داشت. پس به امید آن روزها همه ماسک می‌زنیم.

یادداشت از: مهردادحمزه، یکی از خبرنگاران همدان 

طرح و ایده: دکتر رشید حیدری‌مقدم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان

عکس: مصطفی شیرمحمدی، یکی از عکاسان همدان

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی من ماسک میزنم ماسك کروناویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۲۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت صحنه سکانس جنجالی صیغه شکلاتی

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 12 سریال آقازده اثر بهرنگ توقیفی با جنجال‌های بسیاری همراه بود و بخشی از این جنجال‌ها به واسطه چند سکانس از جمله سکانس صیغه با طعم آش و شکلات بود. سینا سهیلی که خودش را با نام سینا مهراد معرفی می‌کند، از این سکانس گفت.

دیگر خبرها

  • لیتیوم را خام‌فروشی نمی‌کنیم/ پای ماندگاری صنایع تبدیلی در همدان می‌مانیم
  • لیتیوم را خام‌فروشی نمی‌کنیم/ پای ماندگاری صنایع تبدیلی لیتیوم در همدان می‌مانیم
  • گل سوم پرسپولیس به آلومینیوم + فیلم
  • (ویدیو) گل سوم پرسپولیس به آلومینیوم توسط سینا اسدبیگی
  • گل تماشایی سینا اسدبیگی به آلومینیوم (آلومینیوم اراک 2-3 پرسپولیس)
  • پشت صحنه سکانس جنجالی صیغه شکلاتی
  • پیش بینی سود پتروشیمی بوعلی سینا در سال ۱۴۰۳/ بوعلی در سال ۱۴۰۲ چقدر سود ساخت؟
  • حضور دانشگاه بوعلی سینا در رتبه‌بندی نیچر ایندکس ۲۰۲۴
  • بررسی راه‌های توسعه همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان
  • افزایش ۳۰ درصدی خدمات روانپزشکی بیمارستان ابن سینا