Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرحله شهرستانی مسابقات قرآن استان تهران از امروز با رقابت برادران در امامزاده عبدالله (ع) شهرری آغاز شد.

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس مرحله شهرستانی چهل‌وسومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در تهران امروز با رقابت برادران در آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) شهرری آغاز شد.

این رقابت ویژه شرکت‌کنندگان شهرستان‌های شهریار، قدس، ملارد، اسلامشهر، رباط کریم، بهارستان، پاکدشت، ورامین، پیشوا، لواسان، فیروزکوه، دماوند و پردیس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته تا سال گذشته هر یک از این شهرستان‌ها به صورت مستقل مسابقه مرحله شهرستانی را برگزار می‌کردند اما امسال با توجه به حد نصاب نرسیدن تعداد شرکت‌کنندگان همچنین شیوع کرونا مسابقات شهرستان‌ها با هم تجمیع شد.

مسابقات بخش برادران در رشته‌های تلاوت تحقیق، تلاوت ترتیل، حفظ ۵، ۱۰، ۲۰ و کل قرآن به همراه رشته اذان برگزار می‌شود.

این رقابت‌ها پنجشنبه و جمعه ۱۹ و ۲۰ تیرماه در آستان مقدس امامزاده روح الله واقع در میدان امام خمینی (ره) تهران ویژه بخش‌های شمال غرب، جنوب غرب، غرب، ناحیه ۳، شرق، شمیران و شمال شرق شهر تهران برگزار می‌شود که در روز پنجشنبه رقابت رشته‌های حفظ ۵، ۱۰، ۲۰ جزء قرآن به همراه ترتیل و اذان و روز جمعه رقابت رشته‌های حفظ کل و تحقیق تلاوت تحقیق برگزار خواهد شد.

به گزارش فارس مسابقات بخش خواهران از روز گذشته در آستان مقدس امامزاده عقیل (ع) اسلامشهر آغاز شده و این رقابت‌ها امروز در امامزاده صالح (ع) تجریش پی‌گیری می‌شود.

همچنین این مسابقات طی روزهای ۲۲ ، ۲۳ و ۲۴ تیرماه در آستان مقدس امامزاده حسن (ع) ادامه پیدا می‌کند و به پایان می‌رسد.

رقابت برگزار شده در آستانه امامزاده عقیل ویژه شهرستان‌های شهریار، قدس، ملارد، اسلامشهر، رباط کریم، بهارستان، شهرری، پاکدشت، ورامین و پیشوا است و رقابت امروز شرکت‌کنندگان در آستان امامزاده صالح (ع) ویژه شرکت‌کنندگان مناطق شمال‌غرب، شمال شرق، جنوب غرب، جنوب شرق، غرب، ناحیه ۳، شمیران، فیروزکوه، دماوند و پردیس است.

همچنین رقابت شرکت‌کنندگان در امامزاده حسن (ع) که طی سه روز برگزار می‌شود ویژه شرکت‌کنندگان شمال غرب، جنوب غرب، غرب، ناحیه ۳ و جنوب شرق است، البته امروز رقابت شرکت‌کنندگان رشته های حفظ ۵ جزء، ترتیل و تحقیق برگزار می‌شود و روزهای ۲۲ ، ۲۳ و ۲۴ تیرماه رقابت شرکت‌کنندگان رشته‌های حفظ ۱۰، ۲۰ و کل قرآن کریم برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قرآن رقابت تهران تحقیق آستان مقدس امامزاده مرحله شهرستانی برگزار می شود شرکت کنندگان رشته های حفظ امامزاده ع شهرستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۲۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۱۵ هزار و ۷۰۰داوطلب زنجانی در مرحله اول کنکور سراسری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ رسولی گفت: ۹ هزار و ۵۵۲ نفر از مجموع شرکت کنندگان در این مرحله از آزمون سراسری در استان زنجان را خانم‌ها و ۶ هزار و ۱۴۵ نفر را آقایان تشکیل می‌دهند.

وی افزود: با برنامه ریزی‌های انجام شده کنکور سراسری نوبت اول امسال استان زنجان در ۶ حوزه شامل شهرستان‌های زنجان، ابهر، خدابنده، خرمدره، طارم و ماهنشان برگزار می‌شود.

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در زنجان با بیان اینکه صبح امروز (پنجشنبه) گروه‌های آموزشی ریاضی فیزیک و علوم انسانی در نوبت صبح آزمون داده و گروه‌های آموزشی زبان و هنر نیز در نوبت بعدازظهر آزمون خواهند داد، گفت: گروه آموزشی علوم تجربی نیز با بیشترین شرکت کننده صبح روز جمعه در این آزمون شرکت خواهند کرد.

رسولی با اشاره به نسبت شرکت کنندگان خانم و آقا در این آزمون، گفت: در مجموع ۶۰ درصد شرکت کنندگان در این آزمون‌ها خانم‌ها و ۴۰ درصد آقایان هستند.

وی افزود: در گروه‌های آموزشی ریاضی فیزیک، علوم انسانی، هنر و زبان نسبت شرکت کنندگان ۵۰ درصد به ۵۰ درصد است و در گروه علوم تجربی نیز تعداد شرکت کنندگان خانم بیشتر از آقایان است.

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در زنجان ادامه داد: شمار داوطلبان شرکت کننده در نوبت اول آزمون سراسری امسال در گروه علوم تجربی در دانشگاه زنجان را سه هزار و ۲۴۲ نفر ذکر کرد.

در آزمون سراسری تیرماه سال گذشته ۱۴ هزار و ۶۹۵ داوطلب از استان در پنج حوزه و در آزمون گروه ریاضی یک هزار و ۵۲۱ نفر، در آزمون گروه تجربی ۶ هزار و ۴۶۰ داوطلب، در آزمون گروه علوم انسانی چهار هزار و ۲۵۹ نفر، در آزمون گروه هنر ۶۹۰ نفر و در آزمون زبان یک هزار و ۲۶۵ داوطلب شرکت کردند.

در نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۷۲۹ هزار و ۶۵۶ نفر یعنی ۶۳ درصد زن و ۴۲۲ هزار و ۸۶۲ نفر یعنی ۳۷ درصد مرد هستند.

همچنین امسال آزمون دانشجومعلم همزمان با نوبت اول کنکور برگزار می‌شود که در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت نام کرده‌اند و از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند.

دیگر خبرها

  • مرحله مقدماتی هفتمین دوره مسابقات قرآن جامعه کارگری
  • برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد
  • مسابقات مرحله استانی قرآن، عترت و نماز در دیلم برگزار شد
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد برگزار می‌شود
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم در چهارمحال و بختیاری
  • رقابت ۱۵ هزار و ۷۰۰داوطلب زنجانی در مرحله اول کنکور سراسری
  • رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان
  • ۸ درصد شرکت‌کنندگان کنکور از خراسان رضوی هستند
  • زمان پایان لیگ تنیس روی میز مشخص شد
  • ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن