Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، فاطمه رحمانی در خصوص دستور رئیس‌جمهور مبنی اعمال محدودیت سنی برای دریافت کنندگان وام ازدواج، گفت: این دستور غیرقانونی بوده و بر خلاف بند ۹ اصل ۳ قانون اساسی و بند الف تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۹۹ است.

رحمانی افزود: البته بنده این موضوع را در راستای تحقق سند ۲۰۳۰ می‌دانم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چراکه بند ۴ سند ۲۰۳۰ به این موضوع اشاره‌ای دارد.

وی با بیان اینکه مجلس در چهارچوب وظایف نظارتی خود از اجرای ابلاغیات غیرقانونی ممانعت می‌کند، اظهار داشت: اکیداً از رئیس مجلس می‌خواهیم که بر اساس اصل ۱۳۸ قانون اساسی و با استفاده از اختیارات قانونی خود، این ابلاغیه را معاف کند و مانع از اجرای این ابلاغیه غیرقانونی شود.

نماینده مشهد در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه مجلس جدید در خصوص پیگیری قانون تسهیل ازدواج جوانان اقدام خواهد کرد، تصریح کرد: برنامه‌هایی که باید برای ازدواج جوانان اجرا شود، فقط معطوف به یک موضوع خاص نیست و عوامل متعددی در این خصوص وجود دارد که برای ایجاد فرصت برای ازدواج جوانان باید بررسی شوند.

رحمانی با بیان اینکه در قانون ازدواج اجباری وجود ندارد، خاطرنشان کرد: ازدواج یک امر دلخواه است و با خواست زوجین انجام می‌شود. در ماده ۱۲۱۰ قانون مدنی اصلاحی سال ۱۳۶۱ نیز این مورد تصریح شده است.

وی افزود: با این گونه دستورها نبود نهادی به عنوان متولی فرهنگی، بیش از پیش احساس می‌شود. نهادی که بتواند در مقابل این دستورها قرار گیرد و با ادله کارشناسی دقیق و آسیب‌شناسی، از اجرایی شدن آنها جلوگیری کند.

بنا بر این گزارش، رئیس‌جمهور ماه گذشته طی دستوری خواستار ممنوعیت اعطای وام ازدواج برای سنین زیر ۱۸ سال و بالای ۴۰ سال شد. این اقدام در شرایطی است که یک‌سوم ازدواج‌ها در این سنین انجام می‌شود. آمارهای مربوط به ازدواج و فرزندآوری، از هشدار در خصوص وضعیت ازدواج و فرزندآوری خبر می‌دهند.

آمارها در خصوص ازدواج در ایران وضعیت قرمز را نشان می‌دهند. میزان ازدواج در کشور از سال ۸۹ تاکنون ۴۰ درصد کاهش داشته و این زنگ خطری است که آینده کشور را در همه ابعاد اقتصادی، اجتماعی و حتی امنیتی به خطر می‌اندازد. میزان ازدواج‌ها در سال ۸۹، حدود ۸۹۰ هزار مورد بود و در سال ۹۸ کمتر از ۵۵۰ هزار مورد رسیده است. به عبارتی از سال ۸۹ به طور متوسط هر سال ۶ درصد از میزان ازدواج در کشور کم شده است.

کد خبر 529082 برچسب‌ها ازدواج ازدواج - وام مجلس شورای اسلامی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ازدواج ازدواج وام مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۲۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) واکنش دستیار رئیس جمهور به رفتار‌های تند در مواجهه با بی‌حجابی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نماینده ویژه رئیس‌ جمهور : نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم
  • افغانستان ظرفیت توافقات با همسایگان را دارد
  • واکنش نماینده دماوند و فیروزکوه به تشکیل استان تهران شرقی
  • قانون مهریه 2 الی 3 سال است که معطل مانده/ نماینده مجلس: منتظر هستیم؛ فعلا دست هیئت رئیسه است
  • دیدار نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با رئیس دیوان عالی کشور
  • (ویدیو) واکنش دستیار رئیس جمهور به رفتار‌های تند در مواجهه با بی‌حجابی
  • نشست مدیرکل اتباع خراسان رضوی با نماینده مشهد در مجلس
  • پلوسی: نتانیاهو مانع صلح است، باید استعفا کند
  • ماجرای عجیب رای به مصوبه جنجالی مجلس یازدهم
  • لایحه ممنوعیت تیک‌تاک در مجلس سنا تصویب شد