Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسانه‌های روسیه از پیش‌نویس قطعنامه‌ای در کنگره آمریکا خبر دادند که هدف آن ممانعت از صرف اموال دولت برای تسلط بر میادین نفتی سوریه و عراق است.

به گزارش ایسنا، به گفته خبرگزاری تاس روسیه، پیش‌نویس قطعنامه کنگره آمریکا صرف اموال دولت از سوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) را جهت سیطره بر منابع نفتی سوریه و عراق ممنوع می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدام بعد از صدور پیش‌نویس بودجه نظامی سال ۲۰۲۱ در مجلس نمایندگان آمریکا اتخاذ شده است.

این بودجه ۷۰۰ میلیون دلار برآورد شده و قرار است برای کمک به آموزش دستگاه‌های امنیت خارجی و گروه‌های دیگر برای مبارزه با داعش استفاده شود.

در این راستا اعضای کنگره پیشنهاد داده‌اند سه میلیارد دلار دیگر برای کمک به نیروهای امنیتی افغانستان اختصاص یابد البته به شرطی که تحت کنترل دولت مدنی باشند که حقوق بشر را رعایت کرده و به تروریست‌ها اجازه ندهد از کشور به عنوان منبع تهدیدی علیه آمریکا و هم‌پیمانانش استفاده کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کنگره آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۲۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه

 

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما سایت خبرگزاری «اسپوتنیک» از حمله موشکی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه خبر داد.

یک منبع محلی به این خبرگزاری گفت: پایگاه نظامی آمریکا در میدان نفتی «العُمَر» در استان «دیرالزور» در شرق سوریه هدف شلیک موشک قرار گرفت.

یک منبع آگاه روز جمعه گفت: هفت موشک به پایگاه آمریکا در میدان نفتی العُمَر شلیک شد که سه فروند از آنها از سمت جنوب شرقی در داخل پایگاه و چهار موشک دیگر در مجاورت پایگاه برخورد کرد.

یک منبع افزود: ستون‌های دود در محل مشاهده می‌شد.

از زمان تشدید درگیری فلسطین و اسرائیل در اکتبر ۲۰۲۳، نیرو‌های آمریکایی و ائتلاف در عراق و سوریه بار‌ها هدف حمله موشکی و پهپاد‌هایی قرار گرفته اند که به اعتقاد واشنگتن، متعلق به گروه‌های برخوردار از پشتیبانی ایران است.

دیگر خبرها

  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • حمله موشکی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • حمله به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • مردم ۷۰ درصد هزینه‌های آزمایشگاهی را از جیب پرداخت می‌کنند
  • پیکر جانباز و مدافع حرم سوریه و عراق در گرگان تشییع شد
  • تشییع پیکر جانباز و مدافع حرم سوریه و عراق امروز در گرگان
  • ادعای وزیر دفاع ترکیه درباره حضور پ ک ک در داخل مرزهای ایران
  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • هشدار ۵۷ عضو کنگره آمریکا به بایدن درباره حمایت تسلیحاتی از تل‌آویو
  • درخواست نمایندگان دموکرات از بایدن برای ممانعت از حمله به رفح