Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالکریم گراوند روز چهارشنبه در گفت و گوی تلفنی با برنامه درشهر صدا و سیمای مرکز بوشهر افزود: امیدواریم در بودجه سال آینده به کمک نمایندگان استان‌های بوشهر و فارس در مجلس شورای اسلامی قدم‌های بیشتر و بلندتری برای سرعت بخشی به پروژه راه آهن بوشهر – فارس برداشته شود.

گراوند اضافه کرد: سخت ترین بخش پروژه راه آهن بوشهر- فارس قطعه ۱۰ آن به طول ۲۵ کیلومتر است که در منطقه کوهستانی قرار دارد و به لحاظ تردد سخت‌گذر و حجم عملیات خاکی آن ۱۸ درصد و ۸۲ درصد شامل احداث سه کیلومتر پل و ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ کیلومتر تونل است در دست اجراست.

استاندار بوشهر  ادامه داد: پروژه راه آهن در زمان حاضر فعال است و پیمانکار نیز مطالبه زیادی ندارد و به روز است.

گراوند در باره سدهای در دست احداث استان بوشهر بیان کرد: پروژه  سد دشت پلنگ با ۴.۲ میلیون مترمکعب ظرفیت در سال ۹۰ با ۲۰ میلیارد تومان اعتبار آغاز شد.

وی گفت: این پروژه تا سال ۹۲ با ۱.۵ میلیارد تومان اعتبار تنها ۸.۵درصد پیشرفت فیزکی داشت اما با تلاش دولت تدبیر و امید در سال ۹۷ مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

استاندار بوشهر یادآور شد: درهمین ارتباط سدهای قیز قلعه وسنا اجرا و سد کلمه و اخند نیز درسال‌جاری اجرا می‌شود.

وی تاکید کرد: اجرای این سدها در تامین آب آشامیدنی منطقه نقش بسیار حساس و حیاتی دارد و هیچ جایگزینی نیز وجود ندارد.

گراوند با اشاره به اجرای چهار سد بزرگ در استان بوشهر گفت: سد دالکی با ۲۷۰ میلیون مترمکعب حجم از جمله سدهای بزرگ این استان به شمار می‌رود که تلاش می‌شود با منابع تزریق شده از محل اعتبارات سفر رئیس جمهوری و ماده ۵۶ این سد در این دولت آبگیری شود.

وی یادآور شد: همچنین با تزریق ۳۵ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات سفر رئیس جمهوری به استان تلاش می‌شود سد خائیز نیز امسال آبگیری شود.

گراوند اضافه کرد: سدهای باغان با ۳۲ میلیون مترمکعب و دشت پلنگ با ۱۵۰ میلیون مترمکعب از جمله سدهای دارای فاینانس خارجی استان بوشهر است که فاینانس آنها با ۸۴ میلیارد تومان نقدینگی تامین شده و تبدیل به یوآن شده و به حساب شرکت چینی واریز و ۱۵ درصد اعتبار نیز باید از استان تامین شود.

وی یادآور شد: در زمان حاضر آزاد سازی پیش ارزی آن در حال انجام است و سد باغان با توجه به گشایش اعتبارنامه اگر وقفه‌ای در تامین ارزی که بانک مرکزی باید انجام دهد صورت نگیرد سال آینده این سد افتتاح می‌شود.

گراوند گفت: اگر بانک مرکزی در زمینه تامین منابع کمک کند این پروژه‌ها اجرا می‌شود.

وی در باره وضعیت بیماری کرونا در استان بوشهر گفت: بهترین ابزار برای مقابله با این بیماری استفاده از ماسک است و مردم باید خود را نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ملزم بدانند.

گراوند در باره بسته شدن بازارهای سرپوشیده گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا پیشنهاد استان بوشهر در این زمینه را تائید نکرده‌است.

وی تاکید کرد: بازار به عنوان کانون تجمعی به شمار می‌آید و هرجا مشاهده شود که دستورالعمل‌ها بهداشتی رعایت نشود، برخورد می‌شود.

گراوند با تاکید بر ضرورت همکاری بازاریان در باره رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی گفت: راه مقابله با بیماری کرونا بستن بازار و کسب و کار و  زندگی مردم نیست راه این است که رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به سبک زندگی تبدیل شود.

برچسب‌ها بوشهر شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران فارس بوشهر شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران فارس میلیون مترمکعب میلیارد تومان استان بوشهر راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۳۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان تامین اجتماعی در تحقق شعار سال نقش کلیدی دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد هادی ایمانیه در دیدار با ایرج نادری مدیرکل تأمین اجتماعی فارس و برخی از معاونین سازمان تأمین اجتماعی استان، ضمن قدردانی از مجموعه فعالیت‌های تأمین اجتماعی استان گفت: در دولت فعلی حل مشکل مردم، اولویت اول مسئولین است.

نماینده دولت در استان فارس گفت: فرصت خدمتی که خداوند در اختیار مسؤولین گذاشته به زودی سپری می‌شود اما اجر خدمت به مردم که بهترین و برترین عبادت است، همواره باقی می‌ماند.

استاندار فارس به شعار سال اشاره کرد و گفت: سال جاری به نام رونق تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده که نیازمند است تعاونی‌ها و آحاد اقشار مردم در میدان تولید حاضر شوند و طبیعتاً گروه‌های بیشتری از عوائد آن منتفع گردند.

استاندار فارس خواستار تشکیل منظم جلسات شورای هماهنگی مجموعه‌های تعاون کار و رفاه اجتماعی شد و افزود: تعدادی از این جلسات به تبیین نقش سازمان تأمین اجتماعی در تحقق شعار سال اختصاص یابد؛ همچنین حوزه درمان تأمین اجتماعی نیز باید به نقش خود در تحقق رونق تولید با توجه به وظایف و رسالت ذاتی خود عمل کند.

بازدید سرزده از شعب تأمین اجتماعی در دستور کار مدیران قرار گیرد

وی امکان ارتباط مستقیم مردم با مدیران را یکی از نکات قابل توجه در دولت سیزدهم عنوان و خاطرنشان کرد: سیاست دولت مردمی ارتباط مستقیم و چهره به چهره با مردم است و طبیعتاً این سیاست باید در بدنه اجرایی دولت در استان‌ها نیز نمود داشته باشد.

ایمانیه در بخش دیگر سخنان خود دفاتر ارتباط با مردم را پیشانی سازمان‌ها دانست و بر حضور افراد خبره و آگاه در آن دفاتر تاکید کرد و افزود: بازدید سرزده از شعب سازمان در سطح استان و بررسی میزان و چگونگی ارائه خدمت به مردم به صورت میدانی در دستور کار قرار گیرد.

استاندار فارس در بخش پایانی سخنان خود کارگران ساختمانی را مورد توجه قرار داد و گفت: در این حوزه باید اختیارات بیشتری به استان‌ها واگذار شود تا به نسبت ساخت و سازهای موجود در استان و دریافت حق بیمه‌ها، کارگران ساختمانی بیشتری بیمه شوند.

کد خبر 6099812

دیگر خبرها

  • سازمان تامین اجتماعی در تحقق شعار سال نقش کلیدی دارد
  • ۱۷۳۴ کلاس درس در آذربایجان‌غربی در حال احداث است
  • جشنواره الگوهای برتر مشاوره مراکز فنی و حرفه‌ای بوشهر برگزار شد
  • دانشجوی واحد نی‌ریز مقام قهرمانی مسابقات استانی پرس سینه را کسب کرد
  • حداکثر سرعت مجاز در معابر شیراز بازبینی شد
  • افزایش ۲۵ درصدی تردد خودرو بین استانی در بوشهر
  • سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شد
  • استان بوشهر نماد مقاومت در حوزه خلیج‌ فارس است
  • تحرک بین المللی دانشجویان انتقال فناوری به جهان را تسهیل می‌بخشد
  • پروژه ۴۳۲ واحدی خورموج باید تا پایان سال تکمیل شود