Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@03:18:24 GMT

۹۶ درصد جرایم فضای مجازی زنجان کشف شده است

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۶۳۱۸۳

۹۶ درصد جرایم فضای مجازی زنجان کشف شده است

سرهنگ محمدعلی آدینه لو روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پلیس فتا استان زنجان، با دقت و حساسیت بسیار بالا، سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی را رصد و کنترل کرده و با متخلفان بدون هیچ اغماضی و برابر با قانون رفتار می کند.

وی از کاربران خواست مراقب آسیب، تهدیدات و پیامدهای منفی فضای مجازی باشند و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک، موضوع را از طریق مرکز فوریت های پلیس ۱۱۰ یا وب سایت پلیس فتا به آدرس www.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی‌ گزارش کنند تا بلافاصله اقدم لازم صورت گیرد.  آدینه لو با بیان اینکه پلیس با تکنولوژی مخالف نبوده و نیست و باید از فناوری ها به عنوان یک فرصت استفاده کرد، اظهار داشت: هدف پلیس فتا ارتقاء سطح آگاهی کاربران در حوزه فضای سایبر و به تبع آن افزایش امنیت سایبری در راستای کاهش آمار جرایم سایبری و استفاده امن از این فضا است.

وی با بیان اینکه بهره گیری از رمز پویا، جرایم مالی در فضای مجازی را کاهش داده است و پلیس فتا از این فرصت استفاده مطلوب و مناسب کرده و انرژی و وقت خود را به کشف سایر جرایم در این فضا گذاشته است.

رییس پلیس فتا استان زنجان، گفت: افزایش کاربران، پایین بودن سطح آگاهی کاربران، عدم آگاهی آنان نسبت به آسیب ها و تهدیدات، بی اعتمادی بیجا و پنهان ماندن هویت‌ها در فضای مجازی را از مهم ترین علل افزایش جرایم سایبری، دانست.  

آدینه لو، کاهش شکاف سواد سایبری والدین و فرزندان را از مهم‌ترین اولویت‌های کاری پلیس فتا خواند و اظهار داشت: پلیس فتا تلاش دارد تا با انواع آموزش‌ها برای والدین این شکاف را به حداقل برساند تا نظارت‌های لازم از سوی آنان بر تربیت سایبری فرزندان صورت گرفته و آسیب‌های این فضا به فرزندان به پایین ترین سطح برسد.
وی به نگاه پیشگیرانه پلیس نسبت به تهدیدات و آسیب ها اشاره کرد و افزود: پلیس وظیفه خود می‌داند که با اطلاع‌رسانی، آگاهی بخشی و هشدار به هنگام به افراد در راستای تهدیدات پیش روی فضای مجازی، به مقابله با مجرمان این فضا و پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌ها بپردازد.
آدینه لو به افراد توصیه کرد در خریدهای اینترنتی، در استفاده از دستگاه‌های خودپرداز بانک‌ها و همچنین دستگاه‌های پوز فروشگاه‌ها و مغازه‌ها نکات ایمنی را با دقت بیشتری رعایت کرده و رمز اول و دوم کارت بانکی خود را در اختیار افراد غیر قرار ندهند.

رییس پلیس فتا استان زنجان، دقت و هوشیاری را مهمترین راهکار برای مهار و خنثی سازی طرح‌های کلاهبرداری در خریدهای اینترنتی دانست و گفت: به منظور پیشگیری و جلوگیری از وقوع هرگونه جرایم اینترنتی لازم است افراد در حفظ و نگهداری کارت‌های بانکی و اطلاعات آن کوشا و دقیق باشند و در صورت مواجهه با تراکنش و عملیات بانکی مشکوک در اولین فرصت نسبت به تغییر رمز اول و دوم خود اقدام کنند.  

آدینه لو به موضوع پخش شایعات در فضای مجازی اشاره کرد و اظهار داشت: کسانیکه که در فضای مجازی با شایعه‌سازی و اخبار کذب و دامن زدن به آن، موجب تشویش اذهان عمومی می شوند یقین بدانند که پلیس فتا برابر با قانون و با هماهنگی مقام قضایی، نسبت به شناسایی و دستگیری آنان اقدام خواهد کرد.

وی تصریح کرد: انتشار شایعه و اخبار کذب و دروغین، امنیت و آرامش روانی و آسایش خانواده‌ها را به هم می ریزد و باعث استرس و اضطراب در افراد شده و در نتیجه مشکلات دیگری را موجب می شود.

آدینه لو با بیان اینکه لازم است مردم خبرها در خصوص کرونا را نیز از طریق رسانه ملی و رسانه‌های معتبر دریافت کنند، افزود: انتشار اخبار کذب و ناامید کننده به هیچ وجه مورد قبول نیست و خاطیان یقین بدانند که در سریعترین زمان ممکن دستگیر و به دست قانون و عدالت سپرده خواهند شد.

برچسب‌ها جرایم سایبری فضای مجازی زنجان پلیس فتا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جرایم سایبری فضای مجازی زنجان پلیس فتا جرایم سایبری فضای مجازی زنجان پلیس فتا فضای مجازی آدینه لو پلیس فتا آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۳۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۲ زندانی جرایم غیرعمد به همت اهالی رسانه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ همزمان با روز رادیو و برگزاری جشنی در صداو سیمای مرکز زنجان،  با همکاری اهالی رسانه و همراهان همیشگی رادیو استانی زنجان دو نفر از زندانیان جرائم مالی غیر عمد آزاد شدند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آزادی ۲ زندانی جرایم غیرعمد به همت اهالی رسانه
  • مسدود شدن پنج صفحه مجازی با محتوای غیراخلاقی در زرند
  • رصد صفحات فضای مجازی قم در قالب طرح نور /به ۱۵۰ نفر تذکر داده شد
  • کنکوری‌ها مراقب شگردهای کلاهبرداران باشند
  • هشدار به داوطلبان کنکور؛ شیادان در فضای مجازی در کمین هستند
  • پلیس اصفهان خبر داد: اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی
  • نظارت پلیس فتای قم بر فضای مجازی همزمان با اجرای طرح نور
  • فروشنده تجهیزات تقلب در کنکور در فضای مجازی دستگیر شد
  • دستگیری فروشنده تجهیزات تقلب در کنکور در فضای مجازی
  • دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری