Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-05@22:01:02 GMT

کاهش بیش از 40 درصدی تردد مسافران در کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۶۳۲۴۵

کاهش بیش از 40 درصدی تردد مسافران در کرمانشاه

فریبرز کرمی گفت: از ابتدای سال ۵۸۶ هزار و ۶۸۸ مسافر در سطح استان کرمانشاه تردد داشتند که نشان از کاهش بیش از 40 درصدی دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فریبرز کرمی در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی مرصاد درباره نحوه رعایت فاصله اجتماعی در ناوگان عمومی اتوبوس بین شهری اظهار داشت: بر اساس بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی صادره از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور نسبت به این مهم اقدام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: مدیریت پیشگیری از آلودگی ناوگان حمل و نقل و نظارت بر گندزدایی و ضدعفونی مستمر، تمهیدات ویژه به منظور تهویه هوای درون ناوگان مسافربری، عدم استقرار مسافران در فضاهای سرپوشیده و حذف فروش‌های حضوری بلیط اتوبوس از جمله این تدابیر اندیشیده شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه تصریح کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی شرکت‌ها و مؤسسات حمل و نقل مسافر موضوع در کمیسیون ماده ۱۱ و ۱۲ مطرح و با فرد خاطی بر اساس قوانین برخورد خواهد شد.

کرمی گفت: تعداد مسافرین در اتوبوس‌های بین شهری با رعایت فاصله اجتماعی بسته به نوع و ظرفیت ناوگان متغیر است.

وی عنوان کرد: تعاونی‌ها در خصوص رعایت موارد بهداشتی ناوگان اتوبوسی و مسافری ملزم به ضدعفونی و گندزدایی ناوگان حمل و نقل قبل از اعزام توسط رانندگان شرکت و مؤسسه حمل و نقل هستند همچنین بر اساس بخشنامه‌های ابلاغی شرکت و مؤسسات حمل و نقل مسافر موظف هستند نسبت به توزیع بسته‌های بهداشتی شامل ماسک، دستکش و پد الکلی بین مسافرین قبل از سوار شدن و حرکت اقدام کنند.

این مسئول گفت: همچنین رانندگان شرکتها و مؤسسات حمل و نقل مسافر جهت دفع پسماندهای موجود در ناوگان مسافربری به صورت بهداشتی اقدام می‌کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: در راستای ترغیب مسافرین به خرید اینترنتی بلیت و فرهنگ‌سازی جهت حذف روش‌های حضوری اقداماتی انجام شده است.

این مسئول تصریح کرد: از ابتدای سال ۵۸۶ هزار و ۶۸۸ مسافر در سطح استان کرمانشاه تردد داشتند که این آمار در مدت مشابه سال قبل یک میلیون و ۱۱۳ هزار نفر بوده است.

وی با بیان اینکه ۶۷ تعاونی و شرکت مسافربری در استان کرمانشاه موجود است، عنوان کرد: از ابتدای سال ۱۰ شرکت حمل و نقل به صورت کتبی و ۱۵ شرکت نیز به صورت شفافی تذکر دریافت کردند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: استان کرمانشاه حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۳۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جولان اولین اتوبوس‌های فرنگی در پایتخت | کرایه هر مسافر ۳شاهی

همشهری آنلاین - ثریا روزبهانی: در دوران مشروطه بابت سوار شدن به اتوبوس از مسافر ۳شاهی کرایه می‌گرفتند. به‌تدریج استقبال مردم برای استفاده از این وسیله نقلیه جدید زیاد شد و چند تاجر دیگر هم چندین دستگاه اتوبوس‌ به ایران آوردند.

قصه‌های خواندنی تهران را اینجا دنبال کنید

اتوبوس‌های شرکت کانادایی که اولین شرکت در این حوزه به حساب می‌آمد از نوع "برلیه" بود و مثل قطار به چند کوپه تقسیم می‌شد؛ دو کوپه اول و دوم مخصوص نشستن مسافران بود و کوپه آخر هم که عقب اتوبوس واقع می‌شد، برای سرپایی‌ها بود. دومین موسسه‌ای که عهده‌دار اداره اتوبوسرانی تهران شد، یک کمپانی روسی به نام "آفتو ایران" با اتوبوس‌های مدل بوسینگ بود و سومین موسسه هم شرکت "اسگل لاوی" آمریکایی با اتوبوس‌هایی از نوع شورلت بود که صندلی‌هایش برعکس صندلی‌های اتوبوس‌های موسسات گذشته که پشت سر هم بود، روبه‌روی هم قرار داشت.

جالب اینکه این موسسه به شیوه اتوبوسرانی شهرهای اروپایی اداره می‌شد و از نظر سازمان اداری و انتظامی، تقریبا شبیه اتوبوسرانی فعلی بود. آن دوران بلیت، داخل اتوبوس فروخته می‌شد و رانندگان، لباس مخصوص پوشیده و زنگار به ساق پا بسته و کلاه کاسکت به سر می‌گذاشتند.

اتوبوسرانی تهران تا سال۱۳۱۰ توسط شرکت‌های خارجی اداره می‌شد، ولی از اواخر این سال به مدیران ایرانی تحویل داده شد: «در مدت فعالیت آنها چندین خط به خطوط تهران اضافه شد، هرچند برخی اوقات مردم از نحوه خدمات‌دهی گله‌مند بودند. با توجه به این موضوعات در نهایت در سال ۱۳۳۵ دولت تصمیم گرفت برای یکپارچه‌سازی و ساماندهی وضعیت جابه‌جایی مسافران، نخستین شرکت واحد اتوبوسرانی را در چهاردهم تیرماه دایر کند.»

کد خبر 848042 برچسب‌ها هویت شهری تهران حمل و نقل شهری

دیگر خبرها

  • معرفی پایانه های اتوبوسرانی تهران
  • افزایش ۲۵ درصدی تردد خودرو بین استانی در بوشهر
  • کاهش ۲۸ درصدی مصرف انرژی با بهینه‌سازی موتورخانه‌ها
  • بیش از ۷۳۶ هزار مسافر از پایانه مرزی سرو تردد کرده اند
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی به شهر جوانرود
  • چرایی برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت از منظر مسئولان و صاحبنظران
  • جولان اولین اتوبوس‌های فرنگی در پایتخت | کرایه هر مسافر ۳شاهی
  • افزایش ۲ برابری مسافران متروی اصفهان در روزهای جمعه
  • افزایش ۲ برابری مسافران مترو در روزهای جمعه/ برگزاری کارگاه‌های صنایع دستی در ایستگاه‌ها
  • افزایش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان