Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@12:25:34 GMT

بهبود یافتگان کرونا پلاسمادرمانی را جدی بگیرند

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۶۳۲۷۷

بهبود یافتگان کرونا پلاسمادرمانی را جدی بگیرند

ایسنا/اردبیل معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: بهبود یافتگان بیماری کرونا در استان اردبیل با اهدای پلاسما به یاری بیماران وخیم کرونایی بشتابند.

رضائی بنا، 18 تیر ماه در جریان بازدید از مجموعه انتقال خون اردبیل، اظهار کرد: در روزهای اخیر شاهد افزایش تعداد بیماران کرونایی و بستری در مراکز درمانی استان بودیم که این روند افزایشی هشداری برای همه ماست تا همچنان این بیماری را جدی بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: تعداد بستری‌های استان به بیش از 213 نفر رسیده که 50 نفر از این افراد مبتلا به کرونا وضعیت وخیمی را دارند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل آمار نگران کننده بیماران بستری در آی‌سی‌یو و سایر بخش‌های بیمارستانی را یادآور شد و بیان کرد: همه بخش‌های بستری کرونا پر از مراجعین است و ما مجبور هستیم بخش‌های جدیدی را در سایر بیمارستان‌ها راه‌اندازی کنیم که این خود قطعا عواقب بیشتر و هزینه‌های مازادی را برای ما تحمیل خواهد کرد.

رضائی بنا به وضعیت شهرستان‌ها نیز اشاره کرد و گفت: پارس‌آباد، مشگین‌شهر و خلخال روند صعودی در تعداد مبتلایان را دارند و در مرکز استان نیز مراجعین به بیمارستان‌ها زیادتر شده است.

وی عمده علل این افزایش را شرکت و حضور هموطنان در مراسم عروسی و عزا اعلام کرد و افزود: از همشهریان ملتمسانه می‌خواهیم تا از حضور در مکان‌های پرتجمع که امکان شیوع و انتقال ویروس کرونا وجود دارد، پرهیز کنند و با زدن ماسک تا 80 درصد روند انتقال این بیماری را کنترل کرده و کاهش دهند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ادامه داد: با اجباری شدن استفاده از ماسک روند بیماری قابل کنترل خواهد بود به شرط آنکه همه شهروندان در کنار عایت فاصله‌گذاری اجتماعی از ماسک سه لایه و استاندارد استفاده کرده و جلوی گسترش این بیماری را بگیرند.

رضائی بنا به موضوع پلاسمادرمانی اشاره کرد و گفت: بهبود یافتگان بیماری کرونا می‌توانند با مراجعه به مراکز اهدای خون بخشی از پلاسمای خود را اهدا کنند تا از این طریق بیماران با وضع خطرناک کرونا از مرگ حتمی نجات یابند.

وی این روش را در کنترل بیماری کرونا و افت اکسیژن و ترمیم ریه بیماران مناسب دانست و بیان کرد: البته این روش درمانی در سال‌های دور نیز مورد استفاده قرار می‌گرفت و امیدواریم بهبود یافتگان به شکرانه سلامت خود با اهدای پلاسما به یاری همنوعان خود بشتابند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی پلاسما درمانی کروناویروس حفظ فاصله اجتماعی بهبود یافتگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۳۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۰۰۰ میلیارد ریال وجوه سیب زمینی کاران اردبیل

ابوالفضل دشتبانی گفت: این مبلغ به حدود سه هزار کشاورز تولیدکننده سیب زمینی بر اساس تقدم در تحویل محصول به مراکز خرید توافقی پرداخت شد.

روند خرید محصول سیب زمینی مازاد بر نیاز کشاورزان استان اردبیل از ۱۲ اسفند سال گذشته آغاز شده و روند خرید با نرخ توافقی هر کیلوگرم سیب زمینی رقم آگریا ۸۰ هزار ریال و سایر ارقام ۶۵ هزار ریال جریان دارد.

برای خرید سیب زمینی مازاد بر نیاز کشاورزان استان اردبیل در راستای حمایت از تولید کنندگان یارانه دولتی اختصاص یافته و خرید محصول در ۶ مرکز ثابت و شبانه روزی در شهرستان اردبیل ادامه دارد.

مدیرکل تعاون روستایی استان اردبیل همچنین افزود: تاکنون بیش از ۵۸ هزار تن سیب زمینی موجود در انبار‌ها از کشاورزان خریداری و به کارخانه‌های تبدیلی و فرآوری در سایر استان‌های کشور ارسال و بخشی از آن نیز به کشور‌های همجوار صادر شده است.

دشتبانی بیان کرد: پیگیری جدی و مستمر استاندار و نمایندگان مردم شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس و رییس سازمان جهاد کشاورزی استان در حمایت از تولیدکنندگان باعث شد تا قبل از این که محصول مازاد سیب زمینی به یک بحران تبدیل شود، عملیات خرید با دستور وزیر کشاورزی و رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران آغاز شود.

به گفته او، خرید محصول سیب زمینی مازاد بر نیاز کشاورزان در ۶ مرکز پیش بینی شده توسط مدیریت تعاون روستایی و مباشر منتخب زیر نظر کار گروه استانی تا پایان روند عرضه از سوی کشاورزان ادامه خواهد داشت.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • اختصاص ۹هزار میلیارد برای حمایت از بیماران صعب‌العلاج
  • ۶ هزار بیمار خاص تحت پوشش کمیته امداد اصفهان هستند
  • چگونگی نشان‌دار شدن بیماران صعب‌العلاج
  • اختصاص ۹ همت اعتبار برای صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج
  • اعتبار ۹ همتی برای حمایت ویژه از بیماران خاص و صعب‌العلاج در ۱۴۰۳
  • آخرین وضعیت تامین داروهای تالاسمی اعلام شد
  • «آموزش، کنترل آسم را بهبود می‌دهد»؛ شعار راهبردی روز جهانی آسم در سال ۲۰۲۴
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • پرداخت یک هزار میلیارد ریال وجوه سیب زمینی کاران اردبیل
  • پرداخت ۱۰۰۰ میلیارد ریال وجوه سیب زمینی کاران اردبیل