Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، سرهنگ مهدی قاسمی در تشریح این خبر گفت: در پی‌شکایت شهروند دشتستانی مبنی بر اینکه فردی با تهدید به انتشار تصاویر خصوصی وی در فضای مجازی اقدام به اخاذی از او کرده است پرونده به صورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت.  

رئیس پلیس فتا بوشهر افزود: شاکیه در اظهارات اولیه خود بیان کرد که مدتی پیش با فردی در شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام آشنا شدم به‌دلیل اینکه نام کاربری وی به نام خانم بود در لایوهای وی شرکت کردم، غافل از اینکه در پشت پروفایل زنانه وی آقایی که قصد اخاذی دارد، وجود داشته و پس از مدتی از بنده درخواست ارتباط نامتعارف کرد و گفت در صورتی که به خواسته‌اش توجه نکنم تصاویر و فیلم‌هایم را که از روی لایوها ذخیره کرده، منتشر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اظهار کرد: کارشناسان پلیس فتا با انجام تحقیقات گسترده و اقدامات فنی و مهندسی موفق شدند ضمن شناسایی عامل انتشار تصاویر و فیلم که مردی ۲۲ ساله بود، پس از هماهنگی با مقام قضایی در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کنند.  

سرهنگ قاسمی ادامه داد: متهم که در ابتدا منکر هر گونه بزه ارتکابی بوده با مشاهده ادله موجود، در بازجویی‌های انجام شده به جرم خود اعتراف هدفش را از انجام این کار سرگرمی و کسب منافع مالی از آن‌ها بیان کرد.  

وی با اشاره به ماده ۱۷ قانون جرائم رایانه‌ای تصریح کرد: هر کسی به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او جز در موارد قانونی منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از ۵ میلیون ریال تا ۴۰ میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.  

رئیس پلیس فتا بوشهر خاطر نشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند؛ شماره تماس ۰۷۷۲۱۸۲۴۷۳۲ به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سؤالات شهروندان در سراسر استان است.

کد خبر 529098 برچسب‌ها استان بوشهر پلیس فتا اینترنت - اینستاگرام چالش‌های فضای مجازی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان بوشهر پلیس فتا اینترنت اینستاگرام چالش های فضای مجازی پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۳۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۶ هزار مراجعه به مراکز مشاوره پلیس سمنان

سرپرست معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی سمنان  در همایش تجلیل از مشاوران و مددکاران پلیس  گفت: ثبت ۶ هزار مراجعه به مشاوران مراکز مشاوره پلیس در استان نشانه اعتماد عمومی است.

سرهنگ علی بصیری افزود: یکی از درگاه‌های ارتباطی فراجا با مردم، مراکز مشاوره و دوایر مددکاری کلانتری‌ها است.

وی با اشاره به ماهیت کاری مشاوران و مددکاران پلیس و ضرورت اصل اعتماد در این حوزه، خاطرنشان کرد: مراجعه بیش از ۶ هزار نفر به مشاوران پلیس نشان از اعتماد مردم به این نهاد است.

وی افزود: نظرهای تخصصی مشاوران پلیس در استان سمنان و در بسیاری از ساختارها و موقعیت‌ها و پرونده‌ها تعیین‌کننده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • ثبت ۶ هزار مراجعه به مراکز مشاوره پلیس سمنان
  • کلاهبردار حرفه‌ای درکنگان دستگیر شد
  • پلیس فتا: ۹۱ درصد حجم «آلودگی جرایم غیر اخلاقی» مربوط به اینستاگرام است
  • آمار پلیس فتا از جرایم غیراخلاقی در اینستاگرام
  • رئیس پلیس فتا: اینستاگرام بیشترین حجم آلودگی جرایم غیر اخلاقی را دارد
  • سارق گوشواره‌های طلای دختربچه‌های اصفهانی دستگیر شد
  • هشدار به برگزارکنندگان لایو‌های غیراخلاقی در اینستاگرام
  • ماجرای ویدئوی وایرال شده عروس ۱۴ ساله! + واکنش فوری پلیس فتا
  • پیامی که پلیس روی صحفه اینستاگرام این بلاگر منتشر کرد
  • این شهروند باید به پلیس اعتماد کند | واکنش پلیس به حمله سارقان به مهاجم سابق استقلال تهران