Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان از آغاز فعالیت‌های مجازی طرح اوقات فراغت از بیستم تیرماه خبر داد. - اخبار استانها -

محبوبه رجب‌ نسب در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در گرگان اظهار داشت: در تابستان به دلیل تعطیلی مدارس، اوج گرایش به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است و ما همواره در این فصل طرح اوقات فراغت در تمامی مراکز فرهنگی داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در پیک نخست کرونا که از اسفندماه آغاز شد بسترهای مجازی را پیش بینی نکرده بودیم و در فضاهای مجازی موجود فعالیت می‌کردیم اما پس از گذشته چند ماه و ادامه‌دار بودن کرونا ناچار به فعالیت‌های قانونمند در فضای مجازی شدیم.

رجب‌نسب ادامه داد: سامانه مرکز مجازی کانون پرورش فکری با هدف دسترسی آسان و ایمن خانواده‌های ایرانی و تمام فارسی‌زبانان دنیا از پنج تیرماه راه‌اندازی شد و افتتاح رسمی آن شهریورماه است.

اخبار تئاتر| «عمو زنجیرباف» به تالار محراب می‌آید/ آغاز ثبت‌نام کارگاه‌های هنری کانون پرورش فکریتجهیز کتابخانه‌های کانون پرورش فکری با 300 هزار جلد کتابجزئیات جایزه «کتاب ماه و سال» کانون پرورش فکری اعلام شد/ دعوت از فارسی‌زبانان برای شرکت

وی اضافه کرد: فعالیت‌های تابستانی این مرکز شامل انواع دوره‌های فرهنگی، ادبی، هنری و مهارت‌های زندگی است که در سه سطح دوره‌های بدون محدودیت زمانی، کارگاه‌های زنده مجازی انجمن‌های تخصصی و دوره‌های مهارت‌آموزی مراکز استانی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به نشانی kpf.ir خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

رجب‌نسب یادآور شد: کارگاه‌های مجازی کانون هم از بیستم تیرماه آغاز می‌شود که شامل دوره‌هایی مانند مهارت‌های ارتباطی و تمرین خوب زندگی کردن، هنرهای تجسمی، نمایش و تئاتر، شعر و داستان نویسی، پویانمایی، قصه‌گویی (فن بیان، زبان بدن، پرورش و پردازش متن)، عکاسی، نجوم و رباتیک است.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان برای ناشنوایان است که می‌توانند از خدمات ارائه شده در مرکز و کارگاه‌های ویژه به صورت رایگان استفاده کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان با بیان اینکه با توجه به شیوع کرونا محدودیت‌هایی برای اوقات فراغت تابستان کودکان و نوجوانان وجود دارد گفت: تمامی مراکز فرهنگی و هنری کانون از 15 تیرماه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی پذیرای متقاضیان حضور در کانون هستند که البته در شهرستان‌های وضعیت قرمز کارگاه‌های حضوری برگزار نمی‌شود زیرا سلامت مردم برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد.

رجب‌نسب افزود: 17 مرکز ثابت، 9 کتابخانه سیار، دو کتابخانه پستی و سه مرکز فراگیر برای برگزاری کارگاه‌های دوره‌ای و تخصصی با مربیان متخصص و مجرب به‌منظور تمرین مهارت‌های زندگی ویژه‌ کودکان و نوجوانان گلستانی آماده فعالیت هستند.

وی ادامه داد: متقاضیان عضویت در مراکز کانون از تابستان امسال علاوه بر خدمات مرتبط با امانت کتاب و استفاده از سالن‌های مطالعه، هشت فعالیت کتاب محور رایگان مانند معرفی و نقد و بحث کتاب، روخوانی، آشنایی با مفاخر، مشاهیر، مشاغل و ویژگی‌های تاریخی و جغرافیای و اقوام سرزمین، آشنایی با قرآن و احادیث، مهارت‌های خوب شنیدن و خوب گفتن (قصه‌گویی) دریافت می‌کنند.

رجب‌نسب از افزایش فعالیت‌ها و کارگاه‌های تابستانی از 44 فعالیت به 62 فعالیت خبر داد و گفت: با توجه به نیازهای کودکان و نوجوانان تعداد فعالیت‌ها را ارتقا دادیم، هوش مالی یکی از کارگاه‌هایی است که امسال اضافه شده تا نوجوانان مدیریت مالی را از سنین پاینن یاد بگیرند.

وی اضافه کرد: حال خوش زندگی یکی از فعالیت‌های ایجاد مهارت در خانواده است که مهارت‌هایی مانند اعتماد به نفس، خودباوری، کنترل احساسات و ارتباطات در 10 جلسه آموزش داده می‌‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان با بیان اینکه ضریب امید جامعه به‌دلیل اتفاقات، فشار اقتصادی، کرونا و سیل کاهش پیدا کرده اظهار داشت: کودکان و نوجوانان نیاز دارند که راه شاد بودن را یاد بگیرند و تلاش ما این است که با بازی‌های رومیزی، فکری و حرکتی، آموزش‌ها را تلفیق کنیم تا از این راه به زندگی امیدوارتر شوند.

رجب‌نسب افزود: شادی و موفقیت ارتباط نزدیکی با هم دارند و کودکان و نوجوانان اگر شاد نباشند چیزی یاد نمی‌گیرند، بنابراین نیاز است تا تمام دستگاه‌های فرهنگی به طور ویژه به این موضوع اهمیت دهند و فعالیت‌های خود را در این زمینه بیشتر کنند.

وی ادامه داد: مربیان کانون، مادر دوم بچه‌ها هستند زیرا کار مربی کانون فقط آموزش نیست و پس از برقراری ارتباط عاظفی وارد کارگاه می‌شوند و کودکان و نوجوانان هم با مربیان کانون ارتباط عاطفی برقرار می‌کنند.

رجب‌نسب خاطرنشان کرد: شیوع کرونا موجب تعطیلی مراکز ما شد به طوری که کودکان و نوجوانان دلتنگ کانون می‌شوند زیرا کانون بر اساس اختیار بچه‌ها و خانواده‌های آنها انتخاب می‌شود.

وی یادآور شد: سال گذشته حدود 10 هزار نفر به طور فعال و 50 هزار نفر به‌طور نیمه فعال در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عضویت داشتند و مراجعه آنها بر حسب نیازشان بوده است.

انتهای پیام/588/ح

R41471/P1357/S6,70/CT1 بیشتر بخوانید... فعالیت‌های تابستانی کانون پرورش فکری خراسان رضوی کلید خورد بازگشت دوباره رمان‌های پرمخاطب کانون پرورش فکری به بازار پایگاه مجازی کانون پرورش فکری راه‌اندازی می‌شود

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان مجازی کانون فعالیت ها رجب نسب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۳۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان پرچم‌دار زنده نگه داشتن هویت ایرانی اسلامی در کودکان و نوجوانان هستند

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی از مهم‌ترین موارد انتظار از معلمان این است که احساس هویت ایرانی و اسلامی را در کودکان و نوجوانان زنده نگه دارند تا کودکان و نوجوانان به ایرانی بودن خود افتخار کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، فرشته حشمتیان امروز _چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت_ در آئین استانی گرامیداشت مقام معلم و تجلیل از معلمان نمونه استان کردستان در سنندج اظهار کرد: معلمی پیشه انبیای الهی است و همان طور که پیامبران پیام آور خداوند تبارک و تعالی برای آدمیان بودند، معلمان نیز هدفی مشابه و مقدس دارند.

وی رسالت معلمان را شنوا کردن گوش‌ها و بینا ساختن چشم‌ها دانست و افزود: معلم راهنمای کشف گنجینه‌های علم و معرفت بوده و همان کیمیاگری است که با اکسیر دانش، مس وجود آدمی را به زر تبدیل می‌کند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه معلمان در واقع معمار آینده هستند، خاطرنشان کرد: معلمان با علم و آگاهی زمینه ساز موفقیت‌های بزرگ هستند و با تعلیم و تربیت نونهالان، آینده کشور را می‌سازند.

حشمتیان ادامه داد: یکی از مهم‌ترین موارد انتظار از معلمان این است که احساس هویت ایرانی و اسلامی را در کودکان و نوجوانان زنده نگه دارند تا کودکان و نوجوانان به ایرانی بودن خود افتخار کنند.

وی گفت: اثرگذاری و اثربخشی جامعه فرهنگیان باید به نحوی باشد که سایر اقشار جامعه از شأن معلمان دفاع کنند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش، نهاد آموزش و پرورش را مسئول تربیت نسل آینده و توانمند کردن دانش آموزان برای پذیرفتن مسئولیت در آینده دانست و اضافه کرد: مردم می‌بایست در ارتقای آموزش و پرورش نقش آفرینی کنند که یکی از کارهای اساسی و اصلی آموزش و پرورش مردمی‌سازی آن با بهره‌گیری از خانواده‌ها است.

حشمتیان در این آئین به فعالیت ستاد روایت پیشرفت آموزش و پرورش نیز اشاره کرد و افزود این ستاد ذیل ستاد ملی روایت پیشرفت دولت فعالیت می‌کند.

روند انتخاب معلمان نمونه استانی و کشوری

هاشم ناظمی‌جلال، مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز در این آئین اظهار کرد: اعتلای فرهنگ عمومی تکریم معلمان کوشا، تقویت خودباوری و ایجاد انگیزه و تقویت جایگاه اجتماعی معلمان در جامعه و مدارس، از اهداف برنامه‌های گرامیداشت مقام معلم است.

وی از اجرای این برنامه شناسایی معلمان نمونه در چهار سطح مدرسه‌ای، منطقه‌ای، استانی و کشوری خبر داد و افزود: ۴۵۰۰ نفر از فرهنگیان استان در این برنامه شرکت کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان ادامه داد: ۲۵۰۰ نفر از این تعداد به مرحله شهرستانی راه یافته و ۵۱ نفر نیز موفق به راه یابی به مرحله استانی شدند.

ناظمی‌جلال به برگزیده شده معلمان نمونه در سطح کشور و استان نیز پرداخت و گفت: آقای آرمان حسنی از منطقه زیویه، به عنوان معلم نمونه کشوری برگزیده شد و سه فرهنگی دیگر نیز منتخب استانی برنامه شناسایی معلمان نمونه شدند.

وی همچنین به عوامل کیفیت بخشی نیز اشاره کرد و گفت: شش نفر از فرهنگیان کردستان به عنوان عوامل نمونه کیفیت‌بخشی در سطح استان معرفی انتخاب شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان به رویکرد متفاوت وزارت آموزش و پرورش در برنامه شناسایی معلمان نمونه نیز پرداخت و گفت: امسال برنامه‌های هفته گرامیداشت مقام معلم و شناسایی معلمان نمونه با محوریت خانواده‌ها و اقشار مختلف جامعه صورت گرفته است.

در ادامه این آئین، گروه موسیقی هنرستان ماموستا هژار و دکلمه دانش‌آموزی به اجرای برنامه‌های خود پرداختند.

در پایان برنامه نیز از معلم نمونه کشوری، معلمان نمونه استانی، پیشکسوتان نمونه فرهنگی، معلمان نمونه جهادگر و نیز دو مربی افتخارآفرین کردستانی که به همراه تیم والیبال دانش آموزان قهرمان جهان شدند، تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 751739

دیگر خبرها

  • معلمان پرچم‌دار زنده نگه داشتن هویت ایرانی اسلامی در کودکان و نوجوانان هستند
  • فعالیت‌های کانون پرورش فکری همدان، در راستای ترویج فرهنگ حجاب
  • رونق فعالیت های فرهنگی اردبیل با محوریت کانون های مساجد
  • مراکز سیار کانون امسال توسعه می یابد
  • بیمه تکمیلی بازنشستگان با شاغلین همتراز می شود
  • کانون پرورشی با ۱۰۰۰ کتاب به نمایشگاه بین‌المللی کتاب رفت
  • اعلام جزییات حضور کانون پرورش فکری در نمایشگاه کتاب تهران
  • منتخبان نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان تجلیل می‌شوند
  • برنامه‌های کانون در سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران اعلام شد
  • نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری در رشت آغازشد