Web Analytics Made Easy - Statcounter

بحرالعلوم با بیان اینکه علی‌رغم شیوع کرونا، بیست و پنجمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان علوم پزشکی برگزار می‌شود، گفت: زمان‌بندی و شکل اجرای این جشنواره تغییر پیدا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «محمدمهدی بحرالعلوم» با اشاره به برگزاری بیست و پنجمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، بزرگداشت سردار سپهبد شهید سلیمانی، اظهار کرد: پیش از شیوع کرونا دستورالعمل‌های برگزاری این جشنواره ابلاغ شده بود، اما متأسفانه با شیوع کرونا نتوانستیم زمان‌بندی لازم برای این جشنواره را رعایت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: اصل برگزاری جشنواره علی‌رغم شیوع کرونا بر سر جای خود باقی است، اما به لحاظ زمان‌بندی و شیوه اجرا تغییراتی را در جشنواره بیست و پنجم لحاظ می‌کنیم.



وی با اشاره به ثبت نام ۲۸ هزار و ۱۰۰ نفر در این جشنواره گفت: فاز ثبت نام در این جشنواره تا پایان شهریورماه سال جاری، ادامه دارد.



بحرالعلوم با اشاره به غیرحضوری برگزار شدن بخش عمده‌ای از این جشنواره، گفت‌: یکسری از بخش‌ها، مانند رشته‌های هنری و ادبی در دوره‌های قبلی نیز به صورت غیر حضوری برگزار و آثار به دبیرخانه جشنواره ارسال می‌شد، لذا وضعیت آن‌ها در این دوره از جشنواره نیز مانند گذشته است.



وی افزود: یکسری از رشته‌ها قابلیت غیرحضوری برگزار شدن دارند، برای این موضوع وبیناری را با دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار کرده و این موضوع را بررسی می‌کنیم. به زودی تصمیم‌گیری در این رابطه اعلام می‌شود.



وی با اشاره به بخش شفاهی و رشته‌های آوایی بیست و پنجمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی، اظهار کرد: برگزاری غیرحضوری این بخش به دلیل ماهیت حضوری آن، بسیار دشوار است؛ به همین دلیل زمان برگزاری این بخش را آذرماه سال جاری، انتخاب کردیم و امیدواریم در این زمان وضعیت شیوع کرونا در کشور مطلوب‌تر شود.

 

پایان پیام/47

منبع: شبستان

کلیدواژه: ویروس کرونا جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی جشنواره قرآن و عترت دانشگاه دانشگاه های علوم پزشکی شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۴۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنها مکتبی که قادر به اداره جهان بوده قرآن و عترت است

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله عبدالله جوادی آملی در دیدار «سید محمد شوالا حیدرا» رهبر شیعیان و عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی کشور مالی گفت: قرآن کریم، همگان را به عدل و صلح دعوت می کند و معیار فضیلت انسانها از نظر دین اسلام، علم صائب و عمل صالح است.

آیت الله جوادی آملی ضمن آرزوی توفیق برای رهبر شیعیان کشور مالی و مسلمانان منطقه، تاکید کرد: اسلام در قرآن و عترت تجلی کرده و بدون اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نمی‌توان به حقیقت قرآن رسید.

وی افزود: عناصر محوری قرآن کریم سه چیز است و اهل بیت همین سه چیز را تبیین کردند، اول درباره خود مسلمانها، دوم درباره موحدان عالم (اعم از مسلمانان، یهودیان و مسیحیان) و سوم بخش بین المللی و جهانی قرآن کریم است که این کتاب الهی برای هر سه بخش برنامه جداگانه دارد.

این مرجع تقلید گفت: قرآن کریم یک کتاب جهانی است، و تعبیرهای بلند قرآن این است که ﴿هُدیً لِلنّاس‌ِ﴾، ﴿نَذِیراً لِلْبَشَرِ﴾، ﴿کَافَّةً لِلنَّاسِ﴾، ﴿لِلعالَمینَ نَذیرًا﴾؛ لذا وقتی امام زمان (عج) ظهور می‌کنند و جهان را آباد می‌نمایند، با برنامه‌های جهانی قرآن کریم را تبیین خواهد کرد.

وی اظهار داشت: اگر قرآن رهاورد انبیاء (در زندگی جاری) نباشد، همان جاهلیت گذشته بر می‌گردد، آنچه که الان صهیویست ها در غزه انجام می‌دهند، این کودک کشی‌ها و این نسل کشی در غزه، جاهلیت گذشته می‌باشد که سرایت کرده است.

وی افزود: اینکه ما در لیالی متبرکه قدر، قرآن را بر سر می‌نهیم یعنی تاج سر همه انسانها، رهنمودهای قرآن کریم است، چون قرآن، همگان را به عدل و صلح دعوت می کند.

آیت الله جوادی آملی گفت: در شرایط اوضاع کنونی جهان، تنها مکتبی که می‌تواند جهان هشت میلیاردی را اداره کند، قرآن و عترت است.

وی در پایان برای تمامی مسلمانان و شیعیان آن منطقه سلام فرستاد و برایشان سعادت در دنیا و آخرت از خداوند مسالت کرد.

سید محمد شوالا حیدرا رهبر شیعیان و عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی کشور مالی، در ابتدای این دیدار با ابراز خوشحالی از حضور در کشور ایران و دیدار با آیت الله جوادی آملی اظهار داشت: به برکت انقلاب جمهوری اسلامی ایران، مردم منطقه ما با تشیع و اهل بیت (ع) آشنا شدند و اگر شیعه در آن منطقه، رشدی کرده‌است همه به برکت انقلاب جمهوری اسلامی ایران بوده است که از این بابت خدا را شکرگزاریم.

کد خبر 6098298

دیگر خبرها

  • تنها مکتبی که قادر به اداره جهان بوده قرآن و عترت است
  • کارگاه آموزشی جامع مدیریت امور قرآنی در یاسوج برگزار شد
  • برگزاری کارگاه آموزشی سامانه جامع حمد در یاسوج
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان، از امروز
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • ایجاد دانشکده علوم پزشکی دامغان در بودجه ۱۴۰۳ ردیف اعتباری دارد
  • مرحله استانی مسابقات قرآن عترت و نماز در چرام
  • مرحله نهایی جشنواره قرآنی حیات در مشهد برگزار خواهد شد
  • اعلام زمان برگزاری دومین حراج سکه در ۱۴۰۳ | جزئیات و نحوه واریز وجه