Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@04:26:33 GMT

مجلس یازدهم گلوگاه‌های فساد را می‌گیرد

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۶۴۱۹۰

مجلس یازدهم گلوگاه‌های فساد را می‌گیرد

نماینده مردم کاشمر، بردسکن، خلیل‌آباد و کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان دوره یازدهم مخفی‌کاری و انحصارطلبی ندارد، آن‌ها با گلوگاه‌های فساد مبارزه می‌کنند.

حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بردسکن با اشاره به اینکه اصل شفافیت، عین کار نمایندگان است، اظهار کرد: مخالف هرگونه انحصارطلبی هستیم، زیرا  انحصارطلبی‌های گذشته موجب بروز فساد و عدم اطمینان مردم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم کاشمر، بردسکن، خلیل‌آباد و کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: منشای به‌وجود آمدن فساد، انحصارطلبی و عدم شفاف بودن کارها بوده است، بنابراین باید انحصار را برداشت تا فساد کم شود و ریشه آن از بین برود.

وی با تاکید بر لزوم توجه به دیدگاه‌های مردم، افزود: مردم این بار در مطالبه‌گری‌های خود، شفاف بودن کارها را از نمایندگان خواسته‌اند، بنابراین تلاش می‌کنیم در این دوره نمایندگان علاوه بر اینکه صادقانه با مردم نظرات و برنامه‌های خود را بیان کنند، در عمل و آراء به‌طور شفاف با مردم سخن گویند.

نیک‌بین با بیان اینکه امروز نمایندگان در مجلس موضوع تاجگردون را در صحن داریم، افزود: نمایندگان امروز نشان می‌دهند چقدر مطالبه‌گری دارند.

نماینده مردم کاشمر، بردسکن، خلیل‌آباد و کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شفاف بودن سبب رد فساد می‌شود، اظهار کرد: قوانین مجلس باید در راستای جلوگیری از انحصارطلبی باشد، بنابراین از امروز که کمیسیون‌های مجلس کار خود را شروع می‌کنند، باید منتظر باشیم که هر کدام از آن‌ها چقدر در این مسیر به برنامه‌های خود وفادار هستند.

وی با اعلام اینکه مخفی‌کاری دیگر در مجلس یازدهم جایی ندارد، ادامه داد: مخفی‌کاری در عمل و نظر برای یک نماینده مورد پسند جامعه ولایی نیست، بنابراین باید انحصار در وکالت برداشته شود و هرچه تعداد وکلا بیشتر باشند، موجب شفافیت‌کاری و دوری از مخفی‌کاری است.

نیک‌بین با بیان اینکه نمایندگان پایبند به اصول انقلابی خود هستند و انحصارهایی که بوده همه را در هم می‌شکنند، اضافه کرد: به جد و در عمل با فساد سیستماتیک که ریشه در عدم شفافیت و عدم شایسته‌سالاری دارد مبارزه کرده، قاطع و شجاع با تمام توان از حقوق عامه مردم دفاع در راستای منویات رهبری انقلاب، انقلابی حرکت می‌کنیم.

نماینده مردم کاشمر، بردسکن، خلیل‌آباد و کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی از نتایج مهم شفاف‌سازی، ارتقای کیفیت تصمیم و افزایش اعضای حلقه تصمیم‌گیری، کاهش فساد و سوءاستفاده از موقعیت به منظور کسب منافع فردی یا جناحی و اطلاع قانونمند مردم از فرآیندهای کاری نام برد.

انتهای پیام/ 70050

منبع: فارس

کلیدواژه: فساد نماینده مردم کاشمر بردسکن انحصارطلبی آزمون وکلا نماینده مردم کاشمر مخفی کاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۴۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم

به گزارش «تابناک»، سید محمد حسینی در گفت و گو با ایسنا، درباره اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در مجموع تکلیف ۴۵ کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات مشخص می‌شود که  در تهران 16 کرسی خالی مانده است که کرسی های تهران اهمیت زیادی دارد، زیرا نمایندگان تهران گرفتاری‌های نمایندگان شهرستان را ندارند و می‌توانند در مسائل کلان کشور و ملی نقش آفرین باشند و وقت بیشتری برای تهیه طرح ها و لوایح بگذارند. آنها  می‌توانند در ترکیب هیات رئیسه مجلس و روسای کمیسیون ها تاثیر زیادی داشته باشند. این نمایندگان و سایر نمایندگان باقی مانده در دو دوم اهمیت و نقش مهمی در مجلس دارند.

وی افزود: امیدوارم همانطور که در دور اول مردم حضور داشتند، در دور دوم هم مشارکت کنند به خصوص که در این دور انتخاب راحت تر است و در یک حوزه، مردم از بین دو نفر باید یک نفر را انتخاب کنند. بی تفاوتی سزوار نیست. مردم می توانند تحقیق کرده و فرد اصلح را انتخاب کنند. مردم کمک کنند افراد اصلح با پشتوانه رای بالا انتخاب شوند.

حسینی در پاسخ به این پرسش که دولت نظری درباره ترکیب هیات رئیسه و ریاست مجلس دوازدهم دارد؟ گفت: نه، دولت به هیچ وجه به این مساله ورود نمی کند. خط مشی رئیس جمهور این بوده که در انتخابات فهرست نداشته باشد در حالیکه در دوره های قبل  دولت ها اینگونه نبوده اند. دولت، انتخاب را به خود مردم واگذار کرده و مردم در انتخاب حود نشان دادند، کسانی که همراهی بیشتری با دولت دارند، پایگاه مردمی بهتری دارند.

وی در پایان گفت: امیدوارم با تعامل سازنده دولت و مجلس، کارهای اساسی انجام شود. اولویت ما اقتصاد است و به این مساله بها داده شود و لوایح یک فوریتی و دو فوریتی دولت. زودتر در دستور کار مجلس قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • گلوگاه‌های فساد را ببندید
  • پل خورگو وارد فاز اجرا شد
  • موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم
  • طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی باید در اولویت مجلس پیش رو باشد
  • چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس مهم است؟
  • تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • ماجرای عجیب رای به مصوبه جنجالی مجلس یازدهم
  • ببینید | توهین دولت سیزدهم به مردم به روایت نماینده اصولگرای مجلس
  • انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات