Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم بستان آباد در مجلس گفت: در نشست امروز مجلس اتفاقی بر خلاف قانون آیین نامه داخلی افتاد، اعتبارنامه تاجگردون در حالی به رای گذاشته شد که شعبه و کمیسیون تحقیق آن را تایید کرده بودند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از خانه ملت، «غلامرضا نوری قزلجه»، نماینده مردم بستان آباد در مجلس، در حاشیه نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در توضیح بررسی گزارش کمیسیون تحقیق درباره اعتراض تعدادی از نمایندگان به اعتبارنامه منتخب مردم گچساران، گفت: در نشست امروز مجلس اتفاقی بر خلاف قانون آیین نامه داخلی افتاد، اعتبارنامه تاجگردون در حالی به رای گذاشته شد که شعبه و کمیسیون تحقیق آن را تایید کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اعتبارنامه منتخب مردم گچساران در شعبه تایید شده بود اما بر خلاف قانون، به کمیسیون تحقیق ارجاع شد. اعبتارنامه این منتخب مردم در کمیسیون تحقیق نیز تایید شد اما در نشست علنی به رای گذاشته شد.

وی افزود: به استناد مواد 28 تا 32 آیین نامه داخلی مجلس گزارش شعبه و کمیسیون تحقیق درباره اعتراض به اعتبارنامه منتخبی برای تصمیم مجلس در دستور کار قرار می‌گیرد. در صورت رد اعتبارنامه در شعبه یا کمیسیون تحقیق روالی که امروز طی شد، باید انجام می‌گرفت.

نوری با اشاره به قرائت گزارش شعب درباره اعتبار نامه 275 نماینده دیگر در صحن علنی، گفت: گزارش شعب درباره اعتراض به دو منتخب دیگر تنها در صحن علنی مجلس قرائت شد بنابراین گزارش کمیسیون تحقیق درباره اعتراض به اعتبارنامه منتخب مردم گچساران باید تنها قرائت می‌شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه نیازی به برگزاری نشست غیرعلنی در این خصوص نبود، افزود: معترضان و منتخب مردم گچساران هیچ چیز منافی عفت یا موضوع امنیتی را در اظهارات خود بیان نکردند، متاسفانه پیام برخورد با منتخبی که توانسته بود 75درصد آراء حوزه انتخابیه را کسب کند، درست نبود و این موجب کاهش مشارکت مردم در انتخابات خواهد شد.

نوری با تاکید بر اینکه نمایندگان برای اجرای قوانین به ویژه آیین نامه داخلی مجلس قسم خوردند، ادامه داد: امروز  بدعتی در قانونگذاری صورت گرفت. در شرایطی که مردم درگیر مسائل معیشتی و اقتصادی هستند، مجلس 40 روز درگیر اعتبارنامه تاجگردون بود و این سبب شده به موضوعات اصلی وارد نشویم.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نتیجه آراء نمایندگان محترم بود و آقای تاجگردون هم به رأی نمایندگان احترام گذاشت و پذیرفت اما نمایندگان به جز اعضای کمیسیون تحقیق که همه به تایید گزارش رای داده، بقیه به صورت جزئی در جریان موضوع قرار گرفتند و بر اساس شنیده ها رای دادند. رای گیری خلاف قانون بود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: موضوعات عدیده‌ای برای منتخب مردم گچساران مطرح شده بود که وی قطعا در 30 دقیقه نمی‌توانست همه آنها را پاسخ داد، اما کمیسیون تحقیق هفته‌ها موضوع را بررسی و تایید همه مراجع امنیتی و ذی صلاح و شورای نگهبان و حتی تایید مردم را داشت.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مجلس یازدهم نماینده مردم بستان آباد در مجلس اعتبارنامه تاجگردون منتخب مردم گچساران مجلس شورای اسلامی اعتبارنامه منتخب آیین نامه داخلی کمیسیون تحقیق درباره اعتراض بر خلاف قانون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۴۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ دکتر اسدالله عباسی امروز در نشست هم‌اندیشی با منتخبان مردم گیلان در دوازدهم دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب لایحه هفتم توسعه با همکاری مجلس و دولت، گفت: با آغاز لایحه‌ی هفتم توسعه در سال ۱۴۰۳ ضروریست تا مسائل کلان استان و حوزه انتخابیه نمایندگان بررسی و تصمیم گیری شود. 

استاندار گیلان با بیان اینکه برای حل مشکلات استان با همه مسئولان پای کار باشند افزود: مشکلات حوزه کشاورزی، توسعه شهرستان‌ها، گردشگری و زیرساختی با حضور نمایندگان منتخب مردم در مجلس دوازدهم مطرح شد تا برای حل مشکلات در سطح استانی و ملی تلاش شود.

دکتر اسدالله عباسی یکی از راه‌های توسعه گیلان را همدلی میان دولت و مجلس شورای اسلامی دانست و افزود: برای اجرای طرح‌ها ملی در استان باید در سطح کلان رایزنی‌های لازم انجام شود.

وی با اشاره به سفر ریاست محترم جمهوری و رییس محترم قوه قضاییه به گیلان در آینده نزدیک، افزود: باید مشکلات گیلان در حوزه‌های مختلف جمع آوری شده و همزمان با سفر این مسئولان به کشور پیگیر چگونگی برطرف شدن آن‌ها شویم.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان هم در این نشست انسجام میان دولت و مجلس برای پیشبرد اهداف استانی و شهرستانی را از دستاورد‌های این نشست دانست و گفت: با برگزاری این جلسات می‌تواند مشکلات استان را در همه بخش‌ها شناسایی کرده و نزد رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه مطرح کنیم.

ابراهیم نجفی اسپیلی در ادامه، یکی از نگرانی‌های کشاورزان را قیمت پایین برنج دانست و افزود: در روز‌های آینده شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی تشکیل جلسه داده و قیمت تضمینی خرید برنج برای سال ۱۴۰۳ را اعلام کند.

در این نشست همچنین احمدی سنگری نماینده رشت و خمام، دنیامالی نماینده بندرانزلی، علیجانی منتخب رودسر و املش، گودرزوند چگینی نماینده رودبار، لاهوتی منتخب لنگرود، فلاح منتخب رشت و خمام، رحمت زاده منتخب صومعه سرا، زارع منتخب لاهیجان و سیاهکل، معصومی منتخب فومن و شفت و اسلامدوست منتخب شهرستان‌های تالش، رضوانشهر و ماسال هر یک در سخنانی با تاکید بر تداوم همدلی برای توسعه استان، دیدگاه و نظرات خود را بیان کردند.

دیگر خبرها

  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی مجلس قرار خواهد گرفت
  • تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت
  • اعتبارنامه منتخبان مردم گلستان در مجلس صادر شد
  • قانون مهریه 2 الی 3 سال است که معطل مانده/ نماینده مجلس: منتظر هستیم؛ فعلا دست هیئت رئیسه است
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی
  • عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: حال کارگران در دولت سیزدهم خوب شد