Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواد نجاریانی روز چهارشنبه به رسانه ها اعلام کرد: در راستای معرفی سمنان به عنوان «شهر دوستدار کودک» از سال گذشته موضوع استانداردسازی و ایمن سازی وسایل و زمین‌های بازی کودکان در بوستان‌های شهر در دستور کار شهرداری سمنان قرار گرفت.

وی بیان کرد: در گام  اول بیش از ۶۰ درصد وسایل بازی کودکان در فضاهای عمومی و فضاهای سبز مانند بوستان‌های عمومی و محله‌ای استانداردسازی شد که این اقدام شهرداری سمنان توسط سازمان ملی استاندارد ایران مورد تقدیر قرار گرفت .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نجاریانی افزود: به منظور استانداردسازی و ایمن سازی بقیه وسایل و زمین‌های بازی کودکان طبق دستورالعمل تدوین شده اداره کل استاندارد گام دوم طرح استانداردسازی آغاز می شود .

وی ادامه داد: با اجرایی شدن گام دوم، سمنان از معدود شهرهایی می شود که کلیه وسایل بازی در بوستان ها استانداردسازی شده و وسایل غیراستاندارد ندارد.

وی با بیان اینکه خرید وسایل جدید بازی مطابق با استانداردهای مربوطه است افزود: طی روزهای آتی ۲۳ مجموعه وسایل بازی پلی اتیلن جدید در بوستانها نصب خواهد شد.

معاون شهرداری سمنان اعتبار اجرای گام دوم استانداردسازی وسایل پلی اتیلن در ۲۷ بوستان در نظر گرفته شده را حدود ۱۲ میلیارد ریال عنوان کرد.

شهر سمنان، در ارزیابی های وزارت کشور و یونیسف، به همراه ١١ شهر دیگر کشور به عنوان شهرهای نمونه با عنوان «شهر دوستدار کودک» تعیین شد.

مرکز تخصصی بازی کودک با نام کارن ویژه آموزش های اجتماعی و شهروندی در یک محیط شاد و مفرح، سرزمین سحرآمیز به عنوان اولین پارک هوشمند کودک در ایران، شهربازی بزرگ سمینا سامانه اختصاصی کودکان با ارائه برنامه های فرهنگی، سرگرمی ، سلامت ، شهروندی و دیگر موضوعات مرتبط با نیازهای کودکان و همچنین کانال کودک در رادیو شهر شهرداری سمنان از اقدامات این نهاد ویژه قشر کودکان است. 

برچسب‌ها شهرداری سمنان سمنان سازمان ملی استاندارد ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری سمنان سمنان سازمان ملی استاندارد ایران شهرداری سمنان سمنان سازمان ملی استاندارد ایران شهرداری سمنان وسایل بازی بازی کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۴۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال شهروندان از نمایشگاه سلامت شهر در بوستان لاله تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، دبیر اجرایی برنامه‌های هفته ملی سلامت در شهرداری تهران گفت: نزدیک به ۷۰ غرفه در این نمایشگاه برپا شده که در حوزه سلامت به شهروندان خدمت رسانی می‌کند.

خانم مرادی افزود: بخش‌های مشاوره سلامت روان، خدمات دندانپزشکی، متخصصان در حوزه قلب و عروق، اورولوژی و زنان و زایمان، مشاوران حوزه تغذیه و حوزه مامایی در این نمایشگاه حضور دارند که این بخش با استقبال حداکثری شهروندان مواجه شده است.

دبیر نمایشگاه سلامت شهر همچنین گفت:در این نمایشگاه، گروه‌های جهادی و مردمی که می‌توانند خدماتی در بخش سلامت ارائه دهند، هم حضور دارند.

خانم مرادی افزود: نمایشگاه سلامت شهر به مناسبت هفته ملی سلامت و با هدف ارائه توانمندی‌های مدیریت شهری در حوزه سلامت و حضور حداکثری سازمان‌های مردم نهاد، انجمن‌های علمی، دانشگاهی، واحد‌های خدمت رسان در حوزه سلامت و ارتقای فرهنگ خودمراقبتی دربین شهروندان تا ۷ اردیبهشت از ساعت ۱۷ تا ۲۲ در بوستان لاله پذیرای شهروندان است.

دبیر اجرایی برنامه‌های هفته ملی سلامت در شهرداری تهران گفت: اداره کل سلامت شهرداری تهران، با توجه به جایگاهی که در افزایش سطح سواد سلامت و کیفیت زندگی شهروندان دارد و ظرفیت‌های مختلف مانند خانه‌های سلامت و مراکز فراموز و فراهنگ برنامه‌های مختلفی در این نمایشگاه پیش بینی کرده است.

خانم مرادی افزود: پژوهش‌ها نشان می‌دهد بیماری‌های قلبی و عرقی، کم تحرکی، رفتار‌هایی که سلامت روان و ایمنی شهروندان را تهدید می‌کند، سلامت شهروندان را تحت تاثیر قرار داده است که در برگزاری نمایشگاه، تلاش شده این اولویت‌ها در نظر گرفته شود و برنامه‌ها طبق نظر متخصصان حوزه علوم سلامت باشد.

دبیر نمایشگاه سلامت شهر همچنین گفت: درطول سال هم برنامه‌هایی که در این نمایشگاه برگزار می‌شود در خانه‌های سلامت اجرا می‌شود.

دیگر خبرها

  • «زنده باد درخت» بر روی بیلبورد‌های پایتخت
  • همراهی بیلبورد‌های پایتخت با هفته زمین پاک
  • تدوین شناسنامه برای باغ‌های شهر قم
  • موزه‌ای که به یک فقر تربیتی پاسخ گفت/ اسباب‌بازی، دروازه شور خلاقانه
  • نخستین دور گفتگوهای روسیه و اوکراین با میانجیگری قطر انجام شد
  • ۵ بوستان مهم تهران پذیرای ویژه تهرانی‌ها بود
  • انتقاد سناتور سندرز در سنای آمریکا علیه کمک مالی به تل آویو
  • قطع عضو؛ سرنوشت تلخ کودکان معصوم فلسطینی
  • استقبال شهروندان از نمایشگاه سلامت شهر در بوستان لاله تهران
  • بازی‌های رایانه‌ای منجر به آسیب جسمی کودکان و نوجوانان