Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@08:03:03 GMT

بلاتکلیفی صدور مجوز فعالیت انجمنها بعد از ۵ سال

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۶۴۵۳۶

بلاتکلیفی صدور مجوز فعالیت انجمنها بعد از ۵ سال

سید حسن موسوی‌چلک در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص صدور مجوز انجمن‌ها گفت: بر اساس قانون مربوط به سال ۱۳۶۰، مجوز انجمن‌ها و کانون‌ها بر اساس این قانون در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب صادر می‌شد، در این خصوص وزارت کشور برنامه مشخص و دقیقی داشت و هیچ اعتراضی نیز در این روند انجام نمی‌شد. انجمن‌هایی که جدید تشکیل می‌شدند، مجوزشان صادر و انجمن‌هایی که در گذشته نیز شکل گرفته بودند و نیاز به تغییر در ترکیب آنها بود، پروانه فعالیتشان تمدید می‌شد اما با توجه به بازنگری این قانون، سال ۹۵ در مجلس اتفاق ناخوشایندی برای انجمن‌ها ایجاد شد و آن این بود که در قانون جدید، ماده ۲ که در قانون قبل بود و تأکید کرده بود که انجمن‌ها می‌توانند مجوز را بر اساس آن بگیرند، حذف شد و هیچ راهکاری برای صدور مجوز در قانون جدید ارائه نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران تأکید کرد: از سال ۹۵ که قانون قبلی، اصلاح و قانون جدید ابلاغ شد، صدور پروانه فعالیت انجمن‌ها بلاتکلیف مانده و طبق تعریفی که از آئین‌نامه سازمان‌های مردم‌نهاد دارند، شامل انجمن‌ها نمی‌شود و مشمول صدور مجوز نیستند.

موسوی چلک گفت: علی‌رغم پیگیری‌ها از وزارت کشور، اما متأسفانه پاسخ درستی به این موضوع داده نشده است. وقتی قانونی تصویب می‌شود، نمی‌توان یک گروه را نادیده گرفت و این مشکل همه انجمن‌ها و کانون‌های صنفی است که مجوزشان را از ماده ۱۰ احزاب می‌گرفتند.

وی گفت: یک یا دوبار مجلس این قانون را اصلاح کرد اما شورای نگهبان اصلاحیه مجلس را نپذیرفت و تاکنون چندین‌بار با لاریجانی رئیس مجلس قبلی و قالیباف رئیس مجلس فعلی مکاتبه کرده‌ایم و همچنین نامه‌ای نیز برای تعیین تکلیف صدور مجوز انجمن‌ها به شورای نگهبان ارسال کرده‌ایم اما اتفاقی تاکنون رخ نداده است.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران افزود: واقعیت آن است که برای اصلاح یک بند، پنج سال زمان بسیار طولانی است و این بلاتکلیفی می‌تواند تبعاتی را برای انجمن‌ها داشته باشد و فعالیت و تعامل آنها با دستگاه‌ها و سازمان‌ها را تحت‌الشعاع قرار دهد. همچنین مشکلات جدی در امور بانکی و مالی و … ایجاد کرده است.

موسوی‌چلک بیان کرد: ما در انجمن مددکاران علاقه‌مندیم کارهایمان با شفافیت و در چارچوب قانون انجام شود و این بی‌توجهی و کم‌توجهی منطقی نیست به همین دلیل انتظار داریم آقای قالیباف به عنوان رئیس مجلس و کمیسیون داخلی شوراهای مجلس، اقدامی در جهت رفع این مشکل انجام دهد چرا که در حال حاضر توپ در زمین مجلس و شورای نگهبان است و امیدواریم سریع‌تر در این خصوص تصمیم گرفته و تعیین تکلیف شود.

کد خبر 4969046 مهناز قربانی مقانکی

منبع: مهر

کلیدواژه: انجمن مددکاران اجتماعی ایران کمیسیون ماده 10 احزاب ویروس کرونا شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش قوه قضاییه آتش سوزی پیروز حناچی شهرداری تهران کمیته امداد امام خمینی محسن هاشمی محسن حاجی میرزایی بیمارستان سینا اطهر پلیس راهور طرح ترافیک صدور مجوز انجمن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۴۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقلال به خاطر برکناری خطیر از لیگ قهرمانان محروم می‌شود؟

آفتاب‌‌نیوز :

علی خطیر مدیرعامل باشگاه استقلال شامگاه چهارشنبه با تصمیم هیئت مدیره از سمت خود برکنار شد و بر اساس اعلام رئیس هیئت مدیره استقلال، دیگر در این باشگاه سمتی ندارد. ساعتی پس از این تصمیم هیئت مدیره شایعه عجیبی مطرح شد و این بحث در فضای مجازی پیچید که با توجه به تکمیل نشدن فرایند صدور مجوز حرفه‌ای برای باشگاه استقلال، اخراج شدن مدیرعامل می‌تواند برای آبی‌ها گران تمام شده و احتمال عدم صدور مجوز حرفه‌ای و حذف از لیگ قهرمانان را برایشان به ارمغان بیاورد! البته این شایعه صحت ندارد، چون پیگیری‌های خبر ورزشی و اطلاعاتی که از فدراسیون فوتبال کسب کردیم حکایت از آن دارد که برای کمیته صدور مجوز حرفه‌ای و کنفدراسیون فوتبال آسیا، تعیین ساختار اهمیت دارد و تغییر افراد هیچ خللی در صدور مجوز ایجاد نمی‌کند.

حتی اگر علاوه بر علی خطیر، همه اعضای هیئت مدیره باشگاه استقلال نیز برکنار شده یا استعفا بدهند اگر مدارک ارائه شده برای دریافت مجوز حرفه‌ای کامل باشد، هیچ شکلی برای تیم متقاضی ایجاد نمی‌شود و برکنار کردن علی خطیر از بابت صدور مجوز حرفه‌ای استقلال دردسری ایجاد نمی‌کند مگر اینکه این باشگاه پیرامون موارد دیگری نقص پرونده داشته باشد. طبق برنامه قرار است تکلیف مجوز حرفه‌ای استقلال حداکثر تا پنجم خرداد مشخص شود.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • کاهش فواصل بهداشتی تولید را افزایش می‌دهد
  • عکاسان برای مشارکت در پروژه‌های سینمایی مجوز بگیرند
  • افزایش دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در کردستان
  • طعم شیرین افزایش تولید با کاهش فواصل بهداشتی
  • جوکار: طبق قانون " شفافیت قوای سه گانه " آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد + فیلم
  • صدور مجوز فنس کشی زمین های کشاورزی فیروزکوه
  • ◄ بانک مرکزی براساس نص صریح قانون نرخ ارز نیما را اصلاح کند‌
  • استقلال به خاطر برکناری خطیر از لیگ قهرمانان محروم می‌شود؟
  • قانون مدیریت یکپارچه شهری توسط مجلس پیگیری شود
  • رئیس کمیسیون حقوقی مجلس: بعید است بررسی قانون مهریه به مجلس یازدهم برسد