Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تشکیل کمیسیون ویژه جهش تولید و بهبود فضای کسب و کار مخالفت کردند.
به گزارش خرداد به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس تقاضای عده‌ای از نمایندگان را با استناد به ماده ۴۰ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در راستای تشکیل کمیسیون ویژه جهش تولید و بهبود فضای کسب و کار بررسی کرده و در نهایت با آن مخالفت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رحیم زارع به عنوان نماینده متقاضیان تشکیل کمیسیون ویژه جهش تولید و بهبود فضای کسب و کار بیان کرد: این کمیسیون در دوره نهم و دهم مجلس شورای اسلامی نیز تشکیل شده و در مجلس دهم و تحت عنوان کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی فعالیت داشته است و تمام تلاش خود را برای حمایت از کالای ایرانی، نظارت بر اجرای قانون بهبود فضای کسب و کار به کار گرفته است.
وی  در ادامه اظهار کرد: تشکیل این کمیسیون در مجلس یازدهم یک حرکت جهادی در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری است که همواره اولویت کشور را مسائل حمایت از تولید، رونق تولید و جهش تولید دانسته است می‌باشد. موضوع مهم بهبود فضای کسب و کار یکی از مسائلی است که در این کمیسیون دنبال خواهد شد. شرایط رکود تورمی که در کشور حاکم است شرایط استثنایی است و تشکیل این کمیسیون از این جهت ضروری به شمار می‌رفت.
نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حمایت از تولید ملی و بهبود فضای کسب و کار، امنیت سرمایه‌ گذار و تشویق سرمایه گذاری از جمله اولویت‌هایی است که در این کمیسیون باید دنبال شود. مسائل مربوط به حمایت از تولید و سرمایه‌ گذار در ۴۰ سال اخیر همواره در سیاست‌های کشور بوده است که در قالب تسهیلات ریالی و ارزی، اعطای انواع یارانه، انرژی ارزان‌قیمت، وضع تعرفه‌ها دنبال شده است. آمار صندوق بین‌المللی پول نشان می‌دهد که براساس تولید ناخالص کشور ما سومین اقتصاد منطقه هستیم و کشور عربستان سعودی و کشور ترکیه در رتبه‌ دوم و اول قرار دارد. توجه به ظرفیت‌های داخلی و بخش تولید این دو کشور را به این جایگاه رسانده است، اما آمارها نشان می‌دهد که رشد اقتصادی ما پس‌رفت داشته و در حال قرار گرفتن در رتبه‌ چهارم هستیم.
وی در ادامه با اشاره به اهداف تشکیل این کمیسیون بیان کرد: حمایت از تولید و رفع نواقص موجود، تلاش برای حمایت از بخش خصوصی، بهبود فضای کسب و کار، ایجاد امنیت برای سرمایه‌ گذار، پرداختن به مشکلات ساختاری نظام اقتصادی از جمله اهداف این کمیسیون است. در کنار چالش‌ها و تهدیدهایی که وجود دارد ما نقاط قوتی داریم که می‌توانیم آنها را به فرصت تبدیل کنیم. بررسی کارشناسانه شرایط اقتصادی، نظارت بر نحوه‌ی اجرای قانون بهبود فضای کسب و کار، حداکثر استفاده از تولید داخل و حمایت از کالای ایرانی، نحوه اجرای برنامه ششم توسعه از جمله مواردی است که می‌تواند در این کمیسیون دنبال شود. در دوره دهم نیز این کمیسیون جزو فعال‌ترین کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی بوده است و منافاتی با فعالیت‌های سایر کمیسیون‌ها نداشته بلکه می‌تواند به آنها کمک کند. برچسب ها: مجلس ، مجلس شورای اسلامی

منبع: خرداد

کلیدواژه: مجلس مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی حمایت از تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۴۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد

به گزارش صدای ایران،باشگاه خبرنگاران نوشت: سید محمدتقی شاهچراغی در جلسه شورای اداری ورامین با اشاره به لزوم پیگیری مطالبات مردم اظهار داشت: تشکیل استان شرقی و استان شدن ورامین فرایندی دارد که آغاز شده و در مسیر اجراست.

وی با بیان اینکه بخشی از کار‌های استان تهران شرقی پیش رفته است افزود: این تقسیمات فرآیندی دارد که در حال پیگیری است و تاکنون در کمیسیون سیاسی دولت مصوب شده و بر اساس قانون باید در دولت و مجلس بررسی شود.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: مطالبات مردم و مشکلات احصا شده، لذا باید ثبت و توسط فرمانداران و معاونان استاندار تهران رسیدگی شود.

شاهچراغی ابراز داشت: ارتباط با مردم نیاز به برنامه ریزی مستمر دارد و فرمانداران و بخشداران باید به این نکته توجه کنند که دیدار با اقشار مختلف جامعه از جمله دانشجویان، کشاورزان، عشایر و ... منوط به دوره خاصی نباشد و مشکلات احصا شده به‌صورت مستمر پیگیری شود.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات افزود: انتخابات در استان تهران کم‌نظیر و حتی بی‌نظیر بود که با همکاری تمام استانداران و فرمانداران پیگیری شد و در احقاق ۴ راهبرد فرموده مقام معظم رهبری گام‌های ارزشمندی را شاهد بودیم.

معاون وزیر کشور در پایان خاطرنشان کرد: دشمنان ما از برگزاری انتخابات پرشور در ایران هراس داشتند و پیام‌های رسمی صادر کرده بودند که اختلال و ضربه‌ای به انتخابات وارد می‌کنند، اما انتخابات در تمام کشور و حتی در مرز‌ها به‌خوبی انجام شد و برای اولین بار بیش از ۹۹ درصد آرای مردم به‌صورت آنلاین اتخاذ شد.

دیگر خبرها

  • تاکید رئیس یوفا: سوپرلیگ پروژه‌ای غیراخلاقی است
  • جدی: حق تولید و سهامداران در اصلاح قیمت پژوپارس رعایت شود
  • تولید و اجرای انواع پارتیشن اداری مدرن
  • آخرین وضعیت شاخص فضای کسب و کار کرمانشاه
  • بهبود ۹ پله‌ای رتبه فضای کسب و کار کرمانشاه
  • تشکیل کمیسیون تخصصی شرط اجرای سند ملی امنیت تغذیه
  • عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: حال کارگران در دولت سیزدهم خوب شد
  • همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود
  • تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد
  • پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست