Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@11:34:19 GMT

پاسخ حجت‌الاسلام رفیعی به دلیل اجباری بودن حجاب

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۶۴۶۴۶

پاسخ حجت‌الاسلام رفیعی به دلیل اجباری بودن حجاب

حجت‌الاسلام ناصر رفیعی، استاد حوزه و دانشگاه در اولین گفت‌وگوی دوستانه خود با جمعی از جوانان برای پاسخگویی به سؤالات و شبهات آنان به موضوعات مختلف پرداخت که یکی از آن‌ها پاسخ به سوالی در خصوص دلیل اجباری بودن حجاب بود.

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی استاد حوزه و دانشگاه در اولین گفت‌وگوی دوستانه خود با جمعی از جوانان برای پاسخگویی به سؤالات و شبهات آنان به موضوعات مختلف پرداخت که یکی از آن‌ها پاسخ به سوالی در خصوص دلیل اجباری بودن حجاب بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: خداوند ما را آفریده است و رها نیستم، اما «لا إِکْراهَ فِی الدِّینِ» به معنای این نیست که نماز نخوانید یا حجاب نداشته باشید؛ بلکه پذیرش دین اجباری نیست. دلیل این هم به دلیل شفافیت دین است که نیازی به اجبار برای پذیرش ندارد.

وی با طرح مثالی افزود: فرض کنید من شما را به کنار دریا ببرم و بعد به شما بگویم این آب است، اجباری هم نیست، خودت امتحان کن. شما برای اینکه ثابت کنید آفتاب وجود دارد، از زور استفاده نمی‌کنید، لذا خدا نیز می‌گوید اگر کسی چند دقیقه فکر کند، می‌پذیرد عالم چگونه درست شده است و خدا را می‌پذیرد.

رفیعی با بیان اینکه در دین اصل پذیرش خدا و پیامبر دارای باید و نبایدهایی است، تصریح کرد: یکی از این بایدها رعایت حجاب و خواندن نماز است و دیگری نخوردن شراب. زمانی فردی می‌گوید من در این دانشگاه ثبت‌نام نمی‌کنم، خب مشکلی ندارد، اما اگر در رشته کارشناسی یک دانشگاه ثبت‌نام کرد، باید ۱۳۰ واحد بگذراند، نمره معدلش زیر ۱۴ نشود والا مشروط می‌شود و یا اگر سه جلسه غیبت کند، حذف می‌شود. برای ثبت نام در دانشگاه اجباری نبود، اما حال که وارد شد باید شرایط را بپذیرد.

این سخنران مذهبی گفت: حجاب در کشور هم‌اکنون قانون است، لذا بی‌حجابی مشکل دارد. من زمانی در هواپیما بودم دو خانم حضور پیدا کردند و بلافاصله حجاب خود را برداشتند. من به آن‌ها گفتم مهماندار همانطور که گفت کمربند را ببندید، رعایت حجاب را هم الزامی اعلام کرد، لذا بی‌قانونی نکنید.

وی در پاسخ به این سوال که چرا حجاب اجباری است، اما نماز و روزه اجباری نیست، تصریح کرد: اگر فردی در طول روز نماز نخواند، شاید دیگران باخبر نشوند، اما حجاب شرایط متفاوتی دارد و به دلیل حضور در جامعه و اینکه عملی اجتماعی است، تفاوت دارد. نماز عملی فردی است و فرد باید پاسخگوی آن باشد، اما حجاب عملی اجتماعی است. البته در خصوص حجاب در جلسه‌ای مفصل صحبت خواهیم کرد.

فیلم کامل پاسخ حجت‌الاسلام رفیعی در خصوص حجاب را اینجا مشاهده کنید:

 

 

حجت‌الاسلام رفیعی همچنین در این دیدار به این سوال نیز پاسخ داد که چرا گرایش مردم به دین کمتر شده است؟ که پاسخ را می‌توانید اینجا بببنید:

 

 

این جلسه به صورت زنده از صفحه اینستاگرام حجت‌الاسلام رفیعی پخش زنده شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ناصر رفیعی استاد حوزه و دانشگاه حجاب اجباری اینستاگرام پرسش و پاسخ حجت الاسلام رفیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۴۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری روغن زیتون با نام تجاری «سابرسو»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیر کل استاندارد استان از جمع آوری فرآورده روغن تفاله زیتون پالایش شده مخلوط با روغن زیتون بکر با نام تجارتی «سابرسو» از مراکز عرضه خبر داد.
آقای پروهش گفت: طبق استاندارد ملی ایران به شماره ۱۴۴۶ با عنوان «انواع روغن زیتون خوراکی- ویژگی‌ها و روش‌های آزمون» مخلوط روغن تفاله زیتون پالایش شده با انواع روغن زیتون بکر، قابلیت مصرف خوراک انسان را ندارد.
مدیر کل استاندارد استان چهارمحال و بختیاری در ادامه خاطر نشان کرد: مطابق قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد ایران هر گاه اجرای استاندارد در مورد کالا‌هایی اجباری اعلام شود، تولید، تمرکز، توزیع و فروش  این کالا‌های مشمول اجرای اجباری استاندارد با کیفیت پایین‌تر از استاندارد یا بدون علامت استاندارد ایران ممنوع است.
مهدی پژهش از عموم هم استانی‌ها خواست که در صورت مشاهده کالا‌های فاقد علامت استاندارد در مراکز عرضۀ استان، مشخصات کالا را با شماره تلفن ۱۵۱۷ به سازمان ملی استاندارد ایران اطلاع دهند تا بازرسان و کارشناسان استاندارد ضمن بازرسی، نسبت به جمع آوری آنها اقدام کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • مخالف حمله به رفح و کوچ اجباری غیرنظامیان فلسطین هستیم
  • کارت زرد دوم برای سروش رفیعی و اخراج از زمین (نساجی 0-1 پرسپولیس)
  • جمع آوری روغن زیتون از بازار چهارمحال و بختیاری
  • جمع آوری روغن زیتون با نام تجاری «سابرسو»
  • اجباری نبودن لباس فرم برای دانش آموزان
  • واکنش به اظهارات حسن روحانی درباره دلایل رد صلاحیت خود | آخرین وضعیت لایحه حجاب | شورای نگهبان به مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ایراد گرفت؟
  • طرح ساماندهی اجاره‌بهای مسکن تأیید شد/ تمهیدات شورای نگهبان برای انتخابات الکترونیک/ آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب
  • لباس فرم برای دانش آموزان اجباری نیست
  • اعتراض تندروهای یهودی به سربازی اجباری با آتش‌زدن پرچم اسرائیل (فیلم)
  • کشف حجاب حرام شرعی و سیاسی است